Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 17:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: H/K DVD 25 HJÆÆÆÆÆLP (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
eichmeier
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 22 Februar 2004 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Min H/K DVD 25 som er kodefri opfører sig mærkeligt...........Når jeg sætter en film i er det hele med rødt skær på skærmen, men så hvis jeg lige sætter den på standby og tænder igen, er det normalt, men sætter jeg så en ny film i skal jeg igen med den nye film slukke og tænde igen ???

Hva kan jeg gøre hva kan der være galt??

Er det noget der evt. kan repareres ?

/eichmeier

Til top Vis eichmeier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af eichmeier

Morten Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 22 Februar 2004 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Hvis du kører med component eller rgb via scart og bruger et ældre (eller billigt) tv, så er det ikke sikkert at den kan fange signalet (bliver sendt info fra DVD afspilleren om, hvilket signal tvet skal modtage) og derfor prøver den fx at vise det som composit. Kan være at TVet af en eller anden grund, fanger initialiserings-signalet (fanzy ord), når DVDen bliver tændt måske?

Ellers prøv manuelt at skifte over på den rette kilde på dit tv.

Håber du får det til at virke

eichmeier
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2004 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Hmm.... det er bare tilsluttet med normalt scart og det er et JVC som normalt ikke har haft problemer med noget overhovedet..........maulet skifte til den rette kilde hva mener du ?

kagemand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 Februar 2004 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

er scartkablet fuldt monteret ???
det kan måske være derfor.
ville det ikke være bedre, hvis du kørte rgb via scart

Til top Vis kagemand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kagemand

Morten Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2004 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Manuelt, som i at skifte mellem AV1, AV2 eller hvad de nu hedder på dit tv etc.

Når jeg siger manuelt, så mener jeg at bruge remoten, da TVet jo fx selv går over på video hvis jeg tænder videon. Det gør det fordi der bliver sendt et signal fra Videon til Tvet om, at det nu får et signal, og hvilket signal det er:

SCART pin 8 - 'Function Select' (>=10K input impedance)

0 to 2V TV mode (default if unconnected)
5 to 8V 16:9 AV mode
9.5 to 12V 4:3 AV mode

SCART pin 16 - 'Blanking' / 'RGB Control' (75R input impedance)
SCART pin 18 - 'Blanking Ground' / 'RGB Control Ground'

0V to 0.4V TV is driven by the composite video input signal on pin 20 (default)
1V to 3V TV is driven by the RGB signals and composite sync signal on pin 20

EDIT: Så lige ovenstående post. Jeg havde DVD25 hjemme på prøve, og der er MEGET forskel på om jeg smed det ud som composit via scart eller rgb via scart. RGB via scart var MEGET bedre, og så kan du også tage brug af DVD25's mange funktioner.

eichmeier
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2004 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

hvordan laver man RGB via Scart...

Kablet skulle være fuldt monteret for med den anden DVD jeg har er der ingen problemer.............

TRÆLS.

Morten Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2004 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

I menuen i DVD25 kan du vælge output. Vælg scart og vælg så RGB som type (står vist på composit som standard).

Når du får den over på rgb via scart kan du også bruge progressive scan på pal film :)

eichmeier
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2004 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg stillet den over så video output fra DVD'en er Scart og Scart output er Composite, så virker det, men sætter jeg Scart output til RGB, ændrer menuen farve, og så viser den det hele med Lilla skær..............

Men under Scan......kan jeg ikke ændre noget, så det progressive scan den har kan jeg ikke bruge eller hva ?

/eichmeier

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 Februar 2004 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Morten Nielsen skrev:

I menuen i DVD25 kan du vælge output. Vælg scart og vælg så RGB som type (står vist på composit som standard).

Når du får den over på rgb via scart kan du også bruge progressive scan på pal film :)

Ret mig hvis jeg tager fejl, men skal TVét ikke kunne modtage RGB og Progressivscan, for at man sætte DVDén til at udsende dette signal??

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

Morten Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2004 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Hvad ændrer menuen farve til?

Jeg havde den kun lige hjemme på prøve i en weekend, så jeg kan ikke huske den 100%. Men mener ikke du kan sætte scan op. Bare lad den gøre sin ting.

Hvis du har mere end 1 scart stik bag i dit tv, kan det være du skal skifte. Tit at det kun er indgang 1 der kan modtage RGB signaler.

RGB via scart er klart at foretrække frem for composit via scart. Både for rent billedmæssigt i sin basisform, men også fordi DVD-playeren så kan arbejde med det.

Morten Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2004 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Citér:
Ret mig hvis jeg tager fejl, men skal TVét ikke kunne modtage RGB og Prograssivscan, for at man sætte DVDén til at udsende dette signal??

TVet skal kunne tage RGB, korrekt  Men progressiv-scan er jo en processing DVD-afspilleren laver og så sender end-signal til TVet, som blot viser RGB signalet (kort og hurtigt sagt).

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 Februar 2004 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Morten Nielsen skrev:

Citér:
Ret mig hvis jeg tager fejl, men skal TVét ikke kunne modtage RGB og Prograssivscan, for at man sætte DVDén til at udsende dette signal??

TVet skal kunne tage RGB, korrekt  Men progressiv-scan er jo en processing DVD-afspilleren laver og så sender end-signal til TVet, som blot viser RGB signalet (kort og hurtigt sagt).

OK, det er fordi jeg selv benytter en DVD25, som kan alt det der, men jeg har ikke leget med det, da jeg ikke regnede med at mit 3år gamle TV kunne benytte disse formater...

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

Morten Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2004 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Mit tv er vel en 8-9år. Er dog så heldig at mit trustworthy 29" sony kan tage RGB, men kun gennem scart1. Hvis jeg bruger scart2 bliver det noget ged.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes