| Forfatter |
|
Vinyljesper Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 76
|
| Sendt: 22 April 2009 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
Jeg har et Holfi anlæg bestående af:
Holfi Integra 8 Forst
Holfi Xara CD-afsp.
Pro-Ject 6.9 Pladespiller m. RB300 Arm og Goldring 1042 nål.
Mine højttalere pt. er Dali Concept 6 og jeg leder efter noget som er bedre end disse. - Gerne brugte.. Budgettet ligger på under 6000kr.. Hvad ville i anbefale?..
Har kigget på Audiovector M3 brugte - Som kan fås rigtigt billigt - Ville disse passe sammen med Holfi i lyden? __________________ Vinylsamler og Holfi-lover :)
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3136
|
| Sendt: 22 April 2009 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jesper.
Om et sæt Audiovecot M3 vil "passe i lyden" til dit Holfi grej, kommer helt og aldeles an på, hvilken slags lyd du godt kan lide.
I mine ører er Audiovector i almindelighed, og M3-serien i særdeleshed, med i den lettere brigade. Dvs. med en relativt slank klangbalance, uden det store varmeindhold i nedre mellemtone og uden det store niveau i basområdet. Hvilken størrelse rum hører du musik i?
Hygge, Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
Vinyljesper Forum Bruger

|
| Sendt: 22 April 2009 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et rum på 25kvm - eneste møbel er en sofa.
Jeg hører primært LP's og nyt musik såsom rock/indie/synth.. Aldrig Techno og Dance.
Syntes bare ikke diskanten er god nok i de Dali Concept 6 jeg spiller på nu..
__________________ Vinylsamler og Holfi-lover :)
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

|
| Sendt: 22 April 2009 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er du utilfreds med i klangbalancen? Er diskanten for skinger?, Mangler der krop og fundament i lyden? Eller mangler du opløsning og luft? __________________ Skodgrej og popmusik
|
| Til top |
|
| |
Vinyljesper Forum Bruger

|
| Sendt: 22 April 2009 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Opløsning - Jeg syntes den roder det sammen.. Hvis jeg nu putter en LP på med noget hurtigt Iron Maiden så lyder det hurtigt rodet når der bliver skruet op..
__________________ Vinylsamler og Holfi-lover :)
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 22 April 2009 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vinyljesper skrev:
| Opløsning - Jeg syntes den roder det sammen.. Hvis jeg nu putter en LP på med noget hurtigt Iron Maiden så lyder det hurtigt rodet når der bliver skruet op.. |
|
|
Hvis det først er når du skruer op, at det bliver rodet, er det nok forstærkeren der mister pusten. I så tilfælde skal du nok kigge efter en letdrevet højttaler som Audio Note eller måske Klipsch.
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

|
| Sendt: 22 April 2009 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Concept serien kan næppe beskyldes for at være velopløste i toppen
Hvis du kan leve med den lidt slanke grundtoneformidling i et sæt AV M3, er det måske ikke noget tosset bud. Meen, kan du for eksempel få lusket et sæt DALI Grand Diva inden døre, vil det nok klart være at foretrække. Og de vil kunne følge med langt, langt endnu, hvis/når du en dag beslutte dig for at skifte Holfi-grejet ud med noget endnu bedre.
Et sæt Grand Diva burde være til at få inden for dit budget. Et alternativ kunne være et sæt Dali Grand Coupe, som faktisk er mere fyldige i lyden end Diva'erne. De stiller til gengæld om muligt endnu højere krav til ren strøm i mængder fra forstærkeren...
Eller hvad med et sæt Snell E?
Hygge, Brok __________________ Skodgrej og popmusik
|
| Til top |
|
| |
Vinyljesper Forum Bruger

|
| Sendt: 22 April 2009 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
Vinyljesper skrev:
| Opløsning - Jeg syntes den roder det sammen.. Hvis jeg nu putter en LP på med noget hurtigt Iron Maiden så lyder det hurtigt rodet når der bliver skruet op.. |
|
|
Hvis det først er når du skruer op, at det bliver rodet, er det nok forstærkeren der mister pusten. I så tilfælde skal du nok kigge efter en letdrevet højttaler som Audio Note eller måske Klipsch.
|
|
|
Skruer kun en centimeter op for forstærkeren - så kan de ikke mere uden at det lyder mere rodet. - Obs ingen forvrængning - slet ikke. :) __________________ Vinylsamler og Holfi-lover :)
|
| Til top |
|
| |
Vinyljesper Forum Bruger

|
| Sendt: 22 April 2009 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Musik uden meget diskant kan de spille meeeeget højere. __________________ Vinylsamler og Holfi-lover :)
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 22 April 2009 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jesper.
Måske nogle af de bedre Avance-serier kan bruges? Her tænker jeg på Signature, Dana eller Magnum. De spiller virkelig godt, synes jeg, selvom de nok ikke er så slanke i lyden som Audiovector (men det passer nu mig udemærket, har aldrig rigtig været til Audiovector).
mvh
Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 22 April 2009 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville glemme alt om Dali Grand Diva og de større modeller fra Audiovector og Avance, dem kan en Holfi Integra 8 slet ikke trække, den er ikke specielt strømstærk men lyder rigtigt godt med de rigtige højttalere. Som Brok har nævnt ville et sæt Dali Grand Coupe være et godt match eller evt. Avance 7 eller Proac Response 1.5 eller en af deres standermodeller.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |