| Forfatter |
|
Fusio Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Juli 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 46
|
| Sendt: 07 April 2009 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Doppler Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 54
|
| Sendt: 07 April 2009 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
De der fornuftige ud, de subs de laver!! THX ultra 2 godkendelse er ikke noget alle produkter kan opnå  Selvom det ikke er nogen garanti for superb lyd, er det et fingerpej
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 April 2009 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, syntes nemlig også de ser spændende ud, er i hvert fald sikker på den nok ville kunne give et rimeligt heftigt lydtryk
|
| Til top |
|
| |
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 07 April 2009 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har desværre aldrig hverken hørt eller mærket trykket fra sådan en Teufel. Syntes dog at have læst at de skulle være ganske udmærkede. Men hvis du skal bruge den til film syntes jeg du bør gå efter noget der går dybere. Du kan jo få SvSén du nævner til at gå omkring dobbelt så dybt før den ruller af, og der sker meget sjovt(og skræmmende) dernede i mange film. Men køber du en Teufel må du da gerne invitere på en test en dag  Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 April 2009 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bliver ca 60% film og 40% musik. Men self må du komme forbi og hører teufel'en hvis jeg køber den selvom det sikkert ender med en pb13 ultra 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 April 2009 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kommer skam også gerne og tjekker PB13éren. Skal jo måske selv have sådan en, til at hjælpe min PB12+/2ér  Hvis ikke det ender med at jeg laver en kopi af den istedet. Men er der ingen her i DK der har erfaring med Teufel? Vi vil jo stadig gerne høre indtryk af den. Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |
Matshui Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 08 April 2009 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 08 April 2009 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fusio skrev:
Bliver ca 60% film og 40% musik. Men self må du komme forbi og hører teufel'en hvis jeg køber den selvom det sikkert ender med en pb13 ultra  |
|
|
Teufel indgår netop i deres Theater sæt fordi de primært udvikler til hjemmebiografen. Ikke dermed sagt at de ikke også kan spille musik.
SVS peger også meget på hjemmebiograf, men jeg har skrevet lidt med dem (eller rettere: Lsound) om brug af deres subs til musik, og de mener at SVS PB12-Plus og PB13-Ultra skulle være velegnede til musik pga. deres hurtighed. Jeg har et par PB12-NSD i hjemmebiografen, og syntes i hvert fald ikke der er noget langsomt eller trægt over dem 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 April 2009 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|

Wymax skrev:
Fusio skrev:
Bliver ca 60% film og 40% musik. Men self må du komme forbi og hører teufel'en hvis jeg køber den selvom det sikkert ender med en pb13 ultra  |
|
|
Teufel indgår netop i deres Theater sæt fordi de primært udvikler til hjemmebiografen. Ikke dermed sagt at de ikke også kan spille musik.
SVS peger også meget på hjemmebiograf, men jeg har skrevet lidt med dem (eller rettere: Lsound) om brug af deres subs til musik, og de mener at SVS PB12-Plus og PB13-Ultra skulle være velegnede til musik pga. deres hurtighed. Jeg har et par PB12-NSD i hjemmebiografen, og syntes i hvert fald ikke der er noget langsomt eller trægt over dem 
|
|
|
Der må da også være godt larm i gaden med 2 pb12-nsd 
Men det bliver nok en svs jeg køber. Tror ikke rigtig de har nogle andre konkurrenter når man tager prisen i betragtning, skulle dog lige netop være Teufel som jeg også syntes lyder til at være 'billige'. Men som du siger så er de nok mest egnet som filmsub.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 April 2009 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da op, den står til 2000 euro, godt nok er artiklen også fra 2002 men alligevel. http://www.areadvd.de/hardware/2006/sub_mastertest_1.shtml her vandt den i test blandt andet over den gamle pb12 plus. Men nu er subben jo tysk og hjemmesiden er tysk så måske anmeldelsen ikke er helt neutral, men god skal den da nok være 
|
| Til top |
|
| |
klogesen Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 599
|
| Sendt: 08 April 2009 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft lidt med Teufel at gøre for nogle år siden. Husk at de er et direkte-til-dig mærke, ligesom Nubert, også fra Tyskland. Det betyder at du køber direkte fra fabrikanten, og derfor er priserne også meget fordelagtige. Det kan jo så være ligemeget, hvis de er klodrianer til at lave højttalere, men både Teufel og Nubert (det jeg har hørt af det) lyder som om de er lavet af meget kompetente folk. Men de er naturligvis ikke ret udbredt uden for Tyskland, da de ikke har nogen egentlig distribution.
Man må vel altid tage lokal-patriotisme med i betragtning når man læser tests af produkter fra samme land som bladet. Det er i hvert fald ret tydeligt med både de engelske og de tyske blade. Men ligefrem at give en sub en vældig god omtale, selv om den skulle være dårlig, det er nok ikke sandsynligt. I dette tilfælde vil bladet normalt slet ikke bringe testen.
Hvis du forsøger med Teufel, kunne det være sjovt at høre, hvad du synes om den. Og også SVS'en, naturligvis. __________________ venlig hilsen Klogesen.
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 08 April 2009 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fusio skrev:
Der må da også være godt larm i gaden med 2 pb12-nsd  |
|
|
Det er der helt bestemt også - love it! Men de har affødt et problem jeg nok hellere må få gjort noget ved - jeg kan på stillestående "rulle"tekster se at ordentlige bastoner får projektoren til at vibrere en smule 
Fusio skrev:
| Men det bliver nok en svs jeg køber. Tror ikke rigtig de har nogle andre konkurrenter når man tager prisen i betragtning, skulle dog lige netop være Teufel som jeg også syntes lyder til at være 'billige'. Men som du siger så er de nok mest egnet som filmsub. |
|
|
Det er i hvert fald det Teufel primært udvikler til, så vidt jeg kan gennemskue, men der betyder ikke automatisk at deres højttalere (og sub) ikke også kan spille musik fornuftigt. De tyske blade (og mærket sælges vist stort set kun i Tyskland) mener at det er rigtig god kvalitet til pengene, men deres højttalere testes også primært som hjemmebiograf komponenter.
SVS kender jeg så bedre, både fordi jeg selv har et par, og fordi jeg har skrevet lidt sammen med Lsound. Jeg synes i hvert fald at kvaliteten, og deres gode support, gør dem til et røverkøb.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 April 2009 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers kan du jo også prøve at kigge på disse Rythmik. Særligt hvis du kan bygge kabinet selv kunne de måske være et alternativ. Har selv haft PCI20/39 med den gamle ISD-enhed og med PB12.2-enhed og den kunne ikke helt følge med mine fronter til musik. Derfor jeg anskaffede min PB12+/2, som jeg først nu efter halvandet år har fået integreret ordentligt(har et besværligt rum), så den kan følge ordentligt med og ikke høres. Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 April 2009 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jay l`Blundt skrev:
Ellers kan du jo også prøve at kigge på disse Rythmik. Særligt hvis du kan bygge kabinet selv kunne de måske være et alternativ. Har selv haft PCI20/39 med den gamle ISD-enhed og med PB12.2-enhed og den kunne ikke helt følge med mine fronter til musik. Derfor jeg anskaffede min PB12+/2, som jeg først nu efter halvandet år har fået integreret ordentligt(har et besværligt rum), så den kan følge ordentligt med og ikke høres.
Mvh. l´Blundt
|
|
|
Hmm sådan en f15 ser ikke tosset ud http://www.rythmikaudio.com/F15.html. Er det noget du har hørt eller læst godt om? Hvad jeg kan regne ud kommer den til og ligge på en ca 9000kr med dansk moms og forsendelse 
|
| Til top |
|
| |