Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2026 | 18:00   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Kvalitet på USB kabel vigtigt? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JHA84
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 December 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 45
Sendt: 27 Maj 2009 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

Hej alle sammen!

Jeg har lige fået fingre i en DacMagic og kan se, at det medfølgende usb a-b kabel "bare" er et discount kabel. Jeg vil derfor høre jer om det kan betale sig, at investere i et kvalitets usb kabel som dette:

http://www.av-cables.dk/computer_kabler/usb_kabel/usb_kabel/ usba_usbb/usb_kabel_20_usba_han_usbb_han_2_m_2235_da.html

Vil det give bedre lyd eller er det bare penge ud af vinduet?

Mvh Jonas
Til top Vis JHA84's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JHA84
 
Mrhviid
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Juli 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 214
Sendt: 27 Maj 2009 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

Det er penge ud af vinduet at investere i "bedre" USB kabel!
Til top Vis Mrhviid's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mrhviid
 
floe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3160
Sendt: 27 Maj 2009 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

Spild af penge ja. Så længe det ikke er krævet at det er kraftigt afskærmen, så er det standard-kabel helt fint.

__________________
Floes Pro-Ject god lyd på kontoret

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe
 
JHA84
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 December 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 45
Sendt: 27 Maj 2009 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Okay mange tak for hjælpen Jeg vil selvfølgelig have det bedste ud af mit anlæg, så skulle da lige høre inden jeg smed 200 efter sådan et kabel! Men det gør jeg så ikke nu 

Den DacMagic har i øvrigt forbedret lyden fra min Mac Mini drastisk! Det har været den bedste forbedring i forhold til nordost super flatline ht kabler, sand i højttalerne og et tæppe på mit træ gulv! Vil nok sige det har forbedret lyden med 40% hvis jeg skal skalere det
Til top Vis JHA84's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JHA84
 
micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2120
Sendt: 27 Maj 2009 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Du kan forbedre rækkevidden ved at benytte bedre kabler, men ikke lyden i den forstand.

Hvis længden af kablet er på grænset af hvad der kan lade sig gøre, så vil du i de fleste tilfælde opleve at DAC'en bliver disconnected i tide og utide, hvorpå afspilningen skal genstartes.

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18
 
JHA84
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 December 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 45
Sendt: 27 Maj 2009 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Det er dette usb 2.0 kabel på 1,8 meter jeg benytter: http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=8466&Grp= &n=10

Har ikke oplevet at DAC'en disconnecter, så det er vel et ok kabel til formålet så
Til top Vis JHA84's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JHA84
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes