| Sendt: 24 Februar 2004 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke du kommer til å angre hvis du kjøper en 330. Jeg har selv brukt de to siste ukene til å lese tester og lytte til forskjellige receivers i prisklassen 5-8000 kr. Etter å ha lest alt av tester var det ingen tvil i mitt hjerte, det skulle bli en Pioneer VSX AX3. Men det var før jeg hadde hørt den, den var ok i surround, men i stereo spillte den tynt, den hadde heller ikke kraft til å sette bassmembranene i sving, og det fikk meg til å vurdere hvor mye vekt jeg skal legge på effektmålinger i fremtiden. For både AX3 og AX5 har kommet ifra alle labtests med heder og ære. Jeg har ennå ikke gitt opp håpet helt med AX3'en, skal ta en siste tur inn til Tapeconnection for å sjekke om det jeg hørte stemmer.
Men så over til noe helt annet, AVR 330'en. Den blir jeg bare mere og mere fornøyd med, har så langt sett 2 filmer og lyttet til ca 3 timer musikk (det har gått nonstop siden jeg kom hjem). Jeg hadde før en Yamaha RX-V440, sammenlignet med den så får 330en høytalerene (Blue Diamond) til å fremstå ennå litt større og mere sammenhengende. Den overrasker meg også med å være langt bedre i surround, det er mere dynamikk i lyden, og jeg hører nye lyder i absolutt alle høytalerene selv om jeg har sett filmene mere enn en gang før. 330 ser ikke så stor ut på papiret, men i min virkelighet tror jeg den mer enn tilstrekkelig.
Og med tanke på kjøp så vil jeg anbefale deg å ta turen innom Expert i Bruns Galleri. Jeg kjøpte min der, og prisen var slett ikke avskrekkende sammenlignet med audiosound. Da refererer jeg til prisen etter forhandlingene var over. Servicen der er nok også kanskje en tann bedre?
|