Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 17:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Audiolab 8000ap/8000x7 defekt? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
scaramanga
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2008
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 21 Maj 2009 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Hej ,jeg har investeret i audiolab setup 8000 ap/x7,men har problemer nu efter det har kørt upåklageligt i ca 2 måneder er effektrinnet bekyndt at fejlmelde.D.v.s når jeg eks ser film begynder den at sende en slags høj lyd ud i sourround(ligesom når man har en høj kort dyb basslyd eks når en forstærker tændes),dette gør den så slukker den og så fremdeles 3 gange,inden den går i fejlsikret tilstand efter 3 gang.den røde strømdiode blinker så med 3 blink for hvert sekund,og i manualen beskrives det så som en fejl der hedder :

dc offset protection,caused by internal amplifier foult or large dc input signal,dette sender så forstærker i standby.

skulle der måske være nogen der ved et eller andet om dette,ville det være meget velkommen med input,fejlen opstod 1.ste gang om natten hvor forstærker bare stod i standby,men sat til altid at være tændt.

hilsen Dan

Til top Vis scaramanga's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af scaramanga

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Sendt: 22 Maj 2009 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

scaramanga skrev:

Hej ,jeg har investeret i audiolab setup 8000 ap/x7,men har problemer nu efter det har kørt upåklageligt i ca 2 måneder er effektrinnet bekyndt at fejlmelde.D.v.s når jeg eks ser film begynder den at sende en slags høj lyd ud i sourround(ligesom når man har en høj kort dyb basslyd eks når en forstærker tændes),dette gør den så slukker den og så fremdeles 3 gange,inden den går i fejlsikret tilstand efter 3 gang.den røde strømdiode blinker så med 3 blink for hvert sekund,og i manualen beskrives det så som en fejl der hedder :

dc offset protection,caused by internal amplifier foult or large dc input signal,dette sender så forstærker i standby.

skulle der måske være nogen der ved et eller andet om dette,ville det være meget velkommen med input,fejlen opstod 1.ste gang om natten hvor forstærker bare stod i standby,men sat til altid at være tændt.

hilsen Dan

har du købt sættet ved thomas/hifi freaks?så bør du kontakte ham.han kan helt sikker løse dit problem.han giver en service ud over det sædvanlige.jeg har forstærkeren,og den køre problemfrit.det er ikke fordi du er kommet til at flytte skydeknappen(5-6-7 kanals mode) på bagsiden?

Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 23 Maj 2009 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

p.las skrev:

har du købt sættet ved thomas/hifi freaks?så bør du kontakte ham.han kan helt sikker løse dit problem.han giver en service ud over det sædvanlige.jeg har forstærkeren,og den køre problemfrit.det er ikke fordi du er kommet til at flytte skydeknappen(5-6-7 kanals mode) på bagsiden?

Hvis det er købt som nyt er der garanti på og så skal det selvfølgelig bare laves. Det burde heller ikke være noget problem uanset hvor det er købt ( men det er da godt at høre nogen omtale en forhandler positivt til en forandring).
Det lyder som en periodisk DC-fejl i forstærkeren. Den kan opstå som følge af en dårlig lodning eller en defekt komponent. Det er altså næppe nogen større reparation, og det er jo det man har garantien til. Det største problem er vel at undvære forstærkeren nogle dage. Periodiske fejl kan tage lidt tid afhængigt af hvor hyppigt fejlen viser sig. Jeg vil dog ikke anbefale at bruge forstærkeren alt for længe inden den bliver lavet. Det der høres som støj er DC på højttaleren indtil sikringskredsløbet aktiveres og hvis uheldet er ude kan det ødelægge højttaleren.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

scaramanga
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2009 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Hej.Tak for jeres svar,jeg tjekkede op på indstillingerne bagpå,desværre ikke noget forkert,har haft ALT afmonteret og sat sammen igen,stadig samme problem og stadig samme fejl der kommer så det er bare TRÆLS.

Jeg har desværre ikke købt hos hififreaks,jeg startede med at købe en arcam 350,der viste sig at være defekt hos Justcables.dk,den byttede jeg så til en arcam solomovie 5.1,som jeg ikke syntes opfyldte mine behov til lyden,hvorefter jeg så opgraderede endnu engang til audiolab sættet.det har jeg så været rigtig glad for,indtil ja fornylig.Jeg fik aldrig en kvittering/købsseddel på den sidste byttehandel hos justcables.dk,og nu er de ikke til at få fat på,så jeg har lidt meget håret i postkassen mht garanti,(håber ikke de har lukket forretningen,de har stadig en hjemmeside men bare ingen der svarer når man ringer,æv)

Jeg har ringet til thomas fra hififreaks,meget positiv mand som mente hans tekniker nok skulle kunne ordne fejlen,så når han er tilbage fra barsel,ja så håber jeg de kan hjælpe mig,håber så bare det er til at betale sig fra(havde man bare handlet der 1,ste gang!)

hilsen Dan

scaramanga
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Maj 2009 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Hej,lige en update.....

Det lykkedes mig at få fat på justcables og der var ingen problemer mht garanti,så idag er anlægget blevet sendt retur,så nu "håber"jeg fejlen også viser sig hos dem! jeg lavede en test de sidste 2 døgn inden den blev sendt afsted,hvor jeg udelukkende havde effekttrinnet til at stå tændt,uden nogen tilslutninger andet end strøm......Der slog den ikke fra,hmmmm,så jeg aner simpelthen ikke hvad der udløser problemet.

så nu venter jeg,go pinse

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes