Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 14:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: TACT SDA2175 effektforstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Er der nogle der har hørt den? Det virker billigt for en Tact! Skal man bruge en digital process. da dette er en effekt blok? Den er på Hi-Fi klubbens side...

Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt en prototype da jeg arbejde i klubben, og kan kun sige at den lyder godt.

Det er dog ikke en digitalforstærker, men en mere konventionel PWM konstruktion med analog generering af PWM signalet. Den skal sammenlignes med ZAPsolute, Tripath og ICEpower rent teknologisk.

Mit indtryk er god dynamik med en levende top og god fast bund. Sammenlignet med Holfi, er den mere åben måske til den lyse side. Jeg mener også den vinder på alle punkter over eks. en Cayin 252B og samt deres klasse A forstærker. I direkte sammenligning med en rigtig Tact, er den ikke så gennemsigtig i lyden, og detaljer står ikke i samme grad mejslet i granit.

Men alt i alt vil jeg mene den er et lyt værd.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 Juni 2004 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Den er lige pludselig blevet billig og koster kun 8.999;kr nu! Det er et prisfald på 6.000;kr !! Jeg håber ikke alt for mange har givet 15.000kr for den!!

Jeg ville nok være pissed!

http://www.hifiklubben.dk

Men fedt for os andre!

Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Sendt: 02 Juni 2004 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jow Jow, har haft den hjemme, var dog med mine gamle B&W DM604S2 højtalere, syns bestemt den er fed, har en meget god lyd, i forhold til min H/K AVR7500 er der meget mere dynamik, renhed i lyden, langt flere detaljer, og så er der overhovedet ingen støj eller susen, men til 15k nej det er for meget, nu er den godt nok faldet til 9k men stadigvæk, så tror jeg en DYI ZAP 2.2ES kan gøre det lige så godt og så kun til Ca.5k dog har jeg ikke hørt eller sammelignet de to.

Syns du skal gøre dig selv en tjeneste at lytte til den...

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

Ørstrøm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 14 Juli 2004 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige været inde og høre den I hifiklubben, og jeg blev godt nok imponeret. Jeg har altid været en analog rotte, men den har bare en fantastisk greb og nærvær der er umuligt at se bort fra. En smule på den lyse side, men virkelig velspillende.

Jeg overvejer seriøst at anskaffe den til min Exposure preamp, istedet for den XVIII'er der "hører til".

Tag ind og prøv den, den er virkelig fed.

troelskn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003
Sendt: 14 Juli 2004 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

Hej, Jeg har haft dem hjemme for sjov til mine strauss.

Jeg skrev en anmeldelse af den, hvis man kan lide den filosofi er den et mega hit til prisen. Jeg brød mig bare ikke om det......det fremgår vist også af anmeldelsen.

Hylle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 15 Juli 2004 kl. 08:55 | IP-adresse registreret  

Hej, Jeg har lige hørt den hos min nabo, Han havde en SAT integreret forstærker, som han nu bruger som forforstærker. TACT´en spiller meget mere åbent og detaljeret og med en kontrol i bassen jeg tror aldrig jeg har hørt før. Spiller meget afslappet. Det føles nærmest som om den spille det der er på pladerne uden at lægge noget til eller trækker noget fra. Om man så virkelig vil høre hvad der egentlig er på sine plader, det er jo så spørgsmålet. Men det er vel ellers det high fidlity går ud på. Til de penge (eller det dobbelte) kan jeg ikke forestille mig man kan få noget bedre.

Til top Vis Hylle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hylle

Tiger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2003
Sendt: 19 Juli 2004 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Jeg har idag hørt Tact'en på Helicon 400, og jeg må sige at den lød da nogenlune... men jeg  vil ikke bruge mine penge på den, da den lyder mildest talt elendigt på Helicon. Den er alt for hård i diskanten, ekspedienten kaldte den mere klinisk i lyden, hvilket jeg kun kan være enig i.

Ihvertfald når det gælder Dali Helicon, så bør man ikke vælge den Tact. Men har man nogle højtalere der kan drage nytte af Tact'ens forcer, så bør man absolut tage et lyt på den.

Tiger

Til top Vis Tiger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tiger

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes