Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 07:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: C. Iaudio 7 men hvilke IEM? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 09 April 2009 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

Hej Alle,

Jeg står i den situation at jeg gerne vil anskaffe mig et bærbart hovedtelefonsetup.

Jeg er ikke meget for HDD baserede afspillere primært pga. hastighed samt holdbarhed. Mit krav er en afspiller der ikke fylder alverden, lyder godt samt har en kapacitet på minimum 16 GB hukommelse.

De to nævnte afspillere jeg har stillt op over for hinanden er dem jeg har fundet mest interessante.

Jeg er dog noget i tvil om hvilken jeg skal vælge. 

Som jeg kan læse har Iaudio 7 fremragende lyd, hvor meget bedre er den i forhold til andre i "mit segment"?

Er skærmen for lille til at kunne se en film på ?

Alt mit musik er pt rippet til FLAC.

Det er vigtigt at den ikke er alt for stor, så jeg ikke med lethed kan have den i en lomme. Prismæssigt vil jeg give omkring 1400 kr.

Er der andre alternativer jeg ikke har overvejet, som kunne være interessante?

Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 April 2009 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

iAudio7 er ikke til film. Skærmen er for lille til det formål. Den er lavet til lyd, og det er den go til. Kraftig indbygget forstærker, som relativt nemt kan få et sæt AKG K271 til at spille HØJT uden brug af ekstern forstærker. Glem det på en iPod ! iAudio7 kan spille FLAC filer. Det var det der afgjorde mit køb af iAudio7. Det kan iPod ikke. Dog kan ældre iPod-modeller "Rockboxes" (hedder det vist), så de osse kan spille FLAC men ikke nyere modeller.

Min iAudio7 har 16 Gb hukommelse. Det rækker til ca. 40 CD'ere i FLAC format. Jeg mener ikke den kan fåes i 32 Gb udgave. Det ville ellers være dejligt.

Der er kommet en iAudio S9, men den kender jeg ikke så meget til. Dog har S9 2 x 30 milliwatt. iAudio7 har vist 2 x 27, så der er ikke færre kræfter i S9.
Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: København
Sendt: 10 April 2009 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

Selvom jeg selv har iPod (købt pga. lineout) så vil jeg opfordre til at købe fra producenter som støtter åbne standarder, fremfor fra Apple som prøver at lægge forbrugeren i håndjern (overdrivelse fremmer forståelsen).

Og når du i forvejen har dit musik liggende i FLAC, vil det være nærliggende at vælge en afspiller som understøtter dette.
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 April 2009 kl. 00:28 | IP-adresse registreret  

Lige nu hælder vippen en lille smule til iAudio 7- Hvilke negative sider kan der knyttes til den? - Er byggekvaliteten god og bliver den let ridset?

S9 er bare en kende for dyr, samt temmelig stor i forhold til at have i en lomme.

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 April 2009 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

Altså iaudio7 er super lækker! Og jeg vil ikke mene at den har de store minuser, det eneste jeg kan komme i tanke om er at den kan være lidt svær at betjene og at menuerne ikke er de bedste og at skærmen er lidt lille. Men f**k det, den spiller super, men er ikke beregnet til film.
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 April 2009 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Så bliver det en i Audio 7 der komme på ønskelisten- Så slipper jeg for itunes. Den måde Apple styrer sin brugere på hujer mig heller ikke helt vildt.

Nå, så vil jeg også invistere i nogle in-ears, som skærmer bedst muligt mod støj fra omgivelserne. De skal primært bruges i bus på vej til studie- Så det kunne være rart at lukke helt af.

Men markedet er godt nok enormt for en der ikke er voldsomt meget indet i det-

Jeg vil give omkring 700 kr som et umiddelbart loft.

Mine lydpræferencer er en forholdsvis neutral lyd med en god bund. (Er selv vant til 12").

Jeg ser det som et kæmpe plus hvis der er mulighed for at udskifte ledning!

ULTIMATE EARS SUPER.FI 3 STUDIO er dem jeg har stødt på som jeg finder mest interessante.

til 695 kr.
Som jeg kan læse er de dog en smule basfattige pga. de "kun" har en fullrangedriver. I der har hørt dem, mener i det er et problem? - Alternativt kan jeg vel kompensere for det i i Audio's indbyggede EQ?

De er opgivet til at dæmpe 26 dB - I sammenligning med andre IEM er de i bunden af dæmpning. Skal jeg vælgde dem fra pga. det?

Hjæælp

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 April 2009 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

Roky skrev:
ULTIMATE EARS SUPER.FI 3 STUDIO er dem jeg har stødt på som jeg finder mest interessante.

til 695 kr.
Som jeg kan læse er de dog en smule basfattige pga. de "kun" har en fullrangedriver. I der har hørt dem, mener i det er et problem? - Alternativt kan jeg vel kompensere for det i i Audio's indbyggede EQ?

De er opgivet til at dæmpe 26 dB - I sammenligning med andre IEM er de i bunden af dæmpning. Skal jeg vælgde dem fra pga. det?

Hjæælp

Generelt synes jeg det ville være synd og skam at købe "billige" (læs halvdårlige) in-ears til en iaudio7. Du nævner osse muligheden for at benytte EQ-regulering. Så går hele fidusen da af dit projekt, vil jeg mene. Den gode forstærker i iAudio7 fortjener bedre. Skal det absolut være in-ears ?

Jeg har ikke den store erfaring med in-ears. Jeg har dog eet sæt fra Shure. De var alt for dyre, i forhold til lyden (de kan ikke lave ordentlig bas). Jeg har det svært med "noget inde i øret". Derfor bruger jeg næsten altid ear-buds fra YUIN; verdens bedste ear-buds, men det hjælper jo ikke dig, hvis det SKAL være in-ears. Hvad med et sæt lukkede "almindelige" hovedtelefoner ? Jeg ved godt de fylder, men det er vel lyden det kommer an på ?

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 April 2009 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Det er nu heller ikke fordi at jeg vil spare på hovedtelefon-delen, men for at holde det inde på et fornuftigt niveau. Det er ikke noget jeg lige foreløbelig vil komme til at bruge flere timer om dagen, så derfor synes jeg at et par hovedtelefoner til 1500 kr eller deromkring er lige i overkanten.

EQ er skam også kun en nødløsning- Som jeg helst undgår til alle tider!

Jeg har fornyligt anskaffet mig et sæt JVC HA-RX700 som jeg synes spiller ganske godt. Mindst lige så godt som langt dyrere modeller, og så sidder de rigtigt godt på hovedet. De er bare for store at slæbe med hver dag.
Grunden til at det skal være IEM er at jeg vil isoleres fra omgivelser når jeg sidder i et støjfyldt miljø.
På job er jeg vant til at bære Skumpropper, som høreværn, i lang tid af gangen, så jeg tror ikke jeg vil føle stort ubehag med IEM.

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 April 2009 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Yuin OKI er jo en nyere udgave af PK1 men med mulighed for in-ear

Jeg vil sige de ville nok være et ret godt bud, men de er lidt dyrere end 600kr
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 April 2009 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:

Det er nemlig rigtigt, så derfor var det måske interessant at kigge på DENNE ANNONCE på KSB ?

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 April 2009 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

Hmm kan se der er et sæt til salg på KBS - Men de virker ikke til at fungere ret godt som IEM...

Ingen der har erfarring med ULTIMATE EARS SUPER.FI 3 STUDIO ?

FrederikS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 April 2009 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Vil lige nævne at OK1ere ikke isolere specielt meget når man bruger dem som in-ears, hvorimod Super.fi 3erne levere omkring de 25 dB. Super.fi 3 Studios var rigtig gode i forhold til prisen da de kom ud for små to år siden, i dag vil jeg mene du kan få langt bedre lyd i nogenlunde samme pris klasse, f.eks. Phonak Audeo eller Head-Direct RE2.

iAudio 7eren er rigtig god, lyder rigtig pænt til prisen og kan forskellige sjove formater. Hvis du skal se film tror jeg S9eren vil være langt bedre dog er den en del størrer.

OK1erne lyder ikke ligså "sjovt" som PK1erne tilgengæld har de ikke problemer med forvrængning af bassen og har en lidt mere linær frekvens respons.

Til top Vis FrederikS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FrederikS

Saijajin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 10 April 2009 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:

De vil også kræve en forstærker. Min Meizu har svært ved at trække dem, så overordnet vil de slet ikke være billige.

Roky skrev:
Hmm kan se der er et sæt til salg på KBS - Men de virker ikke til at fungere ret godt som IEM...

Ingen der har erfarring med ULTIMATE EARS SUPER.FI 3 STUDIO ?

Der lidt om snakken omkring OK1. De virker ellers fint med komfort og med at isolerer, men lyden bliver ikke særlig bedre af den grund. Synes heller ikke helt de var den dyre pris værd men lyden i den var alligevel ganske fin for den slags type høretelefoner.

Har ikke erfaring med Super.fi 3. Det tættes jeg kan komme selv er storebroren Triple.fi 10, men igen det er uden for dit budget.

Til top Vis Saijajin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Saijajin

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 10 April 2009 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Den eneste jeg kender i det prislag er d-JAYS, de spiller ganske godt, men de er ikke basmonstre på nogen måde...

Samtidigt er de lidt smarte og man ligner ikke Frankensteins monster med skruer i ørerne (UEs modeller)..

Jeg kan ikke huske hvad s-JAYS koster men de har en god bas..

Jeg tror også yuin er et godt valg, jeg har PK2 og de spiller også godt, men vælg OK2 de kan spille uden forstærker og er du på farten, har du alligevel ikke tid til at sidde og fimse i detaljer..

Det vigtigste med inears er at få en ordentlig forsegling for ellers er der ganske enkelt ingen bas, bare spøg kalle som ikke kan få bas ud af sine se530, som ellers er kendt (og berygtet) for sin kollosale bas (de var alt for basdomineret for mig, så jeg har dem også bare liggende i skuffen og samle støv)...

Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 April 2009 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Det er ikke fordi jeg er basfanatisk, slet ikke. For mig er bassen bare et utroligt vigtigt aspekt.

d-Jays ser også rigtigt gode ud.

Er ikke meningen at det skal være et decideret high-end setup- Skal bare kunne lukke af for omgivelserne og nyde lidt Pink Floyd, Hans Theesink, Krall, etc og lidt elektronisk en gang i mellem

Claus, de OK2 skulle bare ikke være ret gode som IEM ?

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 10 April 2009 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

jeg kender ikke ok2, så fisk

d-JAYS var min første dyre hovedtelefon og jeg var glad for dem i laaang tid, de er rimeligt neutrale, med en dejlig præsentation af mellemtoner

s-JAYS har lagt vægt på bassen, der har jeg kun hørt prototyper, så jeg kender ikke helt den færdige version.

Philips laver også flere fine kanalting, ikke decideret inears, men også isolerende og mange af deres modeller er faktisk overraskende gode i forhold til prisen, men det er jo som sagt ikke deciderede inears og isolere derfor ikke helt så effektivt..

Et godt sted at finde anmeldelser er på Ilounge.com, de har et hav af rewievs af lydting til transportabelt brug.

MHT til bas er der jo meget bas, dyb bas og "rigtig" bas, personligt er jeg ikke basfreak, men bassen er vigtig, men må heller ikke overdrives for så bliver det hele bare ødelagt, der er ikke noget værrer end bas for bassens skyld, hvis du forstår hvad jeg mener..
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 April 2009 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

s-jays lader til at være til bassfreaks- og det er jeg bestemt ikke, så det er nok ikke den rigtige for mig.

d-jays ser interessant ud. Er de bygget så de kan holde til lidt af hvert?

Synes det er enormt positivt at UE har udskifteligt kabel, men nytter ikke noget hvis de ikke lyder tilsvarende godt til mit behov. Skriver lige en mail til in-ear ved lejlighed.

Tak for linket!

Jeg forstår godt hvad du mener

Kasper Kj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 11 April 2009 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

Atrio M5 fra future sonics. Fungerer fantastisk med iaudio 7. God bas og stereoperspektiv. Hvis du sætter alle effekter til 0 bliver frekvensgangen god - ellers drukner det i bas.

Kombinationen bliver varm og lækker og aldrig kedelig, men heller aldrig øretrættende.

Jeg havde aldrig troet at jeg ville komme til at høre musik på et transportabelt anlæg, men her kan jeg endog NYDE al min musik også det der normalt er svært at få til at lyde godt.

Søg - og du skal finde mange der anbefaler kombinationen.

De er amerikanske men kan med fordel bestilles hjem fra england. Det svage pund vil give dig dem for 800-ogetellerandet!

Til top Vis Kasper Kj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper Kj

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2009 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

Ja, de for godt nok  meget ros med på vejen! Men desværre ikke mulighed for udskiftning af kabel. Som jeg kan læse er de ikke specielt lækkert bygget - Virker de solide?

FrederikS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 April 2009 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Future Sonics Atrios er nogle af de mest solide in-ears på markedet. Kæmpe gummi dæmper ved kabel indgangen, forholdsvis tyk kabel jakke der ikke er specielt microphonisk. Hvis du vil lure lidt på dem er der et par billeder her: http://www.techpowerup.com/reviews/Future_Sonics/Atrio

Til top Vis FrederikS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FrederikS

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes