Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 03:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Anbefaling Surround receiver (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
damkel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 07 Maj 2009 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Hej

Da min nuværende Marantz SR7500 ikke har hverken HDMI eller de nye ukomprimerede lydstandarter, kigger jeg efter en afløser.

Udstyr:
4x Vienna Haydn
1x Vienna Maestro grand
Panasonic BD60 Bluray
Zanyo Z3 projektor
Ældre Sharp 32" LCD, som ikke har HDMI (næste ting på udskiftningslisten...)
80-90% Hjemmebio brug.

Jeg trækker HDMI fra Mediacenteret og Bluray og skal have det fordelt til TV (pt. via component)  til projektor via HDMI.

Får generelt anbefalet Marantz - enten SR7002 eller SR8002.
Foruden god lyd også 2x HDMI ud.

Spørgsmål:

Er det pengene værd at gå fra SR7002 til SR8002?

Er Marantzen det rigtige valg? Jeg kunne evt. sætte en HDMI splitter efter receiveren, men er ikke helt klar over, om det påvirker billedekvaliteten?

Mit budget var egentligt omkring de 8000, som man kan få en SR7002 for, men jeg ville ærge mig, hvis jeg ikke brugte de sidste kroner til SR8002 - hvis de er godt givet ud.

Alternativt - Er de nye lydformater så gode, at det er et skifte værd? Jeg kunne i princippet købe en HDMI splitter og køre videre med min SR7500...

Det var en ordentligt smøre - håber der er nogen som kan hjælpe med til at jeg får "klarsyn" - og ro i sjælen (og endnu bedre lyd i stuen hehe)

Til top Vis damkel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af damkel

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 07 Maj 2009 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

damkel skrev:

Er Marantzen det rigtige valg? Jeg kunne evt. sætte en HDMI splitter efter receiveren, men er ikke helt klar over, om det påvirker billedekvaliteten?

Alternativt - Er de nye lydformater så gode, at det er et skifte værd? Jeg kunne i princippet købe en HDMI splitter og køre videre med min SR7500...

Hej. Ro i sjælen kan jeg nok ikke give, men jeg kan da lige give min vinkel på et par af dine spørgsmål.

1) Jeg bruger selv en HDMI splitter (TV/Projektor) og oplever på ingen måde forringelse (kører 720P ligesom dig).

2) Det er jo netop hele kernespørgsmålet. Jeg er nok lidt farvet her, for jeg har lige nedgraderet fra 5.1 til stereo. Men jeg har netop lyttet til den nye Pioneer LX-71 hos en kammarat med en A-B sammenligning på samme anlæg med min (tidligere) Arcam AVR350 som ikke kunne de nye lydformater. Og min klare konklusion var: det var da godt nok ikke pengene værd at investere i de nye formater! Min Arcam gav sgu' en ligeså indlevende og medrivende lydgengivelse og jeg kunne ærlig talt ikke høre den helt store forskel på opløsningen i lyden. Så mit råd: spar pengene til en ny receiver. I min verden er pengene klart bedre brugt på billedsiden når vi snakker filmoplevelse, så hellere en full-hd projektor.

Men som sagt - er måske lidt farvet af at have fravalgt surround efter 6-7 år med flere udgaver af 5.1 og 7.2 anlæg.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes