Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 10:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Splitte hdmi fra ps3 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 02 Juni 2009 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Hej.

Som overskriften siger; hvorledes splitter man hdmi-ud på min ps3, så jeg får 2 udgange?

Jeg skal have lyden over i ss-receiver og lys+billede til fladskærm. Så vidt jeg kan læse rundt omkring om splittere, skal begge slut-apparater kunne modtage det samme, ellers nedgraderes til laveste fællesnævner?

Det er nødvendigt, så jeg er fri for at tænde hele anlægget, når bare jeg skal høre musik...

mvh. Per.

Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2

Leander
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 Juni 2009 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Hvad med at du bare vælger at den skal afspille automatisk når du putter en CD i? :D og så nøjes med at køre over i din Onkyo??
Så tænder du bare PSen og den fungere som en normal cd afspiller, sådan gjorde jeg :) der behøves ikke være en skærm tændt for at den kan
afspille :D
Kan det bruges eller har jeg misforstået noget?

Hilsen Jens
Til top Vis Leander's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Leander

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2009 kl. 09:22 | IP-adresse registreret  

Ja, lidt misforstået. Jeg vil gerne kunne nøjes med at tænde tv'et når bare jeg skal se nyheder. Jeg vil OGSÅ kunne nøjes med at tænde for reciever, når jeg skal høre musik. Når jeg skal se film skal begge self. være tændt. Der er noget med at når man splitter et hdmi signal, så kan begge udgange højest blive laveste fællesnævner...

mvh. Per.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 Juni 2009 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

PHN2 skrev:

Hej.

Som overskriften siger; hvorledes splitter man hdmi-ud på min ps3, så jeg får 2 udgange?

Jeg skal have lyden over i ss-receiver og lys+billede til fladskærm. Så vidt jeg kan læse rundt omkring om splittere, skal begge slut-apparater kunne modtage det samme, ellers nedgraderes til laveste fællesnævner?

Jeg forstår ikke helt problemet. Hvis de ikke understøtter det samme, så virker det heller ikke optimalt selv om du kører signalet igennem receiveren. Men ellers tror jeg faktisk den billigste løsning er en DVDO Edge...

Men hvorfor ikke bare bruge en fjernbetjening der tænder hele dynen, og se nyheder med lyd fra receiveren?

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2009 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

Jeg har læst mig til at hvis tv'et kun understøtter 1080i vs. 1080P, så kan der kun komme 1080i ud på begge hdmi-udgange på splitten. Nu er det ikke mere så aktuelt, idet de fleste tv nu understøtter 1080p, men hvad med lyden; hvis tv'et kun understøtter ex. stereo, vil der så kun komme stereo ud på begge hdmi-udgange på splittten. Jeg har foriøvrigt en fin multiremote, det du beskriver otto, kan sagtens lade sig gøre med min remote. Jeg vil bare gerne kunne høre musik uden tv'et og uden handshake-probs når begge slutenheder er tændt.

mvh. Per.

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 03 Juni 2009 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

PHN2 skrev:

Jeg har læst mig til at hvis tv'et kun understøtter 1080i vs. 1080P, så kan der kun komme 1080i ud på begge hdmi-udgange på splitten. Nu er det ikke mere så aktuelt, idet de fleste tv nu understøtter 1080p, men hvad med lyden; hvis tv'et kun understøtter ex. stereo, vil der så kun komme stereo ud på begge hdmi-udgange på splittten. Jeg har foriøvrigt en fin multiremote, det du beskriver otto, kan sagtens lade sig gøre med min remote. Jeg vil bare gerne kunne høre musik uden tv'et og uden handshake-probs når begge slutenheder er tændt.

mvh. Per.

nu ved jeg ikke hvordan din onkyo fungere, men jeg har en 605 som "back-up" og den kan sagtens modtage et hdmi signal selvom skærmen er slukket.

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2009 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

hej.

Jeg tror ikke jeg har forklaret det godtnok:

Jeg skal bruge hdmi-signalet fra ps3, således det IKKE bliver sløjfet gennem min receiver. Dvs. at signalet skal bruges via et hdmi y-fordeler stik.

comprende?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes