| Sendt: 28 April 2009 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg har lovet en veninde at hjælpe hendende med at få opgraderet lyden i stuen en smule. På nuværerende tidspunkt har hun et gammel JVC VN 300 (lidt info her http://cgi.ebay.com.au/JVC-VN-300-Vintage-Amplifier_W0QQitem Z120411390053QQcmdZViewItemQQimsxZ20090425?IMSfp=TL090425121 001r12016 ) og et sæt Beovox s25.
Umiddelbart ser vi ingen grund til at skifte forstærkeren, selvom det ikke er den kraftigste af sin slags på markedet. Højtalerne til gengæld trænger til at blive skiftet. De lyder ærligt talt meget kedelige.
Men her er det jeg har brug for lidt hjælp, da forstærkeren ikke ligefrem har power i overskud kræver den et par højtaler der er bare nogenlunde nemme at drive. De vil primært blive brugt til singsong, britpop og blød rock, så en god mellemtone er nok det vigtigste krav. Derudover er gulvhøjtalere udelukket, men de behøver ikke være bittesmå 60cm høje er nok ca smertegrænsen.
Nogen der har forslag til hvad jeg skal gennemsøge diverse brugtmarkeder for? Prisen skal helst være så billig som mulig (og i hvertfald under 1k sættet). Har selv overvejet nogle ældre dali, men ved ikke helt om forstærken har saft nok.
På forhånd tak! Ved godt det er lidt høje krav at stille  __________________ Mvh. Bjørn.
|