Emne: Ny Byg-selv-HTPC starter ikke? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
fredrikweezy Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 21 Maj 2009 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige samlet min nye computer, men den virker ikke :(
Når jeg tænder den begynder tingene at køre, og det virker som om alt er vel. Efter 5-6 sek går den dog ud og starter igen.
Men når den så starter igen, så forbliver den tændt.
Dog kommer der ikke noget billede på min skærm, hverken via VGA eller DVI på hhv bundkort og / eller grafikkortet.
Alle blæsere starter.
Hvad kan det være, der er skyld i, at den opfører sig således?
1. For det første det med, at den starter og så slukker, hvorefter den
så starter igen og den forbliver tændt. Dette kan vel kun være et
dårligt tegn?
2. For det andet, at der ikke kommer signal til skærmen.
- Skal jeg rykke på nogle jumpere? Kan det være en evt. skade på
CPU'en? Ramblokkene skulle virke til mit motherboard ifølge min
moboguide.
Har tjekket mht. ledninger, der går strøm til både bundkort, cpu-blæser og cd-rom drev.
Mit setup er som følgende:
# CPU: Core 2 Duo Q8400 3.0 GHz LGA775
# CPU Køler: Cooler Master Geminii S
# Mobo: ASUS P5QL-EM LGA775 Intel G43 Micro ATX
# Ram: Corsair XMS2 DDR2-800 2 x 2GB
# GPU: Sapphire Radeon HD 4670 GDDR4, 512MB
# HD: Western Digital Caviar Blue 640GB
# PSU: Corsair VX550W
# Kabinet: Antec Fusion Remote Black microATX
Hvis der er nogen der tror, at de kan finde ud af at fixe det, hvis de har computeren i hænderne, så bor jeg i indre københavn på vesterbro, og gir gerne et eller andet for lidt hjælp.
Mvh Fredrik
|
| Til top |
|
| |
Niels_arl Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 446
|
| Sendt: 21 Maj 2009 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækker PC
Et par forslag, der alle vil kun give de symptomer du nævner:
Forkert placering af ram: Vær sikker på, at de er trykket helt ned, det driller tit. Placer dem enten i sorte eller gule slots, virker dette ikke, så prøv slot 1/2 eller 3/4. Jeg har en enkelt gang opdaget, at det var fejlagtigt beskrevet i manualen.
CPU køler kan ikke registreres: Vær sikker på, at du tilslutter cpu-køleren i det rigtige stik. Hvis der følger en original køler med, så prøv evt. denne i stikket (du behøver ikke at skifte køler, hvis du bare slukker efter max. 30 sek.)
MB konfigueret forkert: Find reset mb jumper/knap og aktiver denne. Prøv at trykke "Del"-knappen en masse gange de 5-6 sek. det virker. Hvis du er heldig får du adgang til bios'en.
Lad dig ikke slå ud, når en eller anden bagklog herre skriver, at du skulle have købt i FONA i stedet...
|
| Til top |
|
| |
DenUkendteFisk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 160
|
| Sendt: 21 Maj 2009 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville forsøge at pille alt ud det ikke kræves for at få billede på skærmen samt 1 ramklods. Ta gerne det hele ud og sæt det i igen for at være sikker på det sidder korrekt.
Mit bud ville være noget med CPU, enten køler der ikke registreres eller har dårlig kontakt til cpu så denne bliver for varm.
__________________ Don't ever argue with an idiot, he will bring you down to his level and beat you with experience
|
| Til top |
|
| |
Noise Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 337
|
| Sendt: 21 Maj 2009 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du checket revisions nummeret på dit bundkort ?
Ifølge Asus' hjemmeside skal det være rev. 1.04G eller nyere for at understøtte den CPU du har købt. Det kunne jo være at du har været uheldig at få et bundkort, der har lagt på lager i længere tid. Det er selvfølgelig ikke særligt sandsynligt, men da det er nemt at se efter, kunne du jo lige se efter for en sikkerheds skyld. Det står som regel skrevet direkte på bundkortet et eller andet sted i nærheden af "navn" og "type"
|
| Til top |
|
| |
fredrikweezy Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej alle.
Tak for de gode svar.
Jeg har fixet problemet med at den slukker.
Jeg havde kun tilsluttet 1 strømkabel til motherboardet. Det viste sig, at der også skulle et 12V-stik til.
Nu tænder den og alt virker normalt.
Dog stadig intet billede på skærmen. Jeg har prøvet at sætte tingene igang uden grafikkortet og så køre onboard, men der sker heller intet. Jeg har prøvet 2 skærme som begge virker. Intet signal. Jeg har prøvet at sætte rammene i forskellige slots på forskellige måder, har prøvet kun at bruge den ene blok, ingen forskel.
Jeg ved, at der normalt sidder en højtaler på bundkortet som skal sige biplyde ved fejl osv, men tror ikke den er tilsluttet. Ved ikke hvilken ledning der skulle bruges til dette ?
|
| Til top |
|
| |
Henriksr Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 27 Maj 2009 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
I din bios kan du sikkert sætte om onboard grafik skal være aktiv, ,det kunne være et sted at kigge. __________________ -henrik
|
| Til top |
|
| |
KimHRasmussen Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 756
|
| Sendt: 27 Maj 2009 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredrikweezy skrev:
hej alle.
Tak for de gode svar.
Jeg har fixet problemet med at den slukker.
Jeg havde kun tilsluttet 1 strømkabel til motherboardet. Det viste sig, at der også skulle et 12V-stik til.
Nu tænder den og alt virker normalt.
Dog stadig intet billede på skærmen. Jeg har prøvet at sætte tingene igang uden grafikkortet og så køre onboard, men der sker heller intet. Jeg har prøvet 2 skærme som begge virker. Intet signal. Jeg har prøvet at sætte rammene i forskellige slots på forskellige måder, har prøvet kun at bruge den ene blok, ingen forskel.
Jeg ved, at der normalt sidder en højtaler på bundkortet som skal sige biplyde ved fejl osv, men tror ikke den er tilsluttet. Ved ikke hvilken ledning der skulle bruges til dette ?
|
|
|
Der skal svjv. også et PCIe-strømkabel på grafikkortet. Set efter om du skulle have glemt det også? Hvis det er et ikke-reference print kan stikket på kortet være skjult under et stort heatsink. EDIT: Og dog. Det er vidst kun HD48xx og 47xx der skal have ekstra strøm. __________________ Mit Surround: SA & Primare.
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|