Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 00:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: mini-jack til phono kabler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Niels Chr.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 14 Maj 2009 kl. 01:55 | IP-adresse registreret  

Hej, skal til at købe/lave nogle mini-jack (stereo) til phono stik, og spekulere lidt på om der findes nogle som er bare en anelse bedre end plastik udgaverne man kan få hos t-hansen/jem&fix....

kablerne skal bruges til at forbinde MCE (computer) til en effekt forstærker (5.1) - d.v.s. 3 stk mini jack til 6 stk phono

Det bedste(og billgste) er nok at lodde nogle kabler selv - herved kan jeg få nogle rimmelige kabler /stik  - da jeg skal lave 3 kabler hver med 2 ledniger og 2 phono stik betyder prisen lidt og vil nødigt bruge en bonde gård på emnet - nogle gode bud på hvor man kan købe nogle gode mini jack stik i kbh området ?

p.s. jeg er ikke ude efter extreme løsninger, blot noget som ike er alt for plastik agtig 

Til top Vis Niels Chr.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niels Chr.

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 Maj 2009 kl. 07:06 | IP-adresse registreret  

Det ligger godtnok ikke i kbh, men prøv at se her - der er lidt alternativer i forskellige prisklasser...

http://av-connection.dk/?ML=313

Ellers så prøv at kigge forbi Brinck Elektronik på Frederiksborggade 42 (tæt på Nørreport station), de har lidt af hvert, både færdige kabler og "stumper".

Niels Chr.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 Maj 2009 kl. 07:34 | IP-adresse registreret  

Super, lige det jeg ledte efter 69 kr skulle være ok da det er med metal stik som er guld belagte - så slipper jeg for at lodde selv .
Nu skriver AV-Connection ikke så meget omkring forskellen til næste trin (119 kr/stk) - begge har guld belagte stik - der er formodentlig en forskel som ligger i kabel kvaliteten, men det ville være rart at vide det inden bestilling - f.eks. hvis der er tale om ilt frit kobber, silikone kabler eller ligne - nogen der har købt disse:
http://av-connection.dk/?PGr=34&ML=313
og kan give nogle input ?

Eneste anke punkt er at jeg godt ville have haft nogle som var kortere end 1.5 meter, men det kan jeg nok godt leve med

Ærligttalt så troede jeg ikke at man kunne få rimmelige færdige kabler i det prisleje

Til top Vis Niels Chr.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niels Chr.

chrfog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2008
Lokalitet: København
Sendt: 15 Maj 2009 kl. 07:45 | IP-adresse registreret  

jeg har en anden side, som jeg flere gange har handlet hos og kun kan anbefale

link

de er rigtig billige og som du kan se, så er det de samme kabler. der er måske en lille smule mere info om hvert kabel, du kan bruge.

jeg har selv købt deres stik , som jeg er tilfreds med. jeg synes ihvertfald lige du skal kigge på deres side.

hvis du vil vide mere om forretningen, så kan du finde den på trustpilot.dk. hvor den har fået meget ros fra kunderne og ligger som en af de bedste internethandlere.

hav en god dag
christian
Til top Vis chrfog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrfog

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes