Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 22:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Så kom Compass’en (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Siankovic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2007
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Sendt: 16 April 2009 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

Efter at have ventet i en lille måned, så dukkede min Compass op i dag. Ventetiden skyldes udelukkende at de ikke rigtig kan følge med i Kina. DHL var nemlig kun 31 timer om at fragte den fra Hong Kong til Danmark - skarp service må man sige.
Der løb lige de sædvanlige knap 40 % oven i prisen pga. told moms og gebyr, men det var forventet.
Der er en masse almeldelser på nettet allerede - også af folk der har et lang bedre sammenligningsgrundlag end jeg har, da det er min første deciderede headamp. Har kørt med et ikke helt ueffent headphoneudtag fra RME Multiface, men jeg vil ikke gå i gang med andet end en meget tilfreds omtale.
Rent fysisk er den noget større end jeg havde forventet, men ikke så den fuldstændig overtager skrivebordet.
Compass'en røg i usb porten og det fungerer upåklageligt også med både coaxialt og optisk fra mit lydkort. Dog skal man lige manuelt tilføje enheden igen i xp hvis man slukker og tænder den mens computeren kører, hvis man bruger usb.
Men uden som sagt at have haft det store headamp-mæssige at drive mine HD600 med, så kan godt sige at der er en verden til forskel. En verden jeg mest oplever som et fysisk større rum mellem mine ører og en mulighed for at forsvinde rundt de enkelte instrumenters små detaljer uden at tænke over at jeg nu skifter fokus. Alt til bliver skildret helt klart og med et rigtig lækkert transient-attack jeg ikke rigtig har hørt tidligere. Og nå jeg kigger på en Fubar (Ja, jeg ved godt at den har mange tilhængere, men de må have alt for mange penge - for den lever virkelig op til forkortelsen i mine øjne), hvor delene koster langt under 200 i Kina, og måske ville løbe op i ca 300 hvis jeg selv skulle samle den i en kasse, så ville Compass'en løbe op i rigtig meget mere end de 2600 den kostede mig at købe. Og det er virkeligheden nok den allerstørste fornøjelse - at sidde tilbage med følelsen af at 2600 er sgu en rigtig god handel ;-)

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 16 April 2009 kl. 08:49 | IP-adresse registreret  

Tillykke med den :)

Du må næsten være den første Dansker der for en, jeg kender hvertfald ikke andre pt
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 16 April 2009 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

uhh.. fristende..

Og det er helt sikkert super godt grej til pengene ! Ejer man ikke hverken en amp eller en dac, er det et oplagt køb som garanteret let kan hamle op med andre kombinationer i den prisklasse !

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 16 April 2009 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Et fysisk større rum mellem ørene ????
Forhåbentligt ikke et tomrum 

Te løkke med den..

p.s
Compassen kan fåes som kit og er billigere, så du har desværre ikke sparet noget......Men 2600 kan stadig være en rigtig god handel...
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

Siankovic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2007
Lokalitet: Øerne
Sendt: 18 April 2009 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Compassen er ikke rigtig billigere som kit, da prisen på ca 120 usd er uden forsyning, kasse, stik og deslige. Sad skam og kiggede på det, da jeg købte den og besluttede at købe en færdigsamlet. Men det jeg mente med at spare var at summen af delene ville være højere, hvis jeg skulle købe dem enkeltvis eller i moduler, hvilket ikke er tilfældet ved ret meget andet hifi. Eksempelvis kan printet magen til det i en Fubar (1100) købes for 75 kroner i Hong Kong. Det er selvfølgelig helt normalt at delene er billige - selv i dyrt grej, men det gælder bare ikke dette tilfælde.
Prisen bliver i øvrigt sat op i maj, så hvis folk overvejer at anskaffe sig en, så skal de være klar over det er introduktionspris.

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 18 April 2009 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

ahhhhh...
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

MRGM
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2009
Lokalitet: København
Sendt: 18 April 2009 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

Hvad med nogle billeder af den lille ny?
Til top Vis MRGM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MRGM

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes