Forfatter |
|
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
Sendt: 08 Juni 2009 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hifi-venner Jeg har for første gang i 10 år fået en pladespiller i huset. En kammerat er afgået ved WAF-døden og har nu kun Ipod og plastik-højtalere tilbage. Jeg har reddet denne spille, som jeg da godt kunne tænke mig info, tips og meninger om. Den er godt nok støvet.. men det er det meste man ikke kan vente med at få sat op - brugt... Så - here goes.. Dual CS 505-3(Meget skægt at Dual nu er tilbage i DK efter års fravær.. og så finder jeg en "original"... men er den god? reviews.. nogen der kan huske den??)   Rød Ortofon Pickup i Carbon Fibre hus.. smart .. lyder rimeligt Jeg er ikke en ørn til ast bedømme om den sidder rigtigt, er slidt eler andet.. men den spiller.. og det er mere end mine få vinyler elllers har oplevet i skabets mørke i 10-15 år... Men gemt lidt hat man jo.. om ikke andet for at skræmme ungerne... Ipod Nanno.. vs. pladespiller....        Ethvert indput eller info ønskeligt og værdsat Mvh. Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
Til top |
|
|
KlausM Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 166
|
Sendt: 15 August 2009 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Offcourse_dk26 skrev:
Hej Hifi-vennerJeg har for første gang i 10 år fået en pladespiller i huset.En kammerat er afgået ved
WAF-døden og har nu kun Ipod og plastik-højtalere tilbage.Jeg har reddet denne spille, som jeg da godt kunne tænke mig info,
tips og meninger om.
|
|
|
Dual cs505-3 er fra slut 80'erne og kostede 2.500 kr i 1988. Jeg har storebror CS-5000, som jeg er meget glad for, men jeg
kender ikke Dual cs505-3.
Mvh Klaus __________________ Acoustic Research AR-2ax, AR-3a, AR-5, AR-6, AR-7, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-666, TU-666, AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-110, DH-200, DH-220, XL-280, DH-500
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
Sendt: 15 August 2009 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
klc-audio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
Sendt: 15 August 2009 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en meget fin spille og har fået mange P3 ejere til at overveje tilværelsen
|
Til top |
|
|
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
Sendt: 15 August 2009 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har købt en til min far. Havde selv en CS606 i 1982
De spiller glimrende.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 17 August 2009 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tusinde tak for indput. Bedste måde at rengøre på? blæse luft? Suge med støvsuger (  ) Mikrofiber-klud... Som i kan se er den godt støvet - og jeg vil da gerne være tilpas forsigtig når den rengøres. Igen tak for indput og gode råd modtages fortsat på ovenstående.. Har fundet min gamle plade-børste frem igen - det hjælper jo en hel del på lyden må man sige. Mange pladespiller-hilsner Offcourse
|
Til top |
|
|
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
Sendt: 17 August 2009 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Plademåtte: lunkent vand og opvaskemiddel under vandhanen.
Selve pladespilleren: kopbørste på alm. støvsuger. Evt. hårdt opvredet mikrofiberklud.
Låget: aftørres og tørres. Ridser: Afmonteres og behandles med metallic lakforsegler til biler. Polerer flot uden at ridse.
Pickup: Bed kæreste om udtjent mascara. Rens børste+beholder i benzin eller hvad der nu opløser det stads. Påfyld isopropanol fra Matas og børst nål.
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 17 August 2009 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
I den side "dual refference" som krenzler linker til er der en henvisning til et sted i tyskland hvor du kan købe ny rem til den - husk at der skal skiftes to remme- hvis de vel og mærker er blevet trætte
Den er klart bedst med en blød pickup da armen er letvægt - jeg kan se du allerede har en ortofon OM pickup på - det er et godt valg og navnlig den model der hedder OM30 er rigitg god - skal man skifte til en ny OM pickup er det kun det yderste man behøver at skifte
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 18 August 2009 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super tak for info.. er jo lidt newbie ifht. pladespiller.. det er længe siden jeg har haft sådan en i huset sidst, og har glemt / fortrængt hvordan man nusser og plejer sådan et væsen  Vil lige give den en tur snart, og høre en af mine gode gamle skiver.. tror jeg vil prøve lidt veloptaget klassisk - vil indrømme at de skiver jeg indtil nu har lyttet ikke var bedre end på cd.. så måske venter der lidt bedre oplevelser forude. Vil teste lidt wagner for at høre dynamisk potentiale tror jeg...  Mvh. Offcourse
|
Til top |
|
|
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
Sendt: 20 August 2009 kl. 01:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den fik en supertest i High Fidelity i sin tid. Jeg havde selv en i nogle år, og var meget glad for den. Husker at vi havde den oppe imod en halvdyr LP12 kombi, og vi foretrak CS 505-3.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 August 2009 kl. 08:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bliver da bedr og bedre  Har endnu ikke haft den rengjort ordentligt.. men mon ikke næste uge byder på mindre arbejde og dårligt vejr....  Offcourse
|
Til top |
|
|
Great Gekko Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2009 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 6
|
Sendt: 02 September 2009 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte en dual CS 505-3 tilbage i 1989 og var rigtigt glad for den, men byttede den ud med en Thorens TD 320 da jeg fik muligheden. HiFi & Electronik havde en større test af pladespiller i 1988(tror jeg nok måske 1989) hvor den fik gode karakterer, blandt andet et 13 tal i pris. Den blev vurderet til at være et bedre køb end en B&O's som også var med i testen.
Men alt i alt en rigitgt god pladespiller!! __________________ Gekko
|
Til top |
|
|