Det er ikke støv, det er desværre første tegn på at din 4805 er ved at "dø".
Mellem pære og linse sidder der en lystunnel. Lystunnellen består af 4 sammenlimede glasstykker, når du får den gule kant er det fordi limen er begyndt at give efter og glasstykkerne kolapser mod hinanden. Det er en kendt problem på 4805'eren.
Man kan selv reparere det, men det er ikke den nemmeste opgave. Jeg fiksede min gamle 4805'er nogle gange før jeg endte med at kassere den. Jeg kan give dig nogle fif til hvordan det skal gøres hvis du har mod på at flå dyret fra hinanden (projektoren skal skilles 100% ad for at få adgang til lystunnellen - større arbejde). Næste forhindring bliver at finde en lim der kan modstå den høje varme fra pæren. Sidste problem bliver at lime stykkerne sammen - det er ikke nemt. Samtidig skal du også være forsigtig ved adskillelsen, farvehjulet er man også nødt til at fjerne for at få adgang til problemet, det er skrøbeligt som bare fanden.
Prøv evt. også at tage fat i Infocus. Jeg fik i sin tid lavet en deal med lavere pris på en nyere model. Hvis du tager kontakt til dem, så nævn at du har fået light tunnel problems - og lyd som om du udemærket kender til svagheden. 4805'eren er ved at være en gammel svend, så det er ikke sikkert du kan få noget ud af det - i bedste fald måske en ny tunnel, så skulle en hjemmereparation være overkommelig. |