| Forfatter |
|
Rasmus K-P Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 14 Juni 2009 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har oprettet denne tråd, da jeg længe har kigget rundt omkring efter gulvhøjttalere. Har været i hifi-klubben nogle gange og har så småt forelsket mig i Dali Ikon6 - men før jeg invisterer i noget som helst, så vil jeg gerne lige ud at checke markedet ud. Som sagt har jeg været i hifi-klubben en del gange, så det jeg leder efter i denne tråd er alternative forhandlere (i DK) med alternative højttalere. Blot en liste, så jeg selv kan tage på tourné og kigge på varerne... (gode råd modtages selvfølgelig gerne på vejen  ) Håber I har lyst til at hjælpe en newbie som mig
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 14 Juni 2009 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.hifi4all.dk/links/kategori.asp?iKat=5
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 14 Juni 2009 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil gerne købe en blå bil. Er der nogen som kan henvise til en forhandler? Jeg har set en del blå biler på gaden og synes de er flotte. Hvor køber man dem? 
PS: Jeg ved ikke noget om biler.
Mht. til gulvhøjttalere så findes de i 1.000 vis af størrelse og prisklasser. Snakker vi 2.000 for et sæt eller 2.000.000 for et sæt? ... og hvad skal de spille sammen med. Hvor stort er rummet. Hvor højt spiller du? .... og sådan kan man blive ved.
Men LYT selv og se hvad du synes om. __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
Lethvig Forum Bruger


Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 493
|
| Sendt: 14 Juni 2009 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
|
Jeg vil gerne købe en blå bil. Er der nogen som kan henvise til en forhandler? Jeg har set en del blå biler på gaden og synes de er flotte. Hvor køber man dem? 
PS: Jeg ved ikke noget om biler.
Mht. til gulvhøjttalere så findes de i 1.000 vis af størrelse og prisklasser. Snakker vi 2.000 for et sæt eller 2.000.000 for et sæt? ... og hvad skal de spille sammen med. Hvor stort er rummet. Hvor højt spiller du? .... og sådan kan man blive ved.
Men LYT selv og se hvad du synes om.
|
|
|
Kan desværre ikke hjælpe dig, her i området er det mest lyse biler der kører rundt. men prøv at google efter den by der har flest blå biler pr. indbygger, det må være nogenlunde deromkring der ligger en forhandler...
|
| Til top |
|
| |
Lethvig Forum Bruger


Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 493
|
| Sendt: 14 Juni 2009 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rasmus K-P skrev:
Jeg har oprettet denne tråd, da jeg længe har kigget rundt omkring efter gulvhøjttalere. Har været i hifi-klubben nogle gange og har så småt forelsket mig i Dali Ikon6 - men før jeg invisterer i noget som helst, så vil jeg gerne lige ud at checke markedet ud. Som sagt har jeg været i hifi-klubben en del gange, så det jeg leder efter i denne tråd er alternative forhandlere (i DK) med alternative højttalere. Blot en liste, så jeg selv kan tage på tourné og kigge på varerne... (gode råd modtages selvfølgelig gerne på vejen )
Håber I har lyst til at hjælpe en newbie som mig 
|
|
|
du kan jo kigge på tape connection de har en del højttalere som du kan få fra een lille penge til det noget dyrere
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger


Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 14 Juni 2009 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vore ungersvend bor på Bornholm og jeg tror det er det som er stopklodsen i det vi alle andre ville gøre, nemlig at tage fra forretning til forretning med et åbent sind og et ærligt smil på læben.
Hvis dette er problemet, synes jeg "fellow Bornholmske" hifi-nørder bør invitere på en kop kaffe så han dog har en chanse for at danne sig et indtryk af hvor lille en del af mulighederne der ligger i hifi-klubbens forretninger.
mvh. M
|
| Til top |
|
| |
Rasmus K-P Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 14 Juni 2009 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Jeg vil gerne købe en blå bil. Er der nogen som