Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 01:44   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Lawton Audio LA2000 (markl Dennon D2000) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1460
Sendt: 25 April 2009 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Dette har været posted før i en anden tråd men jeg synes de fortjener deres egen tråd.


Visualt fantastiske og ekstremt komfortable.

Der er tale om Dennon D2000 som Mark Lawton (markl på head-fi) har haft fingrene i så det eneste der er originalt er membranerne med ophæng og hele hovedbøjle opsættet. Kopperne er erstattet af hånddrejede (lavet i Australien) kopper i afrikansk sapele mahogny. Kablet er et originalt kabel fra min tidligere AudioTechnica L3000 (som er et af de bedste standard kabler der nogen sinde er monteret på en hovedtelefon fra fabrikkens side) retermineret til balanceret. Desuden er der udført alle de normale markl mods (yderligere stoppede og vinklede ørepuder og diverse dæmpninger ine i koppen og i membran ophænget).

De står i $749 inkl. forsendelse plus det danske toldvæsens skålpund kød.

De er specifikt tunet med henblik på at skulle bruges som rock/elektrisk forstærket musik hovedtelefoner til en mere menneskelig pris end den L3000 jeg nu har solgt. Til alle akustiske genrer bruger jeg mine APureSound balancerede Etymotics ER4-P.

Ud af æsken var lyden elendig, de blev smadret af min balancerede ER4 i alle aspekter på nær rå bass kraft. Mellemtonen og til dels også diskanten var så sløret/fjern/undertrykt at det var næsten tragisk at lytte til noget som helst andet end Metallica eller Megadeath på dem. Aldrig har jeg været så skuffet over et hovedtelefon indkøb, men jeg ved jo at burn-in kan gøre en forskel.

Så fik de 20 timers burnin med IsoTeks burnin cd og nu er det en helt anden sag. Bassen er blevet mere stram og mellemtonen og diskanten er rykket frem og har smidt næsten hele sløret. At lytte til kirkeorgel med disse er næsten en orgasme. Aldrig har jeg oplevet at burn-in kan gøre så stor en forskel.

Nu skal de bare have 100 timer mere burnin med IsoTek cd'en og så må vi se om det bliver endnu bedre.



__________________
Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000
 
Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 1852
Sendt: 25 April 2009 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Jeg gentager MMMmmmmmm de er godt nok lækre..
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk
 
darkless
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 August 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 314
Sendt: 25 April 2009 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Sådan! Jeg håber de bliver endnu bedre med yderligere tilspilning, og så ser jeg frem til at høre dem til næste Kbh møde. 

__________________
Chord DAVE -> Benchmark AHB2 -> Tannoy Canterbury GR + SVS PB13-Ultra
Til top Vis darkless's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af darkless
 
nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1460
Sendt: 27 April 2009 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Så har de rundet 100 timers burn-in med IsoTek cd'en samt omkring 15 timers lyttetid og de bliver bare bedre og bedre. I forhold til L3000 (bedømt fra hukommelsen) har L3000 muligvis en mere præcis bas gengivelse (lille forskel) men overall i mine øre vinder LA2000 faktisk da den har et lysere lydbillede (jeg fandt slutteligt at L3000 var for mørk). Dette gør at LA2000 fungerer meget fint stort set ligegyldigt hvad musik jeg smider i hovedet på den. Jeg foretrækker stadig min ER4 til det meste akustiske musik, specielt til kammermusik og andet meget enkel musik, men LA2000 gør alting godt og kunne sagtens være den eneste hovedtelefon jeg behøvede hvis jeg blev tvunget til at foretage det valg og det kunne jeg ikke sige on L3000 uanset hvor god den ellers var til nogle ting.

This is a keeper



__________________
Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000
 
Librarian
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 208
Sendt: 27 April 2009 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

De ser meget imponerende ud! Har prøvet D2000. De var super komfortable, men lidt kedelige i lyden. Sådan lidt pæne/tamme i det, ikke nok af noget som helst. Eller også var det hifi-klubbens set-up og møgmusik, der var årsagen... Er dét der en helt anden hovedtelefon med en helt anden lyd? Hvorfor var det, at det netop blev dén model, der skulle modificeres?

Vil du forresten sige generelt, at Audio Technicas lydsignatur er for mørk efter din smag?

Til top Vis Librarian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Librarian
 
nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1460
Sendt: 27 April 2009 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Jeg har aldrig hørt en stock D2000 så kan ikke kommentere på dens lyd men efter min erfaring kan jeg i hvert fald sige at hvis den ikke var ordentligt tilspillet så er den en katastrofe. At det blev den skyldtes dels at jeg læste en række gode anmeldelser af markl's mods og dels at jeg havde en rigtig fin dialog med ham om hvor jeg ville hen lydmæssigt og så må jeg indrømme at udseendet også spillede lidt ind

Jeg kan heller ikke rigtig udtale mig og AT's lydsignatur generelt da jeg kun har hørt L3000 og ESW9. L3000 havde jeg sådan set vænnet mig til indtil jeg fik min balancerede ER4 og havde brugt den uafbrudt i et par måneder og så gik tilbage til L3000 for noget rock og derefter kom til at putte noget kommermusik på og næste fik et hjerteslag over hvor mørk jeg pludselig syntes den var. Siden da kunne jeg ikke rigtig nyde den.



__________________
Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000
 
Librarian
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 208
Sendt: 06 Maj 2009 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Dén hovedtelefon er alligevel ret spændende, synes jeg... Tror du man kan opnå et godt resultat single ended? Eller er balanceringen en stor del af pointen?
Til top Vis Librarian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Librarian
 
nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1460
Sendt: 06 Maj 2009 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

Jeg har faktisk ingen anelse om hvad balanceringen gør for denne hovedtelefon, det var bare givet at den skulle balanceres med den forstærker jeg har.

__________________
Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000
 
nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1460
Sendt: 14 Maj 2009 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Hmmm, jeg bliver måske nødt til at sælge disse igen, der er et problem med dem som jeg ikke havde forventet. De er sgu ikke rigtig lukkede alligevel men lækker temmelig meget lyd, måske op til 50% af hvad GS-1000 gjorde og konen brokker sig.

Surt for de er fandeme dejlige ellers



__________________
Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000
 
kolind
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 909
Sendt: 14 Maj 2009 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

ak ja.. D2000 er heller ikke så pokkers isolerende stock desværre..  Jeg undrer mig dog over hvor lyden dog kommer fra ?.. måske man kan tætne dem lidt hvor de lækker ? (man kunne vel forstille sig at det var mellem koppen og earpads eller sådan?)
Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind
 
Librarian
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 208
Sendt: 15 Maj 2009 kl. 08:49 | IP-adresse registreret  

Ærgerligt! Håber du finder en bedre løsning. Jeg er selv på udkig efter helt lukkede full size hovedtelefoner. Pt. kigger jeg på Beyers Manufaktur model DT770 i 600 ohm udgaven. Desværre synes jeg at det er lidt dyrt, at sende dem til omkabling i USA. Og det tror jeg, at de skal.
Til top Vis Librarian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Librarian
 
nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1460
Sendt: 15 Maj 2009 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

Jeg har prøvet forskellige 770 modeller over årene inkl. et par HeadPhile Darth Beyers og det er bare slet ikke noget for mig

__________________
Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000
 
Librarian
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 208
Sendt: 15 Maj 2009 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

nc8000 skrev:
Jeg har prøvet forskellige 770 modeller over årene inkl. et par HeadPhile Darth Beyers og det er bare slet ikke noget for mig

 

OK. Jeg har dog fået nys om at Manufakturmodellen er meget anderledes end de andre 770'ere. Der er også et par andre forslag i tråden. Du kender måske til dem alle, men man ved jo aldrig...

http://www.head-fi.org/forums/f4/closed-circumaural-high-imp edance-headphones-hybrid-k501-hd650-esw9-423134/

Til top Vis Librarian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Librarian
 
burgunder
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Marts 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 32
Sendt: 15 Maj 2009 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

Ellers kan det være der skal noget Ultrasone på banen Pro 900 eller Edition 8 kunne måske være interessante.
Til top Vis burgunder's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burgunder
 
burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1022
Sendt: 15 Maj 2009 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

nc8000 skrev:

Hmmm, jeg bliver måske nødt til at sælge disse igen, der er et problem med dem som jeg ikke havde forventet. De er sgu
ikke rigtig lukkede alligevel men lækker temmelig meget lyd, måske op til 50% af hvad GS-1000 gjorde og konen brokker sig.


