Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2025 | 00:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Krell reservedele? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 09 Juni 2009 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Egentlig tror jeg det er Krell importøren i Sverige der ikke gider at yde en ordentlig service, her er sagen som jeg oplever det:

Har en defekt Krell Sacd Standard som ifølge JJ Teknik I Farum kunne bruge et nyt hovedprint, det er meget sansynligt da noget er brændt af.De kontakter M.J Service og Agentur som arbejder for Krell importøren i Sverige/Skandinavien som jeg har forstået det.

Ifølge JJ Teknik så har M.J virklig prøvet på at løse opgaven med at fremskaffe priser o.lign men får ingen svar tilbage på hans mail, det er frustrerende for alle parter.

Hvorfor skal det forholde sig sådan, i det mindste kunne de da pænt svare evt. hvorfor de ikke vil levere de reservedele eller at de arbejder på sagen.

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juni 2009 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret Mark.

JJ-Teknik hævder at det ikke er første gang at det er set problemer med den Svenske impotør når det gælder support med reservedele og den slags.

Til min og andres oplysning ved du noget om hvordan toldvæsnet forholder sig hvis man ønsker at sende et apparat til eks. Krell i USA for service/opgradering er det fuld told og den slags på??

Andre der har prøvet det??

Gammelsmølf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2008
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 26 Juni 2009 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft noget til rep i USA.
Told og moms på reparationen.
mvh

Til top Vis Gammelsmølf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gammelsmølf

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 27 Juni 2009 kl. 01:29 | IP-adresse registreret  

Gammelsmølf skrev:

Jeg har haft noget til rep i USA.
Told og moms på reparationen.

Men kun told og moms på selve reparationen går jeg ud fra - vel ikke på hele apparatets pris?

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted

gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 27 Juni 2009 kl. 01:41 | IP-adresse registreret  

Men ikke hvis det f.eks. er indenfor garanti, så er der ingen told og moms.
DU kan jo lade importøren sende apparatet, han er jo import registreret, men skal også være export ditto.

Det vil vel ikke løse opgaven, hvis det er er Krells service afd. der er underdrejet?
Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Sendt: 27 Juni 2009 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

gli- skrev:
Men ikke hvis det f.eks. er indenfor garanti, så er der ingen told og moms.

Nej, ikke når først du har fået indsendt dokumentation til Post Danmark. Men deres ågergebyr bliver stadig opkrævet.

Citér:
DU kan jo lade importøren sende apparatet, han er jo import registreret, men skal også være export ditto.

Jeg er også importregistreret - Post Danmark opkræver stadig ågergebyrer og fortolder mine pakker forkert

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted

gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Highend Sound

Sendt: 27 Juni 2009 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Det er korrekt, men jeg bruger ikke post DK til det, de er uduelige.
Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Sendt: 27 Juni 2009 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

gli- skrev:
Det er korrekt, men jeg bruger ikke post DK til det, de er uduelige.

Er det så fordi du bruger f.eks. UPS eller FedEx? Ellers vil jeg da gerne have opskriften...

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen

gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Highend Sound

Sendt: 28 Juni 2009 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

begge, UPS tager 28 kr for told behandligen for mit vedkommende. Kan ikke huske FedEx' pris, men det er selve fragt prisen der under eet bliver udslaget for hvem jeg tager transport hos.

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 Juni 2009 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

JRGW skrev:

Tak for svaret Mark.

JJ-Teknik hævder at det ikke er første gang at det er set problemer med den Svenske impotør når det gælder support med reservedele og den slags.

Til min og andres oplysning ved du noget om hvordan toldvæsnet forholder sig hvis man ønsker at sende et apparat til eks. Krell i USA for service/opgradering er det fuld told og den slags på??

Andre der har prøvet det??

Det er _rigtigt_ dyrt at sende en større/tung pakke til USA og retur, specielt for en privatperson, og der er desværre kun en til at betale regningen. Så hiv fat i Audionord og/eller Mark Johansen, for netop her bør en distributør træde hjælpende til, og det uanset hvor dit produkt evt. er købt.

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 December 2010 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Så er der desværre problemer igen maskinen er sendt til Krell USA pga. læseproblemer med skiverne.
Det er en reklamations sag da jeg fik den opgraderet til MKIII ver.

Fik en mail for længe siden at der var problemer med at skaffe drevene og de ventede på dem og så er ingen til at få fat på sidenhen som ved noget.....så er det lige det hvor længe skal man vente.

Det tog "kun et år mht. reservele og rep"

Måske skulle jeg have prøvet at kontakte Krell i Tyskland og forespurgt på om de kunne lave det og få en fornuftig pris og selv betale det, selv om det er ærgerligt.
Har hørt at de skulle yde en bedre service.

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2011 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Der er nu sket det at Audio Nord A/B Sverige ikke længere er importør og det ser jeg som et skidt tegn.
Jeg har fået at vide fra deres side at Krell ikke svarer på mails fra importøren altså Audio Nord.
Nu har de så trukket sig.

Nogen der har et godt råd til hvad men skal gøre når ens apparat hænger i service afd. hos Krell og de er næsten umulige at få fat på. 

HPA
Branchemedlem
Branchemedlem

High-Performance Audio

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 April 2011 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Stylus Audio i Sverige overtog den skandinaviske distribution pr. 1. februar. Jeg er helt overbevist om at de tager eventuelle problematikker seriøst. Send mig en privat mail og jeg hjælper dig.

Go' aften
Morten

Til top Vis HPA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HPA Besøg HPA's Websted

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Sendt: 19 April 2011 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Hvor er det dog en trist historie
Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 April 2011 kl. 00:48 | IP-adresse registreret  

Det er pinligt at de indrømmer at det er kun muligt at afhjælpe problemet hvis det er den sidste version MKIII udgaven ellers kunne de ikke hjælpe mig fik jeg at vide i en mail fra deres, Krell serviceafd.
De laver noget som ikke kan laves hvis det fejler.....

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 20 April 2011 kl. 06:00 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg kan lige høre den tyske impotør af for dig skal ned til ham denne weekend.

Men jeg er ret sikke på han siger det samme, jeg hørte noget om det fra nogle tyske kunder der havde samme problem, men det kan nu løses ved at de bruger et andet drev, men det er nok ikke sikkert at krell vil bruge de penge på det.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 April 2011 kl. 08:05 | IP-adresse registreret  

Kan godt forstå din frustration og vrede.

Lige præcis Krell må da, om nogen, levere en ekstra service. Der er jo ikke ligefrem tale om billige produkter. Servicen må da følge med i sådan en investering?

Lux550 Freak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: København
Sendt: 20 April 2011 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Hej

Jeg kan lige høre den tyske impotør af for dig skal ned til ham denne weekend.

Men jeg er ret sikke på han siger det samme, jeg hørte noget om det fra nogle tyske kunder der havde samme problem, men det kan nu løses ved at de bruger et andet drev, men det er nok ikke sikkert at krell vil bruge de penge på det.

AM-E skrev:
Kan godt forstå din frustration og vrede.

Lige præcis Krell må da, om nogen, levere en ekstra service. Der er jo ikke ligefrem tale om billige produkter. Servicen må da følge med i sådan en investering?

Vil det ikke altid være sådan, at produkter der har bevægelige slid-dele (eller eksotisk elektronik for den sags skyld) kan komme ud for at delene ikke længere kan skaffes.

Det er vel rigtigt, at man altid kan få det til at spille igen, med (mere eller mindre) tilsvarende komponenter - men på eet eller andet tidspunkt har man så vel osse "forladt" det oprindelige apparat, bortset fra chassis'et?

Jeg har selv en Copland CDA-288, som jeg er meget glad for. Jeg ved, at det er en nogenlunde "kendt" drev der er brugt (TEAC), men Copland kan vist ikke længere skaffe det (som reservedel).

Ville jeg så kunne forvente, at de skaffede et andet drev, og ville det så være en CDA-288 bagefter?

Hvis man køber hi-fi til priser på den anden side af 100k med sliddele - kan man så forvente noget nær "evigheds-drift/service"?

Uanset pris, producerer de jo ofte ikke slid-delene selv, så de er vel enten afhængig af at underleverandøren kan levere fortsat eller at de selv køber et (stort?) lager ind?

Til top Vis Lux550 Freak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lux550 Freak

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 20 April 2011 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

Lux550 Freak skrev:
Vil det ikke altid være sådan, at produkter der har bevægelige slid-dele (eller eksotisk elektronik for den sags skyld) kan komme ud for at delene ikke længere kan skaffes.

Joda - hvis man benytter propriært designede ting, og leverandøren lukker og slukker, så er man på måsen

I gamle dage havde man en forpligtigelse til  ( ihverfald hvis man fulgte Rateksa) at kunne levere reservedele i 5 år -  det gik faktisk ganske godt - selv hos dem der brugte egenspecificerede dele - f.eks specialfremstillede højttalerenheder ......

Lux550 Freak skrev:
Det er vel rigtigt, at man altid kan få det til at spille igen, med (mere eller mindre) tilsvarende komponenter - men på eet eller andet tidspunkt har man så vel osse "forladt" det oprindelige apparat, bortset fra chassis'et?

Nej - hvis vi skal tage ordet altid bogstaveligt - visse Pioneer receivere benytter en IC der ikke kan fåes mere  (SX1050/1250/950) - Den er væk, og værre designet er vist også væk ,  erstatning findes ganske enkelt ikke.  Til mange båndmaskiner er delene væk.  Technics smed resten af reservedelene til deres Super Tapedeck væk -  *smed dem væk*

Lux550 Freak skrev:
Ville jeg så kunne forvente, at de skaffede et andet drev, og ville det så være en CDA-288 bagefter?

Som bruger er det da en naturlig forventning - men nej, man har ikke noget at have den i,  ikke engang lovgivningen.

Lux550 Freak skrev:
Hvis man køber hi-fi til priser på den anden side af 100k med sliddele - kan man så forvente noget nær "evigheds-drift/service"?

Uanset pris, producerer de jo ofte ikke slid-delene selv, så de er vel enten afhængig af at underleverandøren kan levere fortsat eller at de selv køber et (stort?) lager ind?

Nej og Ja -  man er helt og holdent overladt til tilfældighedernes spil - selv et firma som Krell sætter jo ikke nogen dagsorden, det er de slet ikke store nok til - selv om kvaliteten af deres ting bestemt ikke fejler noget, men på markedniveau er de små, meget små.

Jag kan kun komme i tanke om et firma, der nok næsten kan levere evighedsdrift/service - det navn kender alle nok.  

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 April 2011 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige fået en mail på at de har "fundet min maskine" den var forsvundet i deres system fordi den ikke var registreret i deres computersystem.

Sådan kan det gå, desværre.

Nu håber jeg at den snart dukker op.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes