Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 23:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Nabostøj (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Andresen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 06 Maj 2009 kl. 07:36 | IP-adresse registreret  

Hej alle. Jeg bor i en ejendom hvor det er meget lydt, og er således generet af en beboer, som hver eneste morgen mellem 6-8 begynder at spille technomusik så højt, at når jeg vågner kan jeg ikke falde i søvn igen (det er sikkert ikke højt i hans/huns lejlighed). Jeg kan imidlertid ikke pinpointe kilden, og det hjælper ej heller at lytte til døre, da bilstøj og lignende overdøver det (tilgang til lejlighederne foregår via svalegang).

Efter at have fået nok, printede jeg en fin lille A3-plakat ud på skolen, hvor jeg skrev noget i retning af, at hvis ikke det hører op, vil jeg retaliere med dobbelt så højt musik i tidsrummet 5-6. Det er ikke hørt op, og jeg holder mine løfter. Jeg kender dog ikke til techno, så jeg ved således ikke hvad jeg skal smække på, som kan bruges til ordentlig naboterror. Jeg har jo advaret om det på forhånd, og så er det ifølge reglementet ok, og hvis folk kommer til mig og klager slukker jeg naturligvis for lyden.

Jeg håber der er nogen forslag. Alternativt må jeg jo finde et rimeligt afsnit af Band of Brothers, og så lade det køre i en times tid. Og ja, jeg erkender, at det nok ikke er det mest rationelle at gøre... men stadig!
Til top Vis Andresen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andresen

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 06 Maj 2009 kl. 07:50 | IP-adresse registreret  

Kan sagtens forstå din frustration. Det er jo helt ude i hampen med den beboer og uden hensyntagen til andre mennesker   

Men det er nok ikke den mest konstruktive måde du påtænker at bruge. Tror bare det vil gøre det endnu værre. Udover det generer du jo selv de øvrige beboere i ejendommen, da du selv vil bidrage til det helt urimelige musik/støjniveau på den tid af dagen. Så jeg vil anbefale dig at droppe din hensigt.

Tal derimod med de andre beboere. Kan jo også være vedkommende er til at tale med?... Ellers må man lave en underskriftindsamling. Syntes det vil være en noget mere saglig måde at gribe sagen an på.  

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 06 Maj 2009 kl. 07:50 | IP-adresse registreret  

Lav en positivliste som afkrydsning, lad folk love ved underskrift og afkrydsning at de også er generede. Når det så sker igen, ja så går du fra dør til dør på de "ukendte" og lytter, så finder du ham.
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

Anders K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 06 Maj 2009 kl. 07:56 | IP-adresse registreret  

Hej Andresen!

Jeg tror ikke at du har fat i den rigtige måde at gøre det på. Hvis jeg var dig, ville jeg hellere smutte en tur rundt til naboerne og stemme dørklokker for at finde kilden til støjen. Nu du har adgang til en A3 printer, kunne du jo også skrive en plakat ud hvor du opfordrer til at tage hensyn til naboerne?

Det er min erfaring at barnlige "spille højt konkurrencer" kun fører til mere besvær, ikke mindre. For meningen er vel at du gerne vil sove længe? Hvis du skal genere ham der spiller techno, skal du endnu tidligere op end han skal... Find hellere ud af hvem det er og få en sludder med ham, så I kan få den lukket på en ordentlig måde.

Bare mine 2 cents!

Cambridge Azur 640T
Cambridge Azur 640C v.2
Cambridge Azur 640P
REGA Planet 1
Til top Vis Anders K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anders K

Oluf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 Maj 2009 kl. 07:58 | IP-adresse registreret  

Er helt enig med Holberg og Mercury. Hvis du tænker din tanke om gengældelse til ende ja så vil gengældelsen jo brede sig som en steppebrand i opgangen og alle vil spille højt konstant for at straffe/"afreagere" iforhold til de andre urimelige mennesker.

Noget helt andet er, at det måske ikke engang vil genere den person, som spiller højt, hvis du rigtig går til den......

Så snak med de andre og få indkredset personen. Det kunne måske også være meget interessant at få noget feedback på hvor meget/lidt de andre kan høre dig.

Til top Vis Oluf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oluf

Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007
Sendt: 06 Maj 2009 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

Havde jeg haft to naboer der fra kl 5 morgen konkurrerede med hinanden om at producere lydterror, så ville jeg nok være på nippet til at tæve begge to med et godt gammeldags bræt med søm i.

Hvis du er irriteret over ham kl 6 om morgenen, så tænk lidt på hvad dine andre naboer vil syntes om dig hvis du starter på det samme kl 5 om morgenen.

Dali Grand
Se det her
Til top Vis Ulvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulvin

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Sendt: 06 Maj 2009 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

Kend dit nabolag

Jeg har selv oplevet det - et ungt kollektiv der startede techno-fester kl. 22 og ikke sluttede før kl. 8 - og gerne på hverdage.

Løsningen: Der var ingen - anden end at jeg flyttede. Jeg forsøgte mig med en kryds-af liste hvor jeg indikerede hvornår jeg ikke var hjemme, hvilket på et tidspunkt var hver weekend fra fredag til søndag. Der blev stadig afholdt fester til hverdag. Jeg snakkede så med dem, og de modererede deres "output" - det gik et stykke tid, hvor der fra gang til gang blev skruet op indtil jeg klagede igen. Til sidst hamrede jeg hårdt på gipsvæggen ind til festen at de skruede helt ned - mit soveværelse lå efter kontor og stor stue, altså længst væk fra festen, og der var absorberende gipsvægge, og alligevel var det så højlydt at jeg ikke kunne sove - og jeg skulle på arbejde næste (tirsdag) morgen. Det holdt så også et stykke tid, indtil...

Mon ikke alderen på vedkommende i dit lejlighedskompleks kan forventes at være til den unge side, selv om det ikke er nogen garanti  De har desværre ikke alle særlig stor forståelse for andres situation, men du kunne jo prøve at snakke dig frem og forhøre dig, som også foreslået af andre. Om ikke andet får du ved en interview-runde også belyst om andre kan høre det, og også føler sig generet. Skulle du så finde frem til vedkommende, så vil jeg anbefale (det har jeg tit ønsket at jeg selv havde gjort) at I hver især besøger hinanden mens der spilles musik - så kan vedkommende nemlig selv opleve hvordan det er. Og I vil måske kunne aftale et niveau som I begge kan leve med. Er vedkommende uforstående overfor din sag må du have gang i boligforeningen e.l.

Vær dog også opmærksom på at hvis lejlighedskomplekset er så lydt som du indikerer, så kan den måske også komme fra nabo-ejendommen e.l. (du nævner ikke om der er nogle og hvad det er for nogle), for lyd er god til at løbe igennem materialer.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 Maj 2009 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

Løsningen: Køb et hus

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 06 Maj 2009 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Er det leje eller ejer?

jeg tvivler stærkt på at jeres husreglement tillader støj fra så tidligt om morgnen.

Uanset hvad, så er det nødvendigt at du finder ud af specifikt hvem det er før end at du gør noget videre. så må du stå op om morgnen, og gå fra dør til dør og lytte, evt. ind af bagsprækken. du er ikke i tvivl når du finder den rigtige lejlighed.

når du har fundet ud af hvem det er, så allierer du dig med de øvrige bebeoere. alt efter om det er privat eller leje, kan man så herefter rette henvendelse til politiet eller udlejer. Alternativt, men absolut ikke anbefalelsesværdigt, må alle i andre finde måder at presse vedkommende på indtil han/hun giver op.

Men den slags forstyrrelse og støjforurening er ikke acceptabelt på det tidspunkt af dagen.

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Sendt: 06 Maj 2009 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Jeg har samme problem med naboer der larmer når jeg vil sove...

Løsning:
køb ørepropper
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Sendt: 06 Maj 2009 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

sunmusic skrev:
Jeg har samme problem med naboer der larmer når jeg vil sove...

Løsning:
køb ørepropper

Det prøvede jeg naturligvis da jeg var i samme situation - men alt afhængig af lyden hjælper det kun begrænset, i mit tilfælde var bassen så gennemtrængende at ørepropper ikke hjalp. Det var af typen som man køber billigt på apoteket, det kan ikke være meningen at man skal gå til yderligheder såsom custom made ørepropper.

Det mest befriende ved at være flyttet i hus er dog næsten at man nu selv kan larme som man vil, uden at forstyrre sine naboer 

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Pingel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2006
Sendt: 06 Maj 2009 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Howard Leight Max Lite - de koster 25,- for 5 par på apoteket (ikke alle har dem), eller også bestiller du en spand fra US (http://earplugstore.stores.yahoo.net).

De er dem hvor forholdet mellem dæmpning og blødhed er allerbedst, så det er bare om at komme igang og så slippe de negative vibrationer
Til top Vis Pingel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pingel

kongen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Sendt: 06 Maj 2009 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Jeg tror også du er ude i noget skidt. Jeg tror ikke en konkurrence hjælper nogen eller noget. Nu har du allerede provokeret
og truet lidt så nu føler synderen måske at du lige skal testes og bliver nu ved med at provokere dig. Der er med andre ord
og efter min mening allerede trådt ud på et skråplan som kun kan blive stejlere. Saml underskrifter ind istedet for eller klag
til udlejer.

Dog vil jeg mene at hvis du skal genere en nabo som hører techno så skal det ikke gøres med techno. Brug klassisk, opera
eller metal. En anbefaling inden for metal kunne være Anal c**t, Anaal nathrakh, Cock'n'ball torture eller endnu bedre
Cattle decapitation.
Til top Vis kongen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongen

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 Maj 2009 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

fin personen og få underskrifter fra de andre naboer og send til din lejer det plejer at virke, vi har selv måtte gøre det samme her vor jeg bor
Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

Ulrik77
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 Maj 2009 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

hvis det er leje så kan du følgende, værd dog opmærksom på at dette er den yderste konsekvnes for i kan nok slet ikk tale sammen hvis dette kommer på tale..:

Nabostøj og truende adfærd

Hvis en lejer i en ejendom støjer eller udviser truende adfærd med trusler om fysisk eller psykisk vold kan udlejer enten opsige eller hæve lejemålet.

se fx:

http://www.lejerneslo.dk/asp/vispjece.asp?Id=14

hvis det eje er det lidt svære..

mvh

Ulrik

Til top Vis Ulrik77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulrik77

pof@
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Maj 2009 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Dobbelt så højt musik i tidsrummet 5-6 hjælper ikke så meget, hvis han ikke er kommet hjem fra hans teknofest før kl 6. Du må ringe på hos alle dine naboer og spørge om de ikke også er generet. Hvis du finder en der ikke er, har du sikkert fundet synderen.
Til top Vis pof@'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pof@

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 06 Maj 2009 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Fight fire with fire.

Ikke nogen god ide. Resten af opgangen har nu 2 at klage over og du kan blive smidt ud i den sidste ende.

Er der en vicevært i ejendommen du kan snakke med?

Ellers enig med resten her.

Hvis du vælger musik mod musik så prøv noget Megadeth ('80r perioden!) eller S.O.D Speak english or die.

Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz

Niels_arl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Maj 2009 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

NEJ, NEJ, NEJ... LYT IKKE TIL DE ANDRE!!!

Find ud af hvem det er og (i al hemmelighed) pift hans cykel og smør skosværte på sadlen.
Har han bil skal der naturligvis en banan i udstødningen, har han en dag glemt at låse den er det bare om at få en skive ost i ventilationssystemet. Igen er skosværten en klassikker, den skal på indersiden af dørhåndtagene.

Du kan også skrive "DU ER DUM" på hans hoveddør (med skolekridt). Når det er vinter er det bare om at få noget sne i hans postkasse. Om sommeren kan jeg igen kun anbefale en skive ost eller nogle skovsnegle. 

Jeg kan kun tage afstand til de voksne og modne mennesker, der ønsker at gå i dialog og den slags... det er kun tøsedrenge, der ønsker at tale om problemerne.

Du har fundet fjende, du kan lade alle dine aggressioner gå ud over - hele året - værdsæt det.
Vi andre må pille benene af edderkopper og brænde myrer med et forstørrelses glas, begge dyr kan være helt vildt svære at finde om vinteren.

Til top Vis Niels_arl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niels_arl

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Sendt: 06 Maj 2009 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Niels_arl skrev:

NEJ, NEJ, NEJ... LYT IKKE TIL DE ANDRE!!!

Find ud af hvem det er og (i al hemmelighed) pift hans cykel og smør skosværte på sadlen.
Har han bil skal der naturligvis en banan i udstødningen, har han en dag glemt at låse den er det bare om at få en skive ost i ventilationssystemet. Igen er skosværten en klassikker, den skal på indersiden af dørhåndtagene.

Du kan også skrive "DU ER DUM" på hans hoveddør (med skolekridt). Når det er vinter er det bare om at få noget sne i hans postkasse. Om sommeren kan jeg igen kun anbefale en skive ost eller nogle skovsnegle. 

Jeg kan kun tage afstand til de voksne og modne mennesker, der ønsker at gå i dialog og den slags... det er kun tøsedrenge, der ønsker at tale om problemerne.

Du har fundet fjende, du kan lade alle dine aggressioner gå ud over - hele året - værdsæt det.
Vi andre må pille benene af edderkopper og brænde myrer med et forstørrelses glas, begge dyr kan være helt vildt svære at finde om vinteren.

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

KimHRasmussen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 06 Maj 2009 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Andresen skrev:
Hej alle. Jeg bor i en ejendom hvor det er meget lydt, og er således generet af en beboer, som hver eneste morgen mellem 6-8 begynder at spille technomusik så højt, at når jeg vågner kan jeg ikke falde i søvn igen (det er sikkert ikke højt i hans/huns lejlighed). Jeg kan imidlertid ikke pinpointe kilden, og det hjælper ej heller at lytte til døre, da bilstøj og lignende overdøver det (tilgang til lejlighederne foregår via svalegang).

Efter at have fået nok, printede jeg en fin lille A3-plakat ud på skolen, hvor jeg skrev noget i retning af, at hvis ikke det hører op, vil jeg retaliere med dobbelt så højt musik i tidsrummet 5-6. Det er ikke hørt op, og jeg holder mine løfter. Jeg kender dog ikke til techno, så jeg ved således ikke hvad jeg skal smække på, som kan bruges til ordentlig naboterror. Jeg har jo advaret om det på forhånd, og så er det ifølge reglementet ok, og hvis folk kommer til mig og klager slukker jeg naturligvis for lyden.

Jeg håber der er nogen forslag. Alternativt må jeg jo finde et rimeligt afsnit af Band of Brothers, og så lade det køre i en times tid. Og ja, jeg erkender, at det nok ikke er det mest rationelle at gøre... men stadig!

Mon ikke boligforeningen kan hjælpe. De må bestemt også have et regelsæt for den slags.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes