| Sendt: 16 April 2009 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter at have ventet i en lille måned, så dukkede min Compass op i dag. Ventetiden skyldes udelukkende at de ikke rigtig kan følge med i Kina. DHL var nemlig kun 31 timer om at fragte den fra Hong Kong til Danmark - skarp service må man sige.
Der løb lige de sædvanlige knap 40 % oven i prisen pga. told moms og gebyr, men det var forventet.
Der er en masse almeldelser på nettet allerede - også af folk der har et lang bedre sammenligningsgrundlag end jeg har, da det er min første deciderede headamp. Har kørt med et ikke helt ueffent headphoneudtag fra RME Multiface, men jeg vil ikke gå i gang med andet end en meget tilfreds omtale.
Rent fysisk er den noget større end jeg havde forventet, men ikke så den fuldstændig overtager skrivebordet.
Compass'en røg i usb porten og det fungerer upåklageligt også med både coaxialt og optisk fra mit lydkort. Dog skal man lige manuelt tilføje enheden igen i xp hvis man slukker og tænder den mens computeren kører, hvis man bruger usb.
Men uden som sagt at have haft det store headamp-mæssige at drive mine HD600 med, så kan godt sige at der er en verden til forskel. En verden jeg mest oplever som et fysisk større rum mellem mine ører og en mulighed for at forsvinde rundt de enkelte instrumenters små detaljer uden at tænke over at jeg nu skifter fokus. Alt til bliver skildret helt klart og med et rigtig lækkert transient-attack jeg ikke rigtig har hørt tidligere. Og nå jeg kigger på en Fubar (Ja, jeg ved godt at den har mange tilhængere, men de må have alt for mange penge - for den lever virkelig op til forkortelsen i mine øjne), hvor delene koster langt under 200 i Kina, og måske ville løbe op i ca 300 hvis jeg selv skulle samle den i en kasse, så ville Compass'en løbe op i rigtig meget mere end de 2600 den kostede mig at købe. Og det er virkeligheden nok den allerstørste fornøjelse - at sidde tilbage med følelsen af at 2600 er sgu en rigtig god handel ;-)
__________________ The information is out there...
|