Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 08:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: 50" plasma (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lars_B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 01 Juni 2009 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Hej alle.

Jeg skal have nyt TV, og jeg har sat 20 kilo af til indkøbet.

Jeg vil have et 50" plasma, og jeg var indtil i går 100% sikker på at jeg skulle have et Pioneer 5090H, som for mig og mange andre har stået som referencen gennem længere tid.

Nu er jeg imidlertid kommet lidt i tvivl, efter at have læst om Panasonic V10. De umiddelbare tilbagemeldinger jeg hører er, at billedet er stort set lige så godt, og så er det altså "de øvrige features", der pludselig bliver udslagsgivende.

Jeg har en Pioneer DVD, som kan styres fra Pioneer remote - det er et plus. Til gengæld så har Panasonic dvb-c tuner, hvilket betyder (så vidt jeg ved) at jeg kan pille kortet ud af min Zaptor boks og sætte i tv'et, så jeg får digital TV der. Det betyder så at jeg kan droppe min elendige Zaptor remote, hvilket er et STORT plus.

Begge TV kan streame film fra min server (hvilket er et MUST), men Panasonic kan tilsyneladende, i modsætning til Pioneer, ikke streame MPEG4 filer. Hvad det betyder ved jeg dog ikke - er der nogen der har input hertil?

Designmæssigt har jeg altid været vild med Pioneer's minimalistiske design - men Panasonic V10's "one sheet of glass" ser altså heller ikke helt tosset ud!

Derudover vil jeg gerne høre, om nogle af jer er bekendt med øvrige forskelle - og selvfølgelig om nogle har kommentarer med hensyn til det vigtigste, billedkvaliteten...

Vh Lars.

Til top Vis Lars_B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lars_B

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 Juni 2009 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Der kommer en test online af Panasonic V10 på www.flatpanels.dk i morgen, og her omtaler jeg også forskelle fra Pioneer LX5090H der har fungeret som vores reference noget tid nu.

Forskellene ligger primært i de ting du allerede har været inde på. Pioneer er ikkeden DVB-C tuner som du efterspørger, men ja, det er korrekt, at du med Panasonic så kan droppe din Zaptor boks. Du skal blot have et lille modul, som du indsætter dit Zaptor programkort i. Det følger ikke med Tv'et.

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 Juni 2009 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

Lars køb nu bare det Panasonic, og tilhørende Blue Ray 

Verdens bedste kabel er det der kommer ind i huset med 230 volt, uden dette var der intet grej der spillede, så hermed er kabel diskutionen slut ;-)
Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

Lars_B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2008
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 Juni 2009 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Jeg takker ydmygt for det velmenende råd (omend jeg dog nu også overvejer om pengene skulle gå til nye højttalere istedet...;-))

/L

Til top Vis Lars_B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lars_B

Weissbier
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 Juni 2009 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Hej Lars

Så brug du bare pengene på højttalere i stedet. Udviklingen går ikke så stærkt på højttalerområdet som på fladskærme, så du får mest ud af at udskyde fladskærmskøbet. Ja, det var bare sådan lidt snusfornuft...

Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
Til top Vis Weissbier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Weissbier

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 Juni 2009 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

242

Verdens bedste kabel er det der kommer ind i huset med 230 volt, uden dette var der intet grej der spillede, så hermed er kabel diskutionen slut ;-)
Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes