| Forfatter |
|
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
| Sendt: 07 Juni 2009 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er sådan en "indmad" lig med god lyd?
Eller kan andre forstærker med langt mindre, spille lige så godt, have lige så mange krafter osv.
Ved godt noget af det også har noget med antal funktioner at gøre.
Men mener alligevel til 15.000 så er det svært at finde en med lige så meget "fyld"
Og så 23 kg! __________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
|
| Til top |
|
| |
abel Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 566
|
| Sendt: 07 Juni 2009 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Kører en bil med mange knapper på instrumentbordet bedre end en med få?"
Det kan man ikke bare konkludere så nemt. Derudover skal du jo huske at den viste NAD kan lyde fantastisk med ét sæt højttalere og elendigt med
et andet (elendigt er nok en overdrivelse).
__________________ /Abel
|
| Til top |
|
| |
Weissbier Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 395
|
| Sendt: 07 Juni 2009 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange komponenter er næppe i sig selv en garanti for god lyd og/eller kvalitet, men de kan se temmelig godt ud - som i det viste eksempel...   __________________ Martin Hinge
Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 07 Juni 2009 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Det her er nu mere mig.
|
| Til top |
|
| |
ZzZzleepY Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 542
|
| Sendt: 07 Juni 2009 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
abel skrev:
"Kører en bil med mange knapper på instrumentbordet bedre end en med få?"
. |
|
|
Ja hvis en af knapperne fx er on/off for esp :P  __________________ WWW for at se Min anlæg's tråd.
HD Medie Center
5.1 B&W DM600 top model(er) s3 serie
SONY Reciever / Aoc LCD Tv
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 07 Juni 2009 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har i forresten set hvad der står til venstre for trafoen på det her billede? Mit link
|
| Til top |
|
| |
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 07 Juni 2009 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anda8000 skrev:
Har i forresten set hvad der står til venstre for trafoen på det her billede?  Mit link
|
|
|
Ærgeligt man ikke kan se det sidste af sætningen..  Men Rega har jo altid været nogle jokere, har du nogensinde læst manualen til din Mira3?? Der er også mange sjove påfund i den.. __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
DKsoulman Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2009 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anda8000 skrev:

Det her er nu mere mig.  |
|
|
Meget sjovt du lige fremhæver denne. Jeg mener det ligner den nye "store" Rega. Det er faktisk den og NAD M3 som er blandt de 3-4 forstærker jeg overvejer. Til "næste gang"
Nu hvor NAD'en er sat ned, er de næsten lige dyre. Og Rega "vinder" på CD afspiller (med Apolloen) Og vil dermed gøre det samlet sæt pris billigere.
Men når man sammenligner forstærkkernes indemad, LIGNER NAD'en en vinder.
PS. Det "planlagte køb" af højtalere er SA Ranger. Men ingen af forstærkerne får problemer med dem. Vil jeg mene. __________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
|
| Til top |
|
| |
DKsoulman Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2009 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anda8000 skrev:
Har i forresten set hvad der står til venstre for trafoen på det her billede?  Mit link
|
|
|
The alchemist of sound ?
__________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 07 Juni 2009 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
DKsoulman skrev:
|
Meget sjovt du lige fremhæver denne. Jeg mener det ligner den nye "store" Rega. Det er faktisk den og NAD M3 som er blandt de 3-4 forstærker jeg overvejer. Til "næste gang"
Nu hvor NAD'en er sat ned, er de næsten lige dyre. Og Rega "vinder" på CD afspiller (med Apolloen) Og vil dermed gøre det samlet sæt pris billigere.
PS. Det "planlagte køb" af højtalere er SA Ranger. Men ingen af forstærkerne får problemer med dem. Vil jeg mene.
|
|
|
Begge forstærkere ser godt nok ud, men valget skal jo træffes med ørerne og ikke med øjnene . Og det er jo her de personlige preferencer kommer ind i billedet. Hvilke forstærkere har du ellers overvejet ?
