| Forfatter |
|
OleJ Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 84
|
| Sendt: 04 Juni 2009 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
| Sendt: 07 Juni 2009 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, kender den ikke. Men ligner en ny topmodel.

De har tidligere vist nye modeller først i udlandet. (tror jer) 
ser forøvrigt flot ud med Densen __________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 07 Juni 2009 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Goddag Hr. Sillesen!  __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
DKsoulman Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2009 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
M1980 Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 73
|
| Sendt: 28 August 2009 kl. 07:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har netop oprettet mig som bruger for at kunne deltage i denne tråd. Jeg går nemlig også og venter spændt på at kunne høre SA Mantra 60.
Det virker umiddelbart som om flere her har erfaring med System Audio, mens de indtil for et par dage siden var et helt ukendt mærke for mig, så jeg ville meget gerne høre jeres vurdering af SA 1750 og Ranger; kan I sige noget om forskellen mellem dem, og hvorvidt disse højtalere egner sig til både stor pompøs opera (Wagner og Verdi), metal som Dimmu Borgir og Metallica, country som Hank Williams og Johnny Cash, og en jazz/blues-sanger som Eva Cassidy?
Jeg ved godt at min musiksmag bærer præg af smagsforvirring, men det er nu engang de ting jeg sætter størst pris på at lytte til - desværre lader det bare til at gøre det enormt vanskeligt at finde passende højtalere til en for mig rimelig penge...
Mens jeg venter på muligheden for at lytte til Mantra 60, så har jeg dog også fundet et par andre højtalere som forekommer mig interessante, så hvis der er nogen af jer der har nogle kommentarer til nogen af dem (eventuelt i forhold til hvordan de lyder i forhold til SA 1750 og Ranger), så kunne det også være rigtig lækkert - disse andre højtalere er som følger:
Spendor A6,
ATC SCM 40,
Dynaudio Focus 220,
Focul Chorus 836 V,
og PSB Imagine T.
Et af mine største problemer i forbindelse med højtalerkøb er imidlertid at jeg ønsker at matche højtalerne til et forholdsvis effektsvagt minianlæg som enten Aura Note eller NaimUnity, og dette er også noget der bekymrer mig i forhold til System Audio, idet der på System Audios hjemmeside om Ranger eksempelvis skrives at denne højtaler kræver en forstærker på minimum 70 W, hvilket Aura Note (som er den af de to minisystemer jeg umiddelbart er mest interesseret i) ikke kan leve op til.
Nogen input? 
|
| Til top |
|
| |
DKsoulman Forum Bruger

|
| Sendt: 30 August 2009 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
M1980
Jeg kan desværre ikke udtale mig som "ekspert" da det er jeg ikke. Slet ikke HiFi nørd. Vil dog gerne sige ang. SA. Har selv deres nu udgået SA1280. En god højtalere til pengene. Måske deres bedste!
Ang. SA1750. Du skal passe på, og faktisk skal du høre den hjemme hos dig selv. Et familie medlem havde højtaleren. Og på 3 forskellige adresser. På de 2 af dem lød de af h til. Der var faktisk ingen bas og dybde i lyden. På den 3 adresse lød den ok. Men den nåede aldrig at blive "pakket ud" af flytte rodet. Tror hvis det blev stillet rigtigt op, det heller ikke ville være bedre der. De lød dog kanon i sælgeren demo rum. Så pas på. I dag har vedkommende Ranger. Og er meget tilfreds. Men der er jo også et pris hop.
Nu skal SA jo være lette at trække (har jeg ladet mig fortælle) så jeg tror ikke du vil få problemer med SA1750 på Auro Note.
Har læst en del om det Audio Note i norske Fidelity. De er rigtigt imponeret over det anlæg. Rigtigt meget. Ved du hvem forhandler det i Danmark?
__________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
|
| Til top |
|
| |
M1980 Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 73
|
| Sendt: 30 August 2009 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svaret, DKsoulman
Jeg ved desværre ikke hvem der forhandler Aura Note i DK - jeg bor selv i Spanien, så jeg har bedre styr på forhandlerne hernede...
Det var også anmeldelsen i Fidelity der introducerede mig til Aura Note, og jeg har nu arrangeret en lytteaften i en lokal butik hvor jeg kan lytte til Aura Note, og også til forskellige højtalere fra System Audio.
Det er højtalervalget der forekommer mig som den helt store udfordring... De fleste af de højtalere der sælges i den lokale butik her, befinder sig desværre i et prisleje hvor jeg slet ikke kan være med, så jeg føler mig unægtelig lidt på herrens mark i forhold til hvordan jeg skal udvælge de højtalere der er værd at lytte til inden jeg foretager mit køb. Jeg er villig til at rejse langt for at lytte til forskellige mærker og modeller, men jeg kan jo ikke bare tage rundt og lytte til alt; jeg er nødt til først at have en langt bedre idé om hvad det er for nogen højtalere jeg bør lytte til end jeg har nu, og det er så det jeg håber at kunne få noget hjælp med på dette forum.
Kæresten har iøvrigt sagt mig at jeg ikke har lov til at købe noget som helst andet hifi-udstyr inden for de næste 10-15 år efter at have brugt ca. 30.000 på dette køb alt i alt, så jeg kan tydeligvis ikke tillade mig at risikere fejlkøb... 
|
| Til top |
|
| |
DKsoulman Forum Bruger

|
| Sendt: 30 August 2009 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
M1980
Held og lykke med valget. Hvis du beslutter dig for det Auro Note anlæg, må du meget gerne følge op med hvordan dit færdige resultat blev. Kunne godt tænke mig lidt info om det.
Men god jagt. __________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
|
| Til top |
|
| |
Jblfan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 527
|
| Sendt: 30 August 2009 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:

Goddag Hr. Sillesen! 
|
|
|
- Den anden mand er Frits fra System Audio - jeg har sludret med ham et par gange til nogen SA Demo Days hos vores lokale forhandler... I øvrigt fortæller Lars ( Vores lokale forhandler ) at SA Mantra kommer i hans butik ganske snart - bliver sjovt og se, selvom det jo ikke er JBL så spiller båd Ranger og Explorer sgu' ikke helt dumt... http://www.system-audio.dk/_da-DK/produkter/gulvhøjttalere/S A%20mantra%2060/SA%20mantra%2060
JBLfan __________________ MMmmmmm.... - JBL....
|
| Til top |
|
| |