| Forfatter |
|
Deltrer Forum Bruger

Bruger siden: 24 Februar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 24 Februar 2004 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg prøvede i starten af denne mdr. at bestilte en receiver fra tyskland. Jeg faldt med det samme for besparelsen ved forud betaling og priserne i tyskland. Jeg fik alle oplysningerne ang. deres bankforbindelser osv. Jeg var derefter nede i min egen bank (Sparnord) hvor vi sammen udfylde div. Papirer. 12 dage efter skriver jeg til firmaet i tyskland, for at høre hvor min receiver bliver af. De svare mig via mail om at de ikke havde modtaget nogle penge fra mig, men at den var klar til at blive sendt når de modtog pengene. Jeg kontaktede straks min bank og de forsikrede mig om at pengene skulle have været modtaget, men at de godt ville undersøge sagen med et gebyr på yderlige 250 kr. de havde allerede tage 170 kr. for at overføre pengene til tyskland.
Pt. aner jeg ikke lige hvad jeg skal gøre.
Mvh
Peter
|
| Til top |
|
| |
Vega! Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2003 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 24 Februar 2004 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
En trist historie, Peter.
Jeg blir like forbannet hver gang jeg leser en slik historie
Hvilket firma dreier det seg om? __________________ Vega!
|
| Til top |
|
| |
Deltrer Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Februar 2004 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det drejer sig om:
mediaCHECKPOINT - Online Shop of: Intron Electronic GmbH Industriegebiet / In der Allwies 66620 Nonnweiler / Otzenhausen Tel: +49 (0) 6873-90050 Fax: +49 (0) 6873-900511 Manager: Wolfgang Rittmeier
Det skulle vist være et okay firma
Mvh
Peter
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 24 Februar 2004 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Deltrer Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Februar 2004 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak for det gode råd, det skal sikkert nok sætte gang i sagerne
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 24 Februar 2004 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at rykke dem nogen gange til. Tyske banker kan være
uhyggeligt langsomme til at behandle internationale overførsler og så
vidt jeg ved kan de ikke se hos din egen bank om pengene er
modtaget hos firmaet i tyskland. Der er flere herinde der har handler
hos mediacheckpoint uden problemer så mon ikke det bare er en
fejl?
/U.
|
| Til top |
|
| |
Deltrer Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Februar 2004 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er meget muligt. Spar Nord bruger jo en bank i tyskland, som de har et sammenarbejde med. Fejlen kan jo meget vel ligge der. Jeg mener bare ikke at det kan være rimeligt, at skulle betale et gebyr på 250 kr. for at være sikker på at de har gjort deres arbejde ordentligt. Det svare jo næsten til, når man betaler 15 kr. ned i banken, for betaling af en regning, skulle betale et ekstra gebyr for at sikre sig at det er den rigtige regning som er blevet betalt. Det er måske meget firkantet se, men i realiteten det samme.
Mvh Peter
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 24 Februar 2004 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig. Du bør forlange at banken fremskaffer en bekræftelse fra deres
udenlandske forbindelse på at pengene er indsat på den rigtige
konto. Det bør de sq gøre uden at tage gebyr for det. Det kan jo
være dem der har tastet kontonummeret forkert ind. Den
bekræftelse kan du jo så evt. faxe til mediacheckpoint og bede dem
kigge på deres kontoudtog en ekstra gang.
/U.
|
| Til top |
|
| |
hifreak Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 247
|
| Sendt: 25 Februar 2004 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da utrolig de er åbenbbart ikke særlig vilde med at få udenlandske kunder har prøvet noget lignende med hificomponents.de det var bare nogle penge de skulle overføre igen, som først blev gjordt da jeg blandede banken ind i det tsk..tsk..  __________________ /hifreak
|
| Til top |
|
| |
Skybums Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 161
|
| Sendt: 25 Februar 2004 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt enig med at du skal gå til banken og forlange, at de har sikkerhed for at pengene er havnet på den rigtige konto. Det er vel det du har betalt 170 kr. for!!
Og fatter de det så stadig ikke, så gør dem endelig opmærksom på at hvis de ikke kan levere den service du allerede har betalt for må du jo finde en bank der kan. Det plejer og hjælpe .
Allan R.
PS: Lad os høre udfaldet __________________ Rigtige mænd, har rigtige motorcykler.
|
| Til top |
|
| |
Azo^ Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 502
|
| Sendt: 25 Februar 2004 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har handlet hos www.mediacheckpoint.de forstår jeg slet ikke hvorfor du ikke har valgt at betale pr. efterkrav ?
Det gjorde jeg da jeg bestilte min Denon AVR-3802 fra selv samme firma, og der var ingen problemer. Siden da har jeg også fået leveret en Denon DCD-1450 til min far dernede fra - igen pr. efterkrav - uden problemer.
Det gør selvfølgelig ikke din sag bedre, men som Skybums siger, så lad være med at finde dig i de tårnhøje gebyrer fra din bank .. du melder bare ud at det er så ganske simpelt at finde en ny bank med MEGET bedre service - så går det nok 
|
| Til top |
|
| |
TDHDK Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 04 Marts 2004 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
<<<<de havde allerede tage 170 kr. for at overføre pengene til tyskland<<<<
Husk ved overførsel til EU lande at få oplyst IBAN og SWIFT, BLZ, bankens adresse, samt modtagerens navn adresse, så koster en overførsel kun DKK 35,-. Laves som standard EU overførsel of man krydser af i feltet "Shared", dvs. du betaler din banks omkostninger og modtager betaler sin banks omkostninger (de har ingen omk.) Det er billigt og hurtigt.
|
| Til top |
|
| |
Deltrer Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Marts 2004 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja fik en kvittering fra banken hvor det fremgik at de skulle have 65 kr. + øvrige omk. på 100 kr.
Tak for rådet, så ville chancen for at undgå alle de her problemer sikkert også have været større.
Jeg snakkede med banken i sidste uge ang. at få pengene sporet og de har pt. ikke hørt noget Håber sgu at de har styr på det.
|
| Til top |
|
| |
TDHDK Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 04 Marts 2004 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Umiddelbart vil jeg mene din bank ikke har meget at være stolt af i den behandling du har fået. For det første pga. den dårlige service/vejledning de gav dig ifm. overførslen og de dermed urimelige høje omk. ifm. overførslen. Ligeledes kan det ikke være rigtigt du skal gå i uvidenhed så længe mht. dine penge. Så synes jeg også det er en frækhed at de vil have penge for at checke op på den overførsel de selv har foretaget for dig. Det lugter jo næsten af et godt emne til "Kontanten".
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 06 Marts 2004 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 06 Marts 2004 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
keyvan skrev:
Raskolnikov skrev:
|
Så har man da en chance! Hvorfor har man en chance, når/hvis man betaler med visa/master kort?
|
|
|
|
|
|
Hej keyvan,
Kort fortalt er det fordi kortudstederen (din bank, PBS, VISA, osv.) ejer kortet, kortindehaver har det kun til låns. Det vil sige at kortudstederen kan inddrage kortet hvis det ikke bliver brugt efter de gældende regler, men det betyder til gengæld også at kortudsteder SKAL erstatte evt. tab i forbindelse med handler hvor kortet er brugt og reglerne er overholdt.
Hvis Deltrer havde betalt med kort i den beskrevne situation og det tyske firma havde hævet pengene men ikke leveret varen, så kunne Deltrer gå til kortudsteder og lave en indsigelse mod det tyske firma. Kortudsteder ville derefter skulle tilbage betale Deltrer det aktuelle beløb (også selvom kortudsteder ikke kan få pengene tilbage fra det tyske firma).
Forudbetaling ved bankoverførsel ved handler via nettet er den betalingsform der stiller en i den dårligste situation hvis der bliver problemer.
mvh
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 06 Marts 2004 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for forklaringen Zaka.
|
| Til top |
|
| |
Pascal Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 861
|
| Sendt: 06 Marts 2004 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du overvejet at skifte bank? Det var de godt nok nogle harske gebyrer de tager sig.
|
| Til top |
|
| |
Deltrer Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2004 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Så endte sagen endelig. Jeg har lige modtaget min receiver og firmaet i tyskland, betaler mine ekstra udgifter, som der var i forbindelse med handlen.
Mange tak for hjælpen
Mvh
Peter
|
| Til top |
|
| |