Hej alle hifi-elskere!
Jeg står i den situation, at jeg skal have ny lyd på værelset - MEN.... det skal være økonomisk billigt.
Derudover skal jeg kunne tilslutte det til min computer. Regner med at skulle have fat i 2 højtalere, en subwoofer (basenhed) og eventuelt en
forstærker.
Det skal være kompakt og lækkert at se på.
Jeg har kigget på Hifi-klubbens hjemmeside, og fundet frem til nogle
ARGON 6210S som ser fine ud i både
størrelse og udseende (de skal jo kunne stå på mit bord

).
Hvad angår subwoofer er jeg lidt i tvivl omkring det - kan i give mig et godt forslag?
Jeg har søgt lidt på nettet, da jeg jo ved, at sådan "rigtige" højtalere ikke kører direkte på minijack (3,15mm tror jeg??). Derfor skal man have
nogle phono-stik og lige præcist dér er jeg heldig!
Da jeg producerer musik har jeg et professionelt lydkort med 4x seperate monoudgange (phono), så der skal ikke konverteres mellem minijack
og phono til højtalerene.
Dog har jeg opsnuset at lydkortet muligvis ikke kan levere en så stor effekt som jeg ønsker, for hvad er ideen ved at have nogle højtalere som
ikke kan spille højt? :) Derfor skal jeg vel have anskaffet mig en forstærker og bruge mit eksisterende lydkort (ESI Maya 44) som for-forstærker.
Altså denne opbygning: Macbook Pro -> ESI Maya 44 USB Lydkort -> Phono ud til forstærker -> Højtalere&subwoofer sat i forstærker.
Har jeg forstået alt korrekt? Giv eventuelt forslag på en forstærker og subwoofer jeg kunne bruge sammen med højtalerne jeg har fundet og
kommentér gerne valget på højtalere.
På forhånd tak.