| Forfatter |
|
frede4500 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 17 Februar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 349
|
| Sendt: 07 Juni 2009 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
har en effektforstærker ,og en preamp som har et problem ,med at trafoen brummer
har sat netstøjsfiltre på og forstærkerne er jordede ,jordingen hjalp noget og netfilteret hjalp også noget ,men der er stadig en smulle brum fra trafoerne ,har også en anelse 50hz brum i højtalerne
er der mere jeg kan gøre ,findes der trix til yderligere dæmpning af brum
har set trafoer óg broer med små kondensatorer på ,går ud fra at det er en form for støjdæmpning ,er det noget jeg kan bruge
jeg tænker brummet kommer af at trafoerne er 220v trafoer ,og vi nu kører på 230v spænding
mvh frede
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 642
|
| Sendt: 07 Juni 2009 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Du kan prøve at forbinde kabinetterne med en stump ledning,en dårlig stel-forbindelse kan nemlig sagtens være problemet.Jeg havde selv samme problem,så trak jeg en stump ledning fra min cdafspiller til min forstærker........og WUPTI så var der ikke mere brummeri:-) __________________ The world is watching America...and America is watching tv.
BLADELIUS/DYNAUDIO SET-UP
|
| Til top |
|
| |
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
| Sendt: 07 Juni 2009 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Brummende trafoer kommer normalt af DC på nettet, og de færreste filtre filtrerer det fra, der skal du bruge en DC-fælde. Udover det kan det komme af den mekaniske opspændning af trafoen, så der kan det også betale sig at lege lidt.
__________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 07 Juni 2009 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du prøvet med et DC-filter?
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
frede4500 Lukket konto

|
| Sendt: 08 Juni 2009 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
har dc fælde på ,med et brinck netfilter
tak thomas silesen ,jeg viste det egentligt godt men havde glemt det ,så nu har jeg efterspændt trafoen på preampen
jeg efterspændte trafoen på preampen den er nu tyst som graven ,problemet løst
efterspænder trafoen på power ampen ,har på fornemelsen det løser problemet
da næsten alt andet er afprøvet ,kan det vel næsten kun være det ,der er problemet ,renser lige stel stjerner for en sikkerheds skyld også
mvh frede
|
| Til top |
|
| |
Imbalance Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 813
|
| Sendt: 08 Juni 2009 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Snerrende trafo'er er for mit vedkommende også mest et mekanisk problem, dog skal det siges at meget us grej er lavet til 115V og derved laver de en konvertering af signalet fra 220-230 ned til 115v og derfra til den spænding de har brug for internt...
Det er ret træls især hvis man har et lille lytte rum, og der kan støjens høres mere tydeligt som hos mig...
Spændings forskel mellem 220 og 230 er ret beset ligegyldig, da de fleste konstruktøre vil prøve at få deres konstruktion til at virke i visse yder/lav-punkter f.eks fra 210-250V..
Jeg har også prøvet dc støjfælder, har også 4 stk brinck jeg har testet med og det giver heller ingen forskel...
Jeg har selv testet min spænding til godt 228-230V som mit ligger på med gang i anlægget og når det bare står og varmer op, har ligeledes ægte jord via seperat fase og jordspyd..
En afkobling så trafo'en ikk har mulighed for at forstyre print og dermed signaler er også en fordel...
Trafo opspænding er altid noget man bør foretage hvis det er muligt, og det har så reddet dagen for tråd starter, og det skal man absolut forsøge hvis man har lidt mod på at skille tingene fra hinanden, og bruger sin sunde fornuft.. __________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
| Til top |
|
| |
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
| Sendt: 08 Juni 2009 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
rart at høre frede :)
Vær opmærksom på at sommetider kan man også stramme trafoer for meget, så virker kabinettet som en klangbund, så skal man måske lige løsne skruen en kvart/halv omgang. __________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
frede4500 Lukket konto

|
| Sendt: 08 Juni 2009 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
husker det lige ,det med ikke at spænde for meget ,jeg behøver ikke rode inde i crown forstærkeren ,som blev tyst efter ,den ene skrue til trafoen i croften fik et halv nøk ,tænk at der skulle så lidt til ,men brummet forårsaget af croftens trafo ,forplantede sig hele vejen ud til højtalerne
tak til alle for inputs ,og go lyd til alle
|
| Til top |
|
| |
frede4500 Lukket konto

|
| Sendt: 13 Juni 2009 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
nå trafoerne er spændt ,så de ikke brummer men ,der er stadig lidt brum i højtalerne ,har fundet ud af at det har noget med impedans at gøre ,hvis jeg sætter en 46k modstand ,i serie med signalet til effektforstærkerne ,forsvinder brummet ,forstærkerne har en impedans på 30k og 100k hvilket giver et fælles load på 23k ,med46k i serie skulle det give et load på på 69k ,problemmet er at modstanden er indskudt i serie ,og lyden falmer noget når man gør det ,hvordan laver jeg en ægte impedans udligning
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 13 Juni 2009 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
frede4500 skrev:
| nå trafoerne er spændt ,så de ikke brummer men ,der er stadig lidt brum i højtalerne ,har fundet ud af at det har noget med impedans at gøre ,hvis jeg sætter en 46k modstand ,i serie med signalet til effektforstærkerne ,forsvinder brummet ,forstærkerne har en impedans på 30k og 100k hvilket giver et fælles load på 23k ,med46k i serie skulle det give et load på på 69k ,problemmet er at modstanden er indskudt i serie ,og lyden falmer noget når man gør det ,hvordan laver jeg en ægte impedans udligning |
|
|
lad det dog brumme lidt og nyd den gode lyd  formange ting i signalvejer er skit for lyden, min forstærker brummer også lid og suser det kan ikke høres når den spiller musik
|
| Til top |
|
| |