|
| Til top |
|
| |
frede4500 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 17 Februar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 349
|
| Sendt: 07 Juni 2009 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
så kort en signalvej som muligt giver den bedste lyd ,er lidt af en tommelfinger regel .jo færre komponenter lyden passerer jo mindre bliver den ødelagt ,min egen erfaring er at gode gennemtænkte kredsløb hvor der absolut ikke er sparet nogen steder ,med så få komponenter i signalvejen som muligt lyder bedst ,strømforsyningen kan til gengæld ikke blive kraftig nok ,her gælder kun en regel ,jo større jo bedre
regaen vinder nok på sin noget kraftigere strømforsyning ,det er svært at se hvor meget der er lydkredsløb og hvor meget der er strømforsyning
forstærkere med mange komponenter ,har desværre mange steder i sine kredsløb billige komponenter ,ellers ville de blive for dyre at sælge ,tænker nad,en er et kompromis med rimmelige komponenter de mindre vigtige lydnæssige steder,og rigtigt gode de rigtige steder ,nad er ikke kendt for mega lange signalveje ,så jeg tror der er en fed amp
regaen er nok den der lyder bedst ,men den har en typisk engelsk under dimensioneret strømforsyning
ville ikke købe regaen med den kleine forsyning den har
har selv en engelsk exposure super 18 med en 250va trafo til begge kanaler ,hvilket er ret underdimensioneret ,føler mig lidt taget i røven af exposure ,at man skal give 12000kr for en amp ,og så bruge 2000kr bagefter ,på nogle kraftigere trafoer ,føler jeg havde betalt for en kraftigere trafo/trafoer
man kan ikke sige at få komponenter er bedre end mange og man kan heller ikke sige at mange komponenter er bedre en få ,det kommer an på selve konstruktionen ,tjeck evt exposure 16 ud på nettet ,den havde en sepperat strømforsyningdel ,90% af forstærkerens indmad var strømforsyning ,udgangtrinet minder om et vellerman kit til 250kr ,dog noget bedre konstrueret ,og med bedre komponenter ,så den var en amp med mange komponenter ,bare ikke i signalvejen
kunne dog til 15000kr ,finde noget der var noget bedre ,end de indkomne forslag til ren hifi ,men det kommer igen an på hvad det skal bruges til
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 07 Juni 2009 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
frede4500 skrev:
|
regaen vinder nok på sin noget kraftigere strømforsyning
|
|
|
frede4500 skrev:
|
regaen er nok den der lyder bedst ,men den har en typisk engelsk under dimensioneret strømforsyning
|
|
|
Det forstår jeg ikke meget af. Først skriver du at den vinder på den noget kraftigere strømforsyning og bagefter at strømforsyningen er klein og underdimensioneret.
Desuden skriver du at du ikke vil købe den der lyder bedst.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 07 Juni 2009 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
frede4500 skrev:
|
regaen vinder nok på sin noget kraftigere strømforsyning
|
|
|
frede4500 skrev:
|
|
|
|
Det forstår jeg ikke meget af. Først skriver du at den vinder på den noget kraftigere strømforsyning og bagefter at strømforsyningen er klein og underdimensioneret.
Desuden skriver du at du ikke vil købe den der lyder bedst.
|
|
|
Tror bare at der er opstået en skrive-fejl - jeg studsede selv over det! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 07 Juni 2009 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2009 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
DKsoulman skrev:
| Meget sjovt du lige fremhæver denne. Jeg mener det ligner den nye "store" Rega. Det er faktisk den og NAD M3 som er blandt de 3-4 forstærker jeg overvejer. Til "næste gang"
PS. Det "planlagte køb" af højtalere er SA Ranger. Men ingen af forstærkerne får problemer med dem. Vil jeg mene. |
|
|
Selvfølgelig skal du ikke købe efter hvor meget indmad der er i din kommende forstærker, men hvilken kvalitet denne indmad besidder, og hvordan konstruktionen iøvrigt er udfærdiget. Sidstnævnte lytter du dig bedst frem til.  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
frede4500 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 17 Februar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 349
|
| Sendt: 07 Juni 2009 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
det var en fejl jeg mente nad,en vinder på sin meget kraftigere strømforsyning
selvom regaen virker mest hifi rigtigt opbygget .så er det ikke en kæmpe trafo til begge effekt kanaler + preamp
en lyttetest kan vel afgøre hvilken amp der skal købes ,nad,en har mere strøm og kan trække tungere højtalere ,med høj drifts effekt og komplicerede inpedans forløb ,hvor regaen nok vil have det bedre med de mere effektive højtalere
en typisk japaner mod en typisk englænder ,kun en lyttevurdering kan afgøre det
ved nærmere eftertanke ville jeg selv ville købe en exposure ,eller regaen og matche den med nogle effektive højtalere ,evt troel gravesens projekt ja8008 http://www.jantzen-audio.com/html/kits.html jeg ved troels kan arrangere færdige kabinetter ,så man slipper for at gøre det selv
|
| Til top |
|
| |
DKsoulman Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2009 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Det håber jeg sørme ikke 

|
|
|
Er det din Thor mrk. !! ?
Den har jeg hørt meget godt om.
__________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2009 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Halo8 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 03 Maj 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 477
|
| Sendt: 08 Juni 2009 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Æstetikere kig ikke her  men den lyder godt
Edit: Til de som har problemer med linket så er det: http://www.mhennessy1.f9.co.uk/mf_a1/a1_top.jpg
__________________ Mvh
Flemming
|
| Til top |
|
| |
JitH Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 258
|
| Sendt: 08 Juni 2009 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halo8 > Dit link virker ikke hos mig?
Generelt, så ser jeg ofte at vægten på en forstærker, bliver omtalt som en væsentlig kvalitets faktor... __________________ Advanced acoustics max-450
B&W DM309
|
| Til top |
|
| |