Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 00:01   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Rørfor. og Dac til Hd650 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rajmando
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 150
Sendt: 22 April 2009 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Jeg søger en løsning til min snarligt indkøbte HD650. Og jeg har allerede læst 1 mia tråde på headfi om hvad der passer godt til HD650.
Men jeg kunne godt tænke mig at vide om i kan anbefale en rørforstærker der kan trække mine hovedtelefoner, og som samtidig også kan drive mine reolhøjttalere. Pengene er ikke helt til en seperat hovedtelefonsforstærker endnu.
Bruger min pc som signalkilde, så skal også kigge på en god og billig dac som mellemled.
På forhånd tak. Gerne en dansk forhandler, hvis der er fornuft i priserne.
Til top Vis rajmando's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rajmando
 
Mads57
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Juli 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 732
Sendt: 22 April 2009 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

lidt svært at hjælpe dig, når vi ikke ved hvor mange penge du vil bruge på det.. en ting er du gerne vil have noget billigt men også god.. det er svært når vi ikke kende dit budget..

men en god rørforstærker kunne være en Rogue Audio Cronus, den har hovedtelefonudgang.. men den koster omkring 18000kr. ny, set brugt til 8-10000kr.
for mig er prisen fair, men jeg ved ikke med dig..

god og billig dac kunne være en Cambrigde DacMagic.. den har fået meget ros og koster "sølle" 2000kr..

Mvh. Mads
Til top Vis Mads57's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mads57
 
rajmando
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 150
Sendt: 23 April 2009 kl. 05:16 | IP-adresse registreret  

Jeg havde håbet på en samlet pris på 4.5-5.000 kr 
Har du måske et forslag i den prisklasse som jeg kan kigge/lytte til?
Til top Vis rajmando's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rajmando
 
burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1022
Sendt: 23 April 2009 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

En af de bedste rørforstærkere i prislejet (som samtidig har forforstærker udgang) jeg har hørt til HD650 var Vincent KHV-1. Den er samtidig en
fremragende forforstærker udgang hvor du kan sætte dit anlæg efter. Den er hybrid men du får bestemt en god rørlyd og især
hovedtelefonudgangen er virkelig fantastisk. Med HD650 var den selvom det er nogen tid siden en lytte-aha-oplevelse af de helt store for mig.

Du kan læse lidt om den her.l
Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777
 
burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1022
Sendt: 23 April 2009 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

JA og så er der jo også DAC-delen: XCAN v8 har DAC - den er også god til HD650 men jeg ved ikke om den har lineout udgang?

Et andet forslag kunne også være denne:

Little Country III
Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes