Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 19:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Erfaringer med Cambridge?! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
René Bo Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2008
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 10 Maj 2009 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

Jeg har eller i flere år haft Denon udstyr, men overvejer nu at skifte til Cambridge. Grundlæggende på grund af deres design, og pris! Hvad er bedst Cambridge eller Denon? Hvad mener i? Mvh René
Til top Vis René Bo Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af René Bo Nielsen Besøg René Bo Nielsen's Websted

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 Maj 2009 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Cambridge er ganske fornuftigt, og sammenlignet med Denon så bære det ikke i nær samme grad, præg af at være samlebånds arbejde (i negativ forstand). Og lyden er mere traditionel "engelsk", hvor denon typisk er meget japansk og fesen.
Har selv en lille 540a til computeren, og den lyder faktisk helt godt, også selvom man presser den lidt, men 640'eren har vist fået en ganske god omtale ude i byen også...?

Umiddelbart ville jeg gå efter Cambridge, i den sammenligning. Men vil dog heller ikke skamrose, for det er jo nok ikke super high-end, i den forstand.

Når man kigger ned i en Cambridge forstærker, så er de faktisk rigtig fornuftig bygget, men der er helt klart også grundlag for at smide penge efter modellen større. For der bliver opgraderet rigtig mange steder, når man går en model nummer op. Ikke kun på effekt angivelserne!
Bygge kvaliteten er også rigtig fin, og kan især godt li deres kabinetter, som (i de modeller jeg har set) har aftagelig top plade, i modsætning til mange andre, hvor man tager låg og sider af i et stykke. Og Cambridge spare ikke ret meget på gods tykkelsen, så de er virkelig robuste og stabile. De store modeller er endda med alu. hele vejen rundt, ikke kun fronten... Knapperne og potentiometerne sidder rigtig godt, og man føler ikke de kan finde på at falde af lige pludselig.

Jeg ved ikke om de laver en budget remote, men deres normale alu. remote er nok noget af det bedste og med det største kvalitets feel, indenfor den slags entrylevel hifi jeg har set. (hatten af for det)

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

René Bo Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2009 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

micma18 skrev:

Cambridge er ganske fornuftigt, og sammenlignet med Denon s� b�re det ikke i n�r samme grad, pr�g af at v�re samleb�nds arbejde (i negativ forstand). Og lyden er mere traditionel "engelsk", hvor denon typisk er meget japansk og fesen.
Har selv en lille 540a til computeren, og den lyder faktisk helt godt, ogs� selvom man presser den lidt, men 640'eren har vist f�et en ganske god omtale ude i byen ogs�...?

Umiddelbart ville jeg g� efter Cambridge, i den sammenligning. Men vil dog heller ikke skamrose, for det er jo nok ikke super high-end, i den forstand.

N�r man kigger ned i en Cambridge forst�rker, s� er de faktisk rigtig fornuftig bygget, men der er helt klart ogs� grundlag for at smide penge efter modellen st�rre. For der bliver opgraderet rigtig mange steder, n�r man g�r en model nummer op. Ikke kun p� effekt angivelserne!
Bygge kvaliteten er ogs� rigtig fin, og kan is�r godt li deres kabinetter, som (i de modeller jeg har set) har aftagelig top plade, i mods�tning til mange andre, hvor man tager l�g og sider af i et stykke. Og Cambridge spare ikke ret meget p� gods tykkelsen, s� de er virkelig robuste og stabile. De store modeller er endda med alu. hele vejen rundt, ikke kun fronten... Knapperne og potentiometerne sidder rigtig godt, og man f�ler ikke de kan finde p� at falde af lige pludselig.

Jeg ved ikke om de laver en budget remote, men deres normale alu. remote er nok noget af det bedste og med det st�rste kvalitets feel, indenfor den slags entrylevel hifi jeg har set. (hatten af for det)

Takker. Ja Denon er lavet på samlebånd, og har måske heller ikke den samme sjæl som andre mærker...
Til top Vis René Bo Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af René Bo Nielsen Besøg René Bo Nielsen's Websted

tonykart007
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Forever!

Bruger siden: 23 Januar 2009
Lokalitet: Odense
Sendt: 11 Maj 2009 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Man kan vidst ikke samligner de to mærker.
Cambridge er et billig mærke på højde med eltax, denver osv.
Så derfor kan de ikke med rette helt samlignes.

Hold dig til til de dyrere modeller fra Denon, det er kvalitet.
Til top Vis tonykart007's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonykart007

René Bo Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Maj 2009 kl. 08:33 | IP-adresse registreret  

tonykart007 skrev:
Man kan vidst ikke samligner de to m�rker.
Cambridge er et billig m�rke p� h�jde med eltax, denver osv.
S� derfor kan de ikke med rette helt samlignes.

Hmm....Jeg tror nu ikke at Hifiklubben ville føre et sådant mærke, hvis det var så ringe!

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Sendt: 12 Maj 2009 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

tonykart007 skrev:

Du aner jo ikke hvad du snakker om.

Cambridge er ganske rigtigt billigt. Udgifterne holdes nede ved at udviklingen sker i UK mens produktionen sker i Kina. Derved holdes udgifterne nede.

Denon er et helt igennem japansk produkt på godt og ondt.

Du har som sådan ret i at de to forstærkere er svært sammenlignelige, for de henvender sig til to forskelligt kundetyper: dem der vægter det der er indeni forstærkeren og dem der vægter det udenpå

Personligt ville jeg lydmæssigt til enhver tid vælge en Cambridge over en Denon hvis vi vel at mærker snakker indenfor samme prisramme.

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 Maj 2009 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

Jeg har direkte kunnet sammenligne Denon, NAD og Cambridge. Forskellen i lyden er langt mindre mellem Denon og Cambridge end Denon og NAD. Faktisk mener jeg cambridge ligge meget tæt på Denon ift. NAD. Så, hvis lyden skal være en helt anden en Denon vil NAD være en bedre vej at gå.

Når det er sagt er der ingen af mærkerne der er ringe, men personligt foretrækker jeg NAD.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Sendt: 12 Maj 2009 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Cambridge er i mine ører rigtig godt til prisen. Lyden er neutral og fint detaljeret.

Hvis vi snakker cd-spiller eller forstærker til fx. max 3-4k pr. del (nypris) er de klart et lyt værd !

Anders K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 12 Maj 2009 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

tonykart007 skrev:

Det kan vist kun komme fra en der ikke har hørt apparaterne ved siden af hinanden. Hvis du skal have fornuftig lyd til en billig penge, vil jeg klart anbefale Cambridge. Det kan man vist også se på mit anlæg? Jeg holder mig helst fra Hifiklubben, men er til min store overraskelse endt med en masse grej derfra. Det hele er købt brugt.

Hvis man alligevel skal gå efter de dyrere modeller, ville jeg nok vælge noget helt tredje, og finde noget lidt mere eksotisk end DENON. Men hver mand har jo sin egen smag.

Cambridge Azur 640T
Cambridge Azur 640C v.2
Cambridge Azur 640P
REGA Planet 1
Til top Vis Anders K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anders K

René Bo Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Maj 2009 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Til tonykart007 : Selv om jeg vælger en nogen af de mindste/billigste modeller, er lyden så stadig væk god? Og her taler jeg selvfølgelig om Cambridge...

Chazz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 12 Maj 2009 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Jeg ejer Cambridge Azur 840 A v.2 og Cd afspiller Azur 840 C. Vil sige der ikke er ret mange i samme prisklasse der kan følge med der. Kan faktisk
ikke nævn nogen. Har haft NAD M3. Og jo den lød da bedre i de lavere oktaver. Men manglede alligevel den precision som cambridge kunne give.
Har hørt den første udgave af 840 A. Og den var ikke ret god. Men d V.2 Kom var jeg solgt. Den kunne virkelig noget. og specielt det som den første
manglede. Nemlig dybden. Har også haft denon. Og må sige jeg nemt bliver træt af deres japanske lyd.
Til top Vis Chazz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chazz

René Bo Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Maj 2009 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Til Chazz: Hvad ligger de på rent prismæssigt?

Chazz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Maj 2009 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

De koster 7,999 hver. Tror du kan høre dem i randers. Ellers prøv at ringe til dem og hør hvor de har dem stående.

René Bo Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Maj 2009 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Det var sgu dyrt! Dem jeg har kigget på ligger på 3000kr, for forstærker og cdafspiller....

René Bo Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Maj 2009 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Og det er dem her mener:

CAMBRIDGE 340A SE + 340C system

Pygmalion
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009
Sendt: 12 Maj 2009 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

Cambridge får de varmeste anbefalinger herfra, var selv i overvejelsesfasen omkring 340 A / C, men ofrede lidt mere og endte med 540-sættet i stedet, og er fuldt overbevist om at de penge var givet godt ud. De spiller til min store fornøjelse på et sæt små B&W, som er en fantastisk kombo lydmæssigt. .. Og designet er jo, som nævnt, lysår foran de nærmeste konkurrenter - tjek bare den fantastiske fjernbetjening - og ja, bet betyder alligevel noget for indtrykket, at det er lækkert at se på og betjene i hverdagen :-)
Til top Vis Pygmalion's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pygmalion

Chazz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Maj 2009 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

Ok. Kendte jo ikkke lige dit budget. Men har også 340 c liggende og brugte den engang. Den er også god.
Men et godt råd. Hvis du kan komme afsted med det så vælg 540-sættet. Der er virkelig forskel mellem de modeller. Og det kan høres, og du bliver
gladere for det i længden.

René Bo Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Maj 2009 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

Okay, tak for rådet.

Chazz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Maj 2009 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Få forretningen til at stille begge systemer op, og lav en afgørelse efter lyden. Det er jo i bund og grund det der tæller.

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Sendt: 12 Maj 2009 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes at du skulle prøve at høre denne http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstaerker/cambr idge_540a_v2_forstaerker_soelv.htm

Faktisk deres mest roste forstærker overhovedet. Skulle være usædvanligt vellykket. Flere mener at lyden bliver mere steril i de dyrere modeller.

Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes