| Sendt: 08 Maj 2009 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Igen
så er den ankommet, største problem var, at få kassen ind gennem døren,men ind kom den, med min kones hjælp, hun synes den var større, end jeg viste hende fra starten med en målepind, men det kan jo snyde lidt (heldigt for mig), den kommer ihverfald ikke ud igen.
Den første sub jeg havde var en cerwin vega cls-xs15 (en rigtig bulderkasse), så opgraderede jeg til en dali 1.5s, som jeg egentlig var tilfreds med, jeg synes den er god tør i de nedre frekvenser, og dejlig stram, bare synd at man ikke har valgt
en driver med stor slaglængde (excursion), for jeg oplevede at den gik i bund ved høje lydstyrker(ikke nogen rar lyd).
Så jeg mente, at det var tid til at prøve noget nyt, og havde kun hørt godt om svs, velodyne dd18 var jeg også inde på,
men prisen afskrækede mig noget, så jeg inkredsede det til svs, og mailede til jan fra Lsound, og fik en rigtig god behandling.
Jeg undersøgte alle tilgængelige data på samtlige subber fra svs, og tænkte når den skal komme fra norge, kan jeg jo ligeså
godt bestille den største (jeg så, at der kom en til salg under køb og salg, lige efter jeg havde bestilt, heldigvis i en anden farve).
Som sagt er den meget stor , men når først den er kommet på plads, ser man den næsten ikke. Der er mange indstillingsmuligheder, det kan jeg ikke lige overskue. Den spiller ufatteligt dybt, og kan spille meget højt, og er dali 1.5s
overlegen på alle punkter, jeg vil tro, at der skal ca 4 dali'er til samme lydstyrke, i den dybe ende, jeg skruede på
et tidspunkt meget højt op, for et filmtrack og mente nu kan den vel ikke spiller meget højere, indtil der kom et mega drøn,
der blev jeg sku godt nok forskrækket, det kom bare som et lyn, uden for vinduet, fulstændigt uforvrænget, mere end jeg
turde håbe på, jeg fik lige skruet ned, og fik samlet mig igen.
Sådan en sub har den en indkøringsperiode?
Hilsen Kim Rasmussen
|