Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2026 | 18:09   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Sqeezeboz Classic PSU (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Roky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1974
Sendt: 22 Maj 2009 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg gået med tanken om at få en god strømforsyning til min SB3- Længe nok

Den her ser interessant ud: http://www.welbornelabs.com/squeeze.htm
Nogen der har prøvet den ?

Føgende mulige kandidater:

http://www.mglaudiolabs.com/products/symphonyseries/linearps u.php

http://www.ciaudio.com/

Nogen der vil dele ud af erfaringer

Prisramme 800 kr + -


Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky
 
jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2357
Sendt: 22 Maj 2009 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Spændende - hægter mig lige på - hvis der er noget at hente er prisen jo rørende

__________________
Venlig hilsen Jesper

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers
 
Roky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1974
Sendt: 22 Maj 2009 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Helt i orden.

Der skulle være noget at hente på stort set alle parametre.

Det jeg hæftede mig ved da jeg fik SB3'eren, var en smule mindre dynamik og luftighed i forhold til min CDafspiller.


Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky
 
jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2357
Sendt: 22 Maj 2009 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

http://www.streamtech.dk/stroemforsyninger-og-ups-43/sr-psu- dc-9v-2-2a-246.html

Den her (til reciever) er ikke helt så fancy, men derfor kunne den vel være interessant alligevel.

Nogle erfaringer?

Det største problem med PSUen fra wellbourne er vel at den kommer til at koste det samme i porto


__________________
Venlig hilsen Jesper

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers
 
reenberg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Maj 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 466
Sendt: 22 Maj 2009 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

brug 800 på en brugt gammel DAC det kommer du meeget længere med
Til top Vis reenberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af reenberg
 
Roky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1974
Sendt: 22 Maj 2009 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Har sendt dem en mail (wellbourne) - Tror ikke det er så galt.
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky
 
jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2357
Sendt: 22 Maj 2009 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

reenberg skrev:
brug 800 på en brugt gammel DAC det kommer du meeget længere med


Hvis det var myntet på mig bruger jeg allerede ekstern DAC.
Er der mindre at hente på den digitale udgang end på den elektriske? Eller lad mig omformulere det. Er der noget at hente på den digitale udgang?


__________________
Venlig hilsen Jesper

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers
 
reenberg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Maj 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 466
Sendt: 22 Maj 2009 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Mit køkkenanlæg er en SB3 -> audioalchemy dac in a box -> audioengine a1.

Og der er en ret stor forskel i lydkvaliteten med og uden xtern dac.

jeg har ikke prøvet en anden strømforsyning til min sb3, men kan ikke forestille mig at forskellen er i samme klasse. en brugt audioalchemy kan fås for en plov på en god dag.
Til top Vis reenberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af reenberg
 
Roky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1974
Sendt: 22 Maj 2009 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Har også planer om at opgradere med en DAC en dag - Tror dog ikke på det kan svare sig førend jeg har fået mig en ordentligt PSU. Den medfølgende (logitech modellen) er ikke meget større end min mobiloplader.

Ang fragt fra USA skrev de at det ville koste ca. 32 $- Det er jo ikke så galt. Kan være der kommer told og deslige på.
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky
 
reenberg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Maj 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 466
Sendt: 22 Maj 2009 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

hvis du bruger en x-tern dac er strømforsyningen til SB'en nærmest li'gyldig. Alle de små nuller og et-taller skal ikke forstærkes så meget ;-).
Til top Vis reenberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af reenberg
 
bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 879
Sendt: 23 Maj 2009 kl. 02:46 | IP-adresse registreret  


Jeg legede i sin tid med den som 2h-audio havde (har?). Den er ikke lige så fancy som den fra welborune og kostede såvidt jeg huser kun 300. Jeg testede kun med de analoge udgange og kunne ikke høre forskel. Jeg er derfor meget skeptisk. Dels grundet mine lytte erfaringer, og dels fordi SB3'erens eksterne strømforsyning blot forsyner den interne strømforsyning (som under alle omstendigheder er switch-mode). Det er denne som i sidste ende leverer strøm i SB3. (De med den fornødne kunnen fjerner også denne hvilket faktisk giver sig udslag i målbart mindre støj på den digitale udgang og dermed en *teoretisk* forbedring af lydkvaliteten over ekstern dac). Men så er det ved at være langhåret. Jeg ville heller spare til bedre dac.

Et eller andet sted i dette forum er der en lang tråd om SB3 og psu. Søg :)

jkjaers skrev:
http://www.streamtech.dk/stroemforsyninger-og-ups-43/sr-psu- dc-9v-2-2a-246.html

Den her (til reciever) er ikke helt så fancy, men derfor kunne den vel være interessant alligevel.

Nogle erfaringer?


Jo. Jeg tror den har cirka samme "fancy" nivau som den jeg nævner ovenfor til SB3. De første dage syntes jeg der var lidt forbedring at spore i form af en lidt blødere diskant og et mere markeret/ryddigt lydbillede. Dette indledende nirvana har jeg dog ikke været i stand til at genfinde. Mao måske, måske ikke. Jeg har ikke testet grundigt da jeg faktisk er lidt ligeglad fordi det med til historien hører at jeg kører min Reciever via et par Audioengine 5 som jo ikke lige frem er detaljerede, ej heller er de tilgodeset med nogen god pladsering her i huset pt. Det er derfor muligt at min indsats er for lille til at frembringe eventuelle forskelle.   


 
Til top Vis bhaagensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bhaagensen
 
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 4086
Sendt: 23 Maj 2009 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

Den fra Welborne ser rar ud, synes jeg.

Nu mangler jeg kun at få løst mit remote issue med SB Duet. Så er jeg klar.

 



__________________
Med venlig hilsen,

Brian7500



Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500
 
Roky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1974
Sendt: 23 Maj 2009 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

kom til at tænke på, at hvis jeg benytter mig af ekstern DAC så  har det nok ikke den store betydning

Er godt klar over at jeg ikke vil vinde oceaner ved en ny strømforsyning - Men dem medfølgende er sku ikke for god til at kyle væk.

2h-audio. Ved ikke helt om han stadig har noget kørende? - Hans side ser ikke ud til at være opdateret.

bhaagensen: Har faktisk søgt herinde, men har ikke kunnet finde noget som jeg kunne bruge.


Kom friskt med andre bud

Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky
 
bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 879
Sendt: 23 Maj 2009 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Roky skrev:

2h-audio. Ved ikke helt om han stadig har noget kørende? - Hans side ser ikke ud til at være opdateret.


Ved det heller ikke, det er ved at være et par år siden jeg købte en.

Citér:

bhaagensen: Har faktisk søgt herinde, men har ikke kunnet finde noget som jeg kunne bruge.


http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52683&K W=SoundMan

Stontronics har vist en lineær psu som passer. Vil man ud i deciderede mods er der af færdige løsninger: Boulder's SB3 (us) eller SB+ (uk). Ellers er der Slimdevices's eget diy-forum hvor det meste vist efterhånden er prøvet og beskrevet.


Til top Vis bhaagensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bhaagensen
 
Roky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1974
Sendt: 24 Maj 2009 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Boulders PSU ser fede ud- Men bare alt for dyre.

Den tråd har jeg vidst set før - Takker Så er spørgsmålet bare om den fra Welbourne er bedre end den der er omtalt i den linkede tråd?
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes