Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 15:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Shure SE530 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 23 Maj 2009 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Hvad synes I om sådan nogle?

Har lige købt et sæt (uden at have hørt dem...)
Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal synes om dem, for til nogle ting lyder de jo eminent, og andre steder måske ikke retfærdiggøre prisen helt... Generelt vil jeg mene at jeg godt kan lide dem, og især klaver lyder helt perfekt, men akustisk guitar mangler lidt crispyness, i forhold til det jeg godt kan lide.

Sammenlignet med mine RS1, så er de jo en del mere lukkede, og det kan jo også have sin charme. Det går heldigvis ikke ud over, hvor stort et lydbillede de kan lave, og jeg er mildest talt overrasket over hvordan de kan får lyden hele vejen rundt om hovedet som de kan. Det er måske ikke engang noget RS1'erne kan i samme omfang.
Stemmer er en smule tilbagetrukket, men til gengæld helt præcise. Har læst reviews på nettet, hvor folk mener bassen ikke rækker dybt, eller er kraftig nok. Men det er nu ikke noget kritikpunkt her fra, og har alternative headphones til den slags, hvis mine øregange skal have tæsk...
Men har oplevet et par gange at toppen har været noget skrap, og PA agtig hysterisk? Men det kan måske også bare være musikken der er indspillet sådan... For det er da heldigvis ikke et gennemgående "problem".

Jeg oplever også lidt problemer med deres overdrevne følsomhed, og koblet med min Zen x-fi, så spiller de jo middelmådigt højt på selv det laveste volumen niveau.
Sammen med min HM amp. der opstår der sandsynligvis et eller andet kapacitets problem eller lign. Har endnu ikke kigget nærmere på det. Men der opstår anelsen af brum i venstre kanal... Det er heldigvis næsten uhørligt, og kan kun registreres når musikken er stoppet. Men det er helt sikkert forstærkeren, for volumen kontrollen har ingen indflydelse på det. Men måske mere et irritations moment end egentlig problem, for det høres næsten ikke, ikke engang i mute.

Tror aldrig jeg har købt hovedtelefoner med så meget tilbehør, og selve kassen er 1st. klasses lækkert!  (også selvom den ikke skal bruges til noget)
Masser af forskellige ørepropper, og de kan sidde fast i selv mine øre... Og måske endda lidt for stramt med de mindste... Men hellere det, end de falder ud i tide og utide. Ledningen er tyk og kraftig, ikke sennheiser skrøbelig! Og det lyder ikke som en krigs episode når man ramler ind i den.

Men som sagt, så ved jeg ikke helt hvad jeg skal konkludere, for et eller andet sted, så mangler de noget sjæl... Men kan man virkelig forvente så meget af in-ears, for de er jo næsten alt for perfekte til at starte med?

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 23 Maj 2009 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Jeg er nu ikke nær så vild med shure som du er, de spiller da fint og sårn, men de mangler pift i diskanten og bassen er alt for dominerende, det er jo i bund og grund et spørgsmål om smag så hver mand sin kæphest, men det er lidt sjovt at du fremhæver ledningen for det er nok den de fleste brokker sig over, der er utallige folk der har oplevet at ledningen knækker, min ledning ser nu ud til at have det fint, men jeg bruger dem jo stort set aldrig så måske har det noget med hinanden at gøre..

Du kan fjerne suset med en transportabel forstærker RSA laver sine lige netop til shure, så de kunne være en super løsning, selv har jeg en headsix og den gør det også ganske udemærket, picoen tror jeg også ville klæde se530 rigtigt godt..

Lækkert at du er glad for dit køb.

Og ja man kan sagtens forvente sig så meget af inears.
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 29 Maj 2009 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

Hmm... jeg kan faktisk godt lide SE530 - generelt nogle af de bedste IEM'ere jeg har haft. Men jeg solgte alligevel mit sæt fordi de ikke fik særligt
meget spilletid. De har både styrker og svagheder og jeg har endnu ikke hørt den ultimative IEM. Så med IEM handler det om kompromis og at
finde det man kan lide. Men i mine ører er de bedre end UE10 og alle fra Ultimate Ears (På nær måske UE11??) De er også bedre end Etymotics til
nogle ting.

Men for mig handler det mere om sammenhæng i lyden og at der er en ensartethed i lyden og det er SE530 ikke så gode til fordi bassen og den
øvre mellemtone er så fremhævet frem for alt det andet. Men for meget musik er det jo netop også disse områder der bærer musikken. Så hvis
man bare nyder dem som de er er der masser af gode musikoplevelser i dem. Især hip hop og elektronisk musik uden meget tekstur er SE530
fantastiske.

Du kan jo også fjerne suset med den tilhørende volumenkontrol som er med hvor du skruer ned for den så tager den suset....
God fornøjelse med dine IEM'ere og tillykke med dem
Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes