| Forfatter |
|
PHN2 Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 02 Juni 2009 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Som overskriften siger; hvorledes splitter man hdmi-ud på min ps3, så jeg får 2 udgange?
Jeg skal have lyden over i ss-receiver og lys+billede til fladskærm. Så vidt jeg kan læse rundt omkring om splittere, skal begge slut-apparater kunne modtage det samme, ellers nedgraderes til laveste fællesnævner?
Det er nødvendigt, så jeg er fri for at tænde hele anlægget, når bare jeg skal høre musik...
mvh. Per.
|
| Til top |
|
| |
Leander Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 167
|
| Sendt: 02 Juni 2009 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med at du bare vælger at den skal afspille automatisk når du putter en CD i? :D og så nøjes med at køre over i din Onkyo??
Så tænder du bare PSen og den fungere som en normal cd afspiller, sådan gjorde jeg :) der behøves ikke være en skærm tændt for at den kan
afspille :D
Kan det bruges eller har jeg misforstået noget?
Hilsen Jens
|
| Til top |
|
| |
PHN2 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2009 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, lidt misforstået. Jeg vil gerne kunne nøjes med at tænde tv'et når bare jeg skal se nyheder. Jeg vil OGSÅ kunne nøjes med at tænde for reciever, når jeg skal høre musik. Når jeg skal se film skal begge self. være tændt. Der er noget med at når man splitter et hdmi signal, så kan begge udgange højest blive laveste fællesnævner...
mvh. Per.
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 03 Juni 2009 kl. 09:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
PHN2 skrev:
|
Hej.
Som overskriften siger; hvorledes splitter man hdmi-ud på min ps3, så jeg får 2 udgange?
Jeg skal have lyden over i ss-receiver og lys+billede til fladskærm. Så vidt jeg kan læse rundt omkring om splittere, skal begge slut-apparater kunne modtage det samme, ellers nedgraderes til laveste fællesnævner?
|
|
|
Jeg forstår ikke helt problemet. Hvis de ikke understøtter det samme, så virker det heller ikke optimalt selv om du kører signalet igennem receiveren. Men ellers tror jeg faktisk den billigste løsning er en DVDO Edge...
Men hvorfor ikke bare bruge en fjernbetjening der tænder hele dynen, og se nyheder med lyd fra receiveren? __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
PHN2 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2009 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har læst mig til at hvis tv'et kun understøtter 1080i vs. 1080P, så kan der kun komme 1080i ud på begge hdmi-udgange på splitten. Nu er det ikke mere så aktuelt, idet de fleste tv nu understøtter 1080p, men hvad med lyden; hvis tv'et kun understøtter ex. stereo, vil der så kun komme stereo ud på begge hdmi-udgange på splittten. Jeg har foriøvrigt en fin multiremote, det du beskriver otto, kan sagtens lade sig gøre med min remote. Jeg vil bare gerne kunne høre musik uden tv'et og uden handshake-probs når begge slutenheder er tændt.
mvh. Per.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 03 Juni 2009 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
PHN2 skrev:
|
Jeg har læst mig til at hvis tv'et kun understøtter 1080i vs. 1080P, så kan der kun komme 1080i ud på begge hdmi-udgange på splitten. Nu er det ikke mere så aktuelt, idet de fleste tv nu understøtter 1080p, men hvad med lyden; hvis tv'et kun understøtter ex. stereo, vil der så kun komme stereo ud på begge hdmi-udgange på splittten. Jeg har foriøvrigt en fin multiremote, det du beskriver otto, kan sagtens lade sig gøre med min remote. Jeg vil bare gerne kunne høre musik uden tv'et og uden handshake-probs når begge slutenheder er tændt.
mvh. Per.
|
|
|
nu ved jeg ikke hvordan din onkyo fungere, men jeg har en 605 som "back-up" og den kan sagtens modtage et hdmi signal selvom skærmen er slukket. __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
PHN2 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2009 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej.
Jeg tror ikke jeg har forklaret det godtnok:
Jeg skal bruge hdmi-signalet fra ps3, således det IKKE bliver sløjfet gennem min receiver. Dvs. at signalet skal bruges via et hdmi y-fordeler stik.
comprende?
|
| Til top |
|
| |