| Forfatter |
|
THNR Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 01 Juni 2009 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg er på udkig efter et par aktive højttalere med det der vel populært beskrives som "WAF" (Wife Acceptance Factor) - eller det man også kunne beskrive "diskrete pæne højttalere der ikke dominerer stuen total)
Situationen er at jeg p.t. bruger en imac til at afspille musik - men nu er ved at være moden til lidt bedre lyd en den jeg har p.t. (Bose Multimedia set). Samtidig vil jeg gerne skaffe mig af med en Subwoofer - og endelig undgå alt for bastante højttalere.
Jeg er derfor på udkig efter aktive højttalere (således at det ikke er nødvendig med seperat forstærker) - og p.t. er kandidatlisten: Beolab 4000 Beolab 3 Beolab 8000
Hvis prisen var den samme ville jeg nok vælge Beolab 3 - men p.t. hælder jeg mest til Beolab 4000 (ca. 16.000 listepris mod 25.000 for Beolab 3).
Hvad siger eksperterne - er Beolab 3 merprisen værd ?
(Rummet som der er tale om er ca. 50m2 - og vi har ikke brug for at spille rummet op til fester men blot at kunne højre musik i det daglige)
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 01 Juni 2009 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ikke imponeret af BeoLab 3. Jo taget i betragtning hvilken størrelse den har, men ellers ikke. Jeg ville helt klart vælge BeoLab 8000, der får du en ok velspillende højtaler samt verdens flotteste Derefter ville mit valg falde på BeoLab 4000 eller 6000.
Jeg har haft mange forskellige modeller fra B&O (Bla. BL 3, 5, 7, 10, 4000, 8000) og til din store stue ville BL8000 klart være at foretrække. BL3 vil simpelthen drukne og spredningslinserne vil ikke formå at sprede lyden tilstrækkeligt, så dem ville jeg helt holde mig fra.
Vælger du at købe BL8000 brugt, skal du være opmærksom på at der kom en opgraderet version for et par år siden. Den har en bedre forstærker indbygget og derved bedre bass.
Held og lykke med købet 
__________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 01 Juni 2009 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes generelt BL3 lyder bedre end BL8000, men jeg er enig med Pierre i at du "får lidt mere højttaler" i en BL8000 og at den nok er det bedste
valg til din stue som nok er lidt mere end et sæt 3'ere bryder sig om.
/U. __________________ DIY-blog
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 01 Juni 2009 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
et sæt AVI ADM9.1 og den dedikerede sub får det B&O til at lyde defekt. Og da du allerede har en MAC, kan det ikke blive nemmere igennem iTunes. Søg efter AVI ADM9.1 her på forummet og på Google. Der er masser af omtale om den på HIFI4ALL. http://www.avihifi.co.uk/index.html
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 01 Juni 2009 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
et sæt AVI ADM9.1 og den dedikerede sub får det B&O til at lyde defekt. Og da du allerede har en MAC, kan det ikke blive nemmere igennem iTunes.
Søg efter AVI ADM9.1 her på forummet og på Google. Der er masser af omtale om den på HIFI4ALL.
http://www.avihifi.co.uk/index.html
|
|
|
Jeg er enig, men det har ikke den højeste WAF samt han ville jo også gerne af med en sub, så derfor er det nok ikke det han søger  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
tofa Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 01 Juni 2009 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
THNR skrev:
| HejJeg er på udkig efter et par aktive højttalere |
|
|
Hvis du vil have lydkvalitet for pengene så se på ATC SCM 50 ASL i diskret design og valgfri finish.
vh
|
| Til top |
|
| |
butkus Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 172
|
| Sendt: 01 Juni 2009 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Af de nævnte højttalere ville jeg også vælge beolab 8000. Utrolig smuk højttalere. og spiller ok __________________ Mit udstyr: Beovision 9 | Beovision 5 | Beolab 5 | Beosound 9000
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 01 Juni 2009 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
TP Tube napper B&O i både lyd og udseende...
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 01 Juni 2009 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
AM-E skrev:
et sæt AVI ADM9.1 og den dedikerede sub får det B&O til at lyde defekt. Og da du allerede har en MAC, kan det ikke blive nemmere igennem iTunes.
Søg efter AVI ADM9.1 her på forummet og på Google. Der er masser af omtale om den på HIFI4ALL.
http://www.avihifi.co.uk/index.html
|
|
|
Jeg er enig, men det har ikke den højeste WAF samt han ville jo også gerne af med en sub, så derfor er det nok ikke det han søger  |
|
|
Arh, min fejl.  Jeg læste det som, at han gerne ville have en subwoofer. Der var jeg for hurtig. Beklager  __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Ougaard Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 02 Juni 2009 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil også foreslå et kig mod TP Tube.
De "klipper" vist ved 40 eller 50 Hz. Jeg ved ikke, om det kan være et problem i forhold til at ville undvære sub. (Personligt har jeg intet i problem med det, men det kan vel være en smags- og brugssag.)
|
| Til top |
|
| |