| Forfatter |
|
hifi-fjols Forum Bruger


Bruger siden: 17 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 368
|
| Sendt: 14 April 2009 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er klar over mange store studier bruger B&W højttalere som ref., men hvad gør man når der ikke er plads eller mulighed for et sæt højttalere?
Hvilke hovedtelefoner kan anbefales til studiet?
Har et par gamle Sony MDR-P180, som er købt i merlin til 300 kr. for 8 år siden.
De skal primært bruges som hovedtelefoner, når der synges. Så man ikke synger i blinde - men også til indspilning af instrumenter som elektriske trommesæt, guitar og bass, lytte og tilretning af indspillet musik (indtil der bliver palds til et studie, som kan lydisoleres).
__________________ ... and hifi for all
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 14 April 2009 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja du skal have nogen med en neutral signatur og som er lukkede.
Hvad er kilden? Har du en forstærker?
Uanset så er der mange studier der bruger diverse AKG, gerne k240 studio osv
|
| Til top |
|
| |
hifi-fjols Forum Bruger


Bruger siden: 17 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 368
|
| Sendt: 15 April 2009 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kilden er et USB studie lydkort fra Line 6 UX serie.
AKG K271 MKII studie er lukket, men det kræver en 1/4" jack omformer (hvilket medfølger).
Nummer et vil selfølgelig være, at hovedtelefonen benytter 1/4" jack stik, så jeg ikke behøver at bruge en omformer.
__________________ ... and hifi for all
|
| Til top |
|
| |
hifi-fjols Forum Bruger


Bruger siden: 17 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 368
|
| Sendt: 16 April 2009 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kender du selv til Beyer Dynamic DT-880, som er en halv-åben hovedtelefon. Har du noget kendskab til Beyer Dynamic DT-770, som er en lukket hovedtelefon? Kan du evt. anbefale Beyer Dynamic til studie brug for deres lyd? Gerne med fordele og ulemper.
__________________ ... and hifi for all
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 16 April 2009 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft dt770, og jeg ved den blir brugt i mange studier, men jeg vil mene at dens lydsignatur er for "basset" til at være optimal til et studie. Dt880 ville også være en mulighed, det samme ville k701 som også blir bruget nogen steder.
Men btw er k271 ikke med 1/4 stik? Ellers kan du jo sagtens bruge en 1/8 til 1/4 omformer, det bruger bla beyer på alle deres modeller som standart.
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum


Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 16 April 2009 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifi-fjols skrev:
| Nu kender du selv til Beyer Dynamic DT-880, som er en halv-åben hovedtelefon. Har du noget kendskab til Beyer Dynamic DT-770, som er en lukket hovedtelefon? Kan du evt. anbefale Beyer Dynamic til studie brug for deres lyd? Gerne med fordele og ulemper. |
|
|
Hint, hint, jeg har et sæt DT770 til salg men har ingen anelse om hvorvidt de vil være egnede til dit formål __________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
hifi-fjols Forum Bruger


Bruger siden: 17 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 368
|
| Sendt: 16 April 2009 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har godt set både et par DT770, men også et par AKG K601 brugt - men det haster ikke i den forstand, at jeg køber det første og bedste.
Kunne godt tænke mig at tage i klubben for at få en lyttetest på Denons tre topmodeller. AH-D2000, AH-D5000 og AH-D7000, men har ingen idé om, hvad jeg skulle bruge som ref.
__________________ ... and hifi for all
|
| Til top |
|
| |
Asklepios Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 611
|
| Sendt: 16 April 2009 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg lyttede på en AH-D2000 i Berlin for nylig - ved ikke om den var spillet til - men den skuffede mig. Tilgengæld lød AKG 241 ret godt... Kilde iAudio7 med FLAC...  __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum


Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 16 April 2009 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
K241 har jeg ikke prøvet men jeg har haft både en K271S og en K240DF (åben specielt lavet til tysk radio, DF betyder diffuse field og er en eq linie der skal simulere hvordan optagelserne kan tænkes at lyde på højttalere) og begge er rigtig udemærkede. K271 har også den til studie brug smarte facilitet at højttalerne slår fra når man tager dem af.
__________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 16 April 2009 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifi-fjols skrev:
Har godt set både et par DT770, men også et par AKG K601 brugt - men det haster ikke i den forstand, at jeg køber det første og bedste.
Kunne godt tænke mig at tage i klubben for at få en lyttetest på Denons tre topmodeller. AH-D2000, AH-D5000 og AH-D7000, men har ingen idé om, hvad jeg skulle bruge som ref. |
|
|
Jeg tvivler på at HFK har 5000 eller 7000 på lager, desværre Begge er rigtig fine høretelefoner og har masser af fans på de store sites, hvilken lyd er du ude efter ?? For jeg har indtryk af at hverken 5 eller 7000 er neutrale..
|
| Til top |
|
| |
Tact&Tone Branchemedlem

HiFi Klubben
Bruger siden: 18 December 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 16 April 2009 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Både Hifiklubben på Åboulevard og i Lyngby ved jeg har AHD-2000 og 5000 til demo og på lager. Dog er AHD-2000 lige PT. i restordre så der kan
være ventetid.
Åboulevard har her ud over også AHD-7000 til demo, og nogle gange på lager.
__________________ Aaberg
|
| Til top |
|
| |
winding Forum Bruger


Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 17 April 2009 kl. 01:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
uden tvivl er ahd-7000 en god hovedtelefon med en tilhørende prislap.
jeg holder meget af mine gamle ultrasone proline 750ere, der er udviklet som monitorværktøj ...
der er dog meget delte meninger om 750erne - lav et search på headfi.org og bliv overbevist !!!
under alle omstændigheder kan byggekvaliteten ihvertfald ikke bruges som købsargument - måske er dette rettet i den nye
900-model !?
__________________ Overdrivelsens kunst er den sværeste !
|
| Til top |
|
| |