Surt for de er fandeme dejlige ellers



Hmmmm.... jeg har hørt om HiFi-folk, der er kede af at de ikke må få bestemte højtalere for konen. Men hvis kvinderne nu også skal bestemme
hvilke hovedtelefoner vi må have... så er verden gået af lave

Jeg tror du kan tage hende med til Head-fi meet så hun kan finde sig selv sit eget sæt hovedtelefoner så hun ikke bliver forstyrret af dine...
Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777
 
Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 1852
Sendt: 15 Maj 2009 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Arme NC nu var han lige så glad for de bøffer, nu må du ikke sælge dem før træffet eller i det mindste før jeg har hørt dem....Ellers får du bank.

JVC dx 1000 er lukkede lukkede bøffer, men den var du jo ikke så vild med, så vidt jeg huske, men de har en bedre synergi med xcan end med rudien synes jeg og jeg tror kun du fik dem hørt fra din dejlige rudi..
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk
 
nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1460
Sendt: 15 Maj 2009 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

burning777 skrev:
Jeg tror du kan tage hende med til Head-fi meet så hun kan finde sig selv sit eget sæt hovedtelefoner så hun ikke bliver forstyrret af dine...

Problemet er at jeg lytter om aftenen/natten når hun skal sove (hun skal op og på arbejd kl. 5 om morgenen) så jeg tror ikke dit forslag duer, og jeg får hende ikke overbevist om at hun skal sove med ørepropper bare for at jeg kan lytte musik. Jeg ender nok med bare at bruge mine ER4 og så må jeg mangle det ryk i bassen som de ikke kan klare, alt andet gør de fantastisk.



__________________
Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000
 
burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1022
Sendt: 17 Maj 2009 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

nc8000 skrev:

burning777 skrev:
Jeg tror du kan tage hende med til Head-fi meet så hun kan finde sig selv sit eget sæt hovedtelefoner
så hun ikke bliver forstyrret af dine...


Problemet er at jeg lytter om aftenen/natten når hun skal sove (hun skal op og på arbejd kl. 5 om morgenen) så jeg tror ikke dit forslag duer,
og jeg får hende ikke overbevist om at hun skal sove med ørepropper bare for at jeg kan lytte musik. Jeg ender nok med bare at bruge mine
ER4 og så må jeg mangle det ryk i bassen som de ikke kan klare, alt andet gør de fantastisk.



Hehe - nej du har sikkert allerede overvejet alle muligheder

Det med bassen i ER-4 er nu ikke så slemt. Problemet er at det er bassen, der forsvinder først hvis man lytter ved lav volumen synes jeg. Skruer
man lidt op er der rigeligt med bas. Sådan oplever jeg i hvert fald mine ER-4S (måske er det ander ledes med 4P?).

Men med LISA'en kan jeg skrue lidt op for bassen og så er de super. Jeg er blevet meget glad for dem. Problemet er at man vænner sig til at de
er så lyse og når man så lytter til andre med mørkere lyd er det næsten ikke til at holde ud.
Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777
 
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2515
Sendt: 17 Maj 2009 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

burning777 skrev:
Problemet er at man v�nner sig til at de

er s� lyse og n�r man s� lytter til andre med m�rkere lyd er det n�sten ikke til at holde ud.


Helt enig, derfor har jeg også lige modded mine esw9 så de ikke er så mørke og minder mere om esw10 har jeg hørt.

Et let mod faktisk, kan kun anbefales

Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino
 
nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1460
Sendt: 17 Maj 2009 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Helt enig og bassen er der bestemt også i min ER4-P, både dyb og meget veldefineret (også ved lavere volumen), den har bare ikke den rå kraft som en stor hovedtelefon kan levere og som er fedt til elektrisk forstærket musik og stort orgel og der er LA2000 temmelig god. ER4 er lidt i forhold til LA2000 som LA2000 er i forhold til et godt højtaler setup. Desuden har ER4 er attack og speed som der ikke er mange hovedtelefoner (andet end elektrostater) der kan matche så jeg kan sagtens leve med dem men man vil jo altid gerne have mere og det ideelle ville være hvis man kunne få alt hvad man vil have i en hovedtelefon men det har jeg efterhånden opgivet troen på kan lade sig gøre, i hvert fald når den SKAL være lukket/ikke må lække. Ellers var jeg meget tæt på med GS-1000.

Nu får darkless min Rudi og de 2 balancerede hovedtelefoner med hjem i eftermiddag til at lege med hans nye dac i nogle dage mens jeg er på arbejde i Aalborg, så må vi se hvad han synes om det hele også i sammenligning med hans balancerede L3000 og HD650, HD800 har han jo ikke fået endnu.



__________________
Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes