Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 14:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: 4-Ohms højttalere til Sansui AU-555a? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
supos
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 07 Maj 2009 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

Hej alle.

Som nogen nok har opdaget er jeg på jagt efter et sæt vintage højttalere.

I en anden tråd var der nogen der foreslog gamle B&O, så jeg tænkte at disse BeoVox 2400 var et godt bud, især til prisen. Problemet er at de skal drives af en Sansui AU-555a, som jeg kan forstå er noget kritisk overfor 4-Ohms højttalere.

Mit spørgsmål er så hvor bogstaveligt man skal tage dette? Risikerer man ligefrem at brænde forstærkeren af? Og har man kun problemer ved høj lydstyrke? Og er der noget man kan gøre for at undgå problemerne?

Jeg regner under alle omstændigheder kun med at det er en midlertidig foranstaltning. Jeg ved ikke helt hvilke højttalere jeg ultimativt er på jagt efter, men det er nok ikke B&O'erne. Under alle omstændigheder skal jeg have solgt mine B&W'er før jeg får råd til et par nye (gamle), og så mangler jeg jo et par midlertidige højttalere indtil jeg finder dem jeg skal have.
Til top Vis supos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af supos

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 07 Maj 2009 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

De beovox vil nok lyde godt med din au 555a - men ja 4 ohm er ikke bedst til den- dette indlæg er rettet - jeg troede at det var nogle andre højtalere du linkede som mindede mere om 2702 - dog skal du ikke forvente det store koncertbrag med dem

supos
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2007
Lokalitet: København
Sendt: 08 Maj 2009 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

Heh, jeg blev også lidt overrasket da jeg først læste dit indlæg - når nu du selv havde foreslået Beovox 1200, som jeg går ud fra minder lidt om dem .

Jeg forventer ikke at blive blæst væk, de skal bare kunne bruges indtil jeg finder noget bedre. Ultimativt kunne jeg godt tænke mig at bygge noget selv, men det har nok halvlange udsigter.
Til top Vis supos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af supos

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes