| Forfatter |
|
gysse2004 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2009 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 320
|
| Sendt: 17 April 2009 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har overvejet denneher sag, men de kloge påstår at den ikke ripper musiken ( FLAC eller wav ) rigtigt.. Er der nogen herinde der har en fornuftig mening ? Alternativet er Naim's HDX, der dog er lidt dyrere. Mine højttalere er Beolab 5
|
| Til top |
|
| |
Kenneth_P Branchemedlem

Anmelder i Fidelity og på nomono.dk
Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 324
|
| Sendt: 17 April 2009 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej gysse2004,
Der er ingen tvivl om at du opnår den bedste lyd via Naim HDX. Hvis jeg skulle vælge, ville jeg af samme grund tage Naim'en. Du burde helt klart lytte til dem begge... __________________ Mange hilsner,
Kenneth
Skribent/anmelder i Fidelity og på nomono.dk/.se
|
| Til top |
|
| |
gysse2004 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 April 2009 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Principperne er jo de samme. Det kan godt være at DAC'en i Naim HDX er anderledes, men det får jeg vel ikke så meget ud af, når min DAC sidder i højttaleren. Jeg prøver bare at blive klogere, det bliver nok lidt svært at B&O og en Naim forhandler til at komme hjem til mig på samme tid
|
| Til top |
|
| |
Kenneth_P Branchemedlem

Anmelder i Fidelity og på nomono.dk
Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 324
|
| Sendt: 17 April 2009 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg aldrig købt et B&O produkt, da jeg ikke er nogle stor fan. Men jeg ved dog at et produkt som f.eks. Naim HDX, kan man da uden tvivl låne med hjem fra forhandleren, hvis man er seriøst interesseret.
Det er klart at DAC'en er uden betydning hvis der sidder en DAC i dine B&O højttalere. Jeg ved bare at Naims HDX lyder rigtig godt, når du benytter den i sin helhed.
Jeg kender som sagt ikke meget til B&O, og kender derfor heller ikke noget til dit nævnte problem med Beosound 5. Desværre... __________________ Mange hilsner,
Kenneth
Skribent/anmelder i Fidelity og på nomono.dk/.se
|
| Til top |
|
| |
gysse2004 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 April 2009 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der virkelig ikke nogen der har en prof mening ?
|
| Til top |
|
| |
kimC Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 18 April 2009 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har tænkt dig at bruge den DAC der sidder i højttaleren, vil det være vanvid at investere i Naim HDX.
Hvad med at starte med en Apple Airport Express, rip din cd-samling til Apple lossless, smid det hele over på en Qnap 109 NAS, og køb en ipod Touch til at styre det hele med. Hvis du synes det lyder godt har du sparet en del 1000 kr.-sedler
|
| Til top |
|
| |
gysse2004 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 April 2009 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kim Tak for dit hurtige svar..Jamen jeg har både et Apple tv, Airport Express og en Iphone. Problemet er at de begge køre optitisk, og højttalere køre spdif. Jeg fik på et tidspunkt en billig omformer, men fik den aldrig til at virke. Tror du virkelig at lyden kan blive ligeså god som Beosound 5 eller bedre ? Har du en ide til en omformer ? Hvor stor betydning har kablerne ? ( Coax )
Bedste hilsner Peter
|
| Til top |
|
| |
Mark.S Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 531
|
| Sendt: 18 April 2009 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 18 April 2009 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kablerne coax/digital har stor betydning for lyden på dine BL5.
At kun bruge den digitale udgang påNaim vil være frås Da man betaler en pæn sum for deres Dac. Du kunne jo også prøve en Transport med deres 2vejs remote med lille skærm så du kan se covers på remoten. __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
gysse2004 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 April 2009 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved godt det er svært at svare på, da det er subjektivt, men hvor god bliver lyden ?
|
| Til top |
|
| |
gysse2004 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 April 2009 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skulle måske uddybe lidt.. Med Apple Tv Digital out ( Optisk til spdif converter ) har bestilt en M-audio Co2, og et par gode kabler, og så rippe CD'erne i Lossless ?
Peter
|
| Til top |
|
| |
gysse2004 Forum Bruger

|
| Sendt: 24 April 2009 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der må da være nogen der har en ide'

|
| Til top |
|
| |
gysse2004 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2009 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er tingene på plads ! Apple tv - optisk out >M-audio Co2 ( Optisk/S/Pdif ) converter. Supra Trico Iceblue kabler til Beolab 5. Køre option 0, (indbygget DAC har controllen ), og har nu rippet et par skiver i Itunes lossless ( ALAC ) Det lyder nogenlunde, men jeg prøvede lige for sjov at lave en Wav fil også, og det var mærkbart bedre, faktisk bedre end min CD afspiller ( Beosound 4 ). Men det er da mærkeligt at der er forskel på ALAC og WAV filer, med mindre der går noget galt ved enten compression eller de- compression ?
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
| Sendt: 30 April 2009 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har BeoLab 5 er BeoSound 5 et MUST. BeoSound 5's lydkort er specieltudviklet så kan sætte det op til BeoLab 5'erne. Du får det optimale ud
af dine BeoLab 5 - du får virkelig hul igennem.
Digital UD fra BeoSound/BeoMaster 5 er markant bedre end optisk ud fra min Mac Mini derhjemme....
|
| Til top |
|
| |
exciter Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 30 April 2009 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
gysse2004 skrev:
Så er tingene på plads ! Apple tv - optisk out >M-audio Co2 ( Optisk/S/Pdif ) converter. Supra Trico Iceblue kabler til Beolab 5. Køre option 0, (indbygget DAC har controllen ), og har nu rippet et par skiver i Itunes lossless ( ALAC ) Det lyder nogenlunde, men jeg prøvede lige for sjov at lave en Wav fil også, og det var mærkbart bedre, faktisk bedre end min CD afspiller ( Beosound 4 ). Men det er da mærkeligt at der er forskel på ALAC og WAV filer, med mindre der går noget galt ved enten compression eller de- compression ?
|
|
|
Se lige disse links: http://www.computeraudiophile.com/content/iTunes-ripping-ALA C-may-have-bughttp://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1008697
|
| Til top |
|
| |
gysse2004 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2009 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Burning 777 Endelig en der har et soligt sammenligningsgrundlag !, Nu siger du godt nok at Struer har brugt mange kræfter på at udvikle lydkortet på Beomaster5, men hvis man bruger den digitale udgang, får man vel ikke så meget ud af den del, eller hvad ? Jeg forstår ikke rigtig hvad forskellen er på digital out på Appletv og Beomaster5, de er jo begge digitale ? Jeg troede at det var DAC'en der betøn noget for kvaliteten ? DAC'en sidder jo indbygget i Beolab5
Peter
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 30 April 2009 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
gysse2004 skrev:
Jeg forstår ikke rigtig hvad forskellen er på digital out på Appletv
og Beomaster5, de er jo begge digitale ? Jeg troede at det var DAC'en der betøn noget
for kvaliteten ? DAC'en sidder jo indbygget i Beolab5Peter
|
|
|
Du ha i al væsentlighed forstået det rigtigt. Debatten vedrørende forskel på digitale kilder
er også noget kontroversiel. Men ikke desto mindre har den et vist hold i virkeligheden.
Essensen er at det ikke blot er 0erne og 1erne som har betydning, men også hvornår
de ankommer, altså timingen i signalet om man vil. Den tekniske betegnelse er jitter. Det
er et faktum at der er forskel på graden af jitter i forskellige kilder. Ligeledes er det en
sandhed at jitter er direkte relaterte til det konverterede (analoge) signal. Kontroversen
består i hvorvidt dette er hørbart i de størrelsesordner vi her taler.
Mit bud i dette tilfælde er at det er det ikke, og at det meget mere at hente/tabe i
selve dac'en. Dog er gode dac generelt bedre til at håndtere jitter, så måske er det
noget i det ligevel...
|
| Til top |
|
| |
gysse2004 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2009 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svaret, man bliver hele tiden klogere !
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
| Sendt: 01 Maj 2009 kl. 08:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har det ikke lige noget med Jitter at gøre at Beomaster 5 er optimeret til BeoLab 5. Jeg kan desværre ikke som branchemedlem sidde og tale om
B&O produkter jeg ved hvordan reglerne er på forum. Så jeg synes du skal få din lokale B&O-forhandler til at forklare hvad forskellen er.
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 01 Maj 2009 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
burning777 skrev:
Nu har det ikke lige noget med Jitter at gøre at Beomaster 5 er optimeret til BeoLab 5. Jeg kan desværre ikke som branchemedlem sidde og tale om
B&O produkter jeg ved hvordan reglerne er på forum. |
|
|
Jvf. de nye (relativt) retningslinjer må forhandlere godt på forespørgsel komme med "relevant opklarende information og teknisk indsigt" (dog stadig ikke rose eller reklamere). Hvis jeg har skrevet noget forkert i min post om jitter i forbindelse med de omtalte produkter (Apple/B&O) må du meget gerne opklare dette. vh
|
| Til top |
|
| |