Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 20:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Compass vs Heed CanAmp (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mingo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 12 Maj 2009 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Som ejer af AKG K701 overvejer jeg at købe en Compass til erstatning for min Heed CanAmp.
Vil det være en fornuftig disposition?
Hvis jeg kun vil afspille cd'er via cd-spiller gennem ovenstående, vil det da være bedre at købe Audio GD's C-2C hovedtelefonforstærker i stedet for Compass'en? Den skulle efter sigende have en bedre lydkvalitet end Compass.
Jeg er klar over, at ikke mange danskere har hørt Audio GD's produkter endnu, men håber på svar.

Til top Vis Mingo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mingo

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 Maj 2009 kl. 08:26 | IP-adresse registreret  

Hvad er din kilde nu? For man kan sige at compassen er en god bundle, men vil ikke sige at dens forstærker del er bedre end en Heed. Måske du bare skulle købe en god DAC og beholde din forstærker?
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 13 Maj 2009 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Som techtrino siger, er en compass fin, men sikkert ikke nødvendigvis med en bedre forstærkerdel end din heed, så ja.. Pengene er garanteret bedre brugt på at købe en bedre dac fremfor at købe en forstærker mere som formentligt ligger på samme niveau lydmæssigt..

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

Mingo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 13 Maj 2009 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Tak for svar.
De to ovennævnte enheder er tilsluttet en Marantz SA7001 og fungerer ret tilfredsstillende.
Hagen er, at jeg aldrig har hørt andet head-fi grej, så jeg har ikke noget at sammenligne med.
Dog har jeg hørt mit headgear på en Accuphase 5500 cd-spiller, og hvilken fornøjelse!!!
Jeg påtænker en gang i fremtiden at høre musik via pc, når jeg har fundet ud af, hvordan, man gør.
Måske var en DAC ikke en dårlig ide. Må man ikke forvente, at Audio GD's C-2C har en bedre lydkvalitet end CanAmpen? Den plus en DAC kunne være en mulighed, selv om det er en dyrere løsning. Hvilken DAC skal man så købe, og vil Compass DACen være tilstrækkelig? Jeg læste et indlæg på HeadFi, hvor man påstod, at Compass DACen slog Cambridge DACMagic.
Forøvrigt er det interessante ved Compass, at der er så mange muligheder for at ændre lyden via moduler og indstillinger.

Til top Vis Mingo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mingo

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 13 Maj 2009 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Bruger Heeden opamps ?? jeg kan ikke lige huske det ??
for måske kunne du vinde noget der..

Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 14 Maj 2009 kl. 01:01 | IP-adresse registreret  

Mingo skrev:
Tak for svar.
De to ovennævnte enheder er tilsluttet en Marantz SA7001 og fungerer ret tilfredsstillende.
Hagen er, at jeg aldrig har hørt andet head-fi grej, så jeg har ikke noget at sammenligne med.
Dog har jeg hørt mit headgear på en Accuphase 5500 cd-spiller, og hvilken fornøjelse!!!
Jeg påtænker en gang i fremtiden at høre musik via pc, når jeg har fundet ud af, hvordan, man gør.
Måske var en DAC ikke en dårlig ide. Må man ikke forvente, at Audio GD's C-2C har en bedre lydkvalitet end CanAmpen? Den plus en DAC kunne være en mulighed, selv om det er en dyrere løsning. Hvilken DAC skal man så købe, og vil Compass DACen være tilstrækkelig? Jeg læste et indlæg på HeadFi, hvor man påstod, at Compass DACen slog Cambridge DACMagic.
Forøvrigt er det interessante ved Compass, at der er så mange muligheder for at ændre lyden via moduler og indstillinger.

Såvidt jeg har forstået er Compass'en "næsten" en C-2C-forstærker med en DAC-100 i.. men det er nok ret groft sagt sikkert, og der er garanteret massere af komponenter der er forskellige osv osv og en lidt anderledes konstruktion i det hele taget..

Men udover det, vil jeg mene at du formentligt burde prøve med en dac først og lade forstærkeren hvile lidt.. En Heed er vel trods alt ikke det værste man kan få heller ? Køb en dac, og snup den med til headfi-meet og prøv den med nogle forskellige amps, og se om der er noget at hente ved andre amps. Blot at købe en anden i blinde, når du har en udemærket i forvejen lyder som en potentiel skuffelse umiddelbart ?

EDIT: må nok tilføje at jeg ikke aner så meget om GD-audios forstærkere og kvaliteten af disse osv... jeg gisner blot lidt dybest set 

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes