Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 11:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Chriss cornell (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Wasp447
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2009
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 10 April 2009 kl. 08:02 | IP-adresse registreret  

Hej , er der nogen der ved om Chriss Cornells unplugged concert fra sverige er til at købe et eller andet sted i en ok kvalitet?

den ligger jo som download mange steder men, jeg kunne rigtig godt tænke mig at have den i en god indspilning.

Hvis der er nogen der ligger inde med den i en god kvalitet, vil jeg evt gerne bytte med hans nyeste skive(kun afspillet en gang)

Den faldt ikke i god jord her i huset, vi kaster ik med håndtegn og den slags

Frank

Til top Vis Wasp447's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wasp447

Svend88
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 14 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 April 2009 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Jeg tror kun du kan få den som download http://en.wikipedia.org/wiki/Chris_Cornell:_Unplugged_in_Swe den 

http://www.filestube.com/c/chris+cornell og det koster vist penge kan jeg se. Min firewall reagerede IKKE på denne side så jeg tror ikke jeg roder dig ud i noget her

Til top Vis Svend88's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend88

Chris Cornell
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 April 2009 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Wasp447 skrev:

Hej , er der nogen der ved om Chriss Cornells unplugged concert fra sverige er til at købe et eller andet sted i en ok kvalitet?

den ligger jo som download mange steder men, jeg kunne rigtig godt tænke mig at have den i en god indspilning.

Hvis der er nogen der ligger inde med den i en god kvalitet, vil jeg evt gerne bytte med hans nyeste skive(kun afspillet en gang)

Den faldt ikke i god jord her i huset, vi kaster ik med håndtegn og den slags

Frank

Den nye skive er også noget af det værste møg længe.

Udover at lade Timbaland smadre hvad der evt. kunne have været gode numre, så har Mr. Cornell siden han fik en virusinfektion på stemmebåndet i 2004 ikke haft sit fulde register. Han lyder anstrengt og kan ikke frasere som han kunne engang.

Det er ærgeligt når rockmusikkens største stemme nogensinde ikke vil indse at han ikke er 25 mere .

Der er dog stadig håb m.h.t. store stemmer - Der går rygter om at Mike Patton er ved at finde sammen med Faith No More- drengene igen

Du har "Euphoria Morning" ikke? En af de bedste udgivelser i historien - selv min far på 60, som ellers kun hører syrerock fra 60-70'erne har kapituleret.

p.s. sorry for lidt off topic

Til top Vis Chris Cornell's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chris Cornell

Wasp447
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2009
Lokalitet: Odense
Sendt: 11 April 2009 kl. 08:55 | IP-adresse registreret  

Hej svend, ja jeg har downloaded den og kvaliteten er egentlig ok for en brændt plade, men jeg håbede på at der var nogen der havde taget sig sammen og udgivet den i en rigtig god kvalitet men nej jeg har selv googlet som en gal, så jeg må nok bare nøjes med den jeg har.

CC, ja jeg er ret enig med dig i at den nye skive er det værste jeg længe har hørt, lidt lige som hvis Eddie Wedder begyndte at spille sammen med Take That, usmageligt

men Chris må jo have gået rundt med en lille drøm om at være forsanger i et boyband, siden man laver sådan en m.. skive

Det bliver nok lidt svært at tage ham seriøst herefter. jeg gider ikke engang at tage til Vega og høre ham her til sommer

Med hensyn til Euphoria Morning, så har jeg den. sammen med det meste andet han har lavet og jo, det er en OK skive, men jeg kan faktisk også godt lide Temple of the dog, hvor han spiller sammen med Pearl jam.

Frank

Til top Vis Wasp447's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wasp447

Sundance
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2009
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 11 April 2009 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

Det bedste album med Cornell er efter min mening Superunknown med Soundgarden. Det må være toppen af kransekagen Herefter følger det første af de tre Audioslave albums. Men det er selvfølgelig en smagssag.

Jeg har kun hørt et enkelt nummer fra det nye album og det er mildest talt ikke ophidsende. Men et eller andet sted må man sgu respektere en kunstner for at prøve at forny sig selv. At det så flopper totalt er bare ærgeligt. Men herre gud manden kan stadig nå at rette op på det.
Til top Vis Sundance's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sundance

Brian321
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 11 April 2009 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

Chris Cornell skrev:
]

Udover at lade Timbaland smadre hvad der evt. kunne have været gode numre, så har Mr. Cornell siden han fik en virusinfektion på stemmebåndet i 2004 ikke haft sit fulde register.

Det vidste jeg ikke

Meeen, helt skidt står det nu heller ikke til, hvilket den omtalte unplugged koncert bevidner.

Just in case der er nogle nyere Cornell fans derud, som ikke kender "Temple of dog", så er det et sideprojekt med Chris på vokal, som ABSOLUT kan anbefales.

Til top Vis Brian321's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian321

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 11 April 2009 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Var jeg den eneste der også bare var en lille smule mega skuffet over hans møde med DAD til Zulu Awards? Det lød da godt nok som en dårlig karaoke backingvokal + fede finn og funny boys med distortion på..
Men ok.. manden må være så træt af "Black Hole Sun" som nogen kan være.

Sundance skrev:
Det bedste album med Cornell er efter min mening Superunknown med Soundgarden. Det må være toppen af kransekagen

Fuldstændig enig der!

Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

Aecrewboss
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2004
Lokalitet: København
Sendt: 11 April 2009 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Sjoenne skrev:
Var jeg den eneste der også bare var en lille smule mega skuffet over hans møde med DAD til Zulu Awards? Det lød da godt nok som en dårlig karaoke backingvokal + fede finn og funny boys med distortion på..
Men ok.. manden må være så træt af "Black Hole Sun" som nogen kan være.

Sundance skrev:
Det bedste album med Cornell er efter min mening Superunknown med Soundgarden. Det må være toppen af kransekagen

Fuldstændig enig der!

Jeg syntes "Badmotorfinger" er klart bedre end "Superunknown", men sådan er vi jo så forskellige.Er dog helt enig i at det nye med ham der Timberland, er så tåkrummende så det gør helt ondt  

mvh

Til top Vis Aecrewboss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aecrewboss

Sundance
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2009
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 11 April 2009 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

Jep "Temple of The Dog" er et FEDT album!
Til top Vis Sundance's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sundance

KlipschMania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 11 April 2009 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Enig omkring 'Bad motor finger' skiven. Væsentligt mere rå og mere interessant end 'SuperUnknown'.

Numre som 'Outshined' og 'Room a thousend years wide' er super fede synes jeg. Iøvrigt er 'Hungerstrike' fra 'Temple of the dog'-skiven et Gude-nummer....

Til top Vis KlipschMania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KlipschMania

Chris Cornell
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 April 2009 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

Vokalmæssigt er han på toppen på Badmotorfinger. Manden rammer et højt A på "Rusty Cage" det er normalt kun tenorer der kan det og Chris er bariton. Det eneste menneske jeg har hørt med større register er Prince der spænder over 8 oktaver (læs: Samtlige toner på et klaver) - men det er også umenneskelligt.

Badmotorfinger, Superunknown, Down on the Upside og Euphoria Morning er imo det bedste af det bedste.

Til top Vis Chris Cornell's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chris Cornell

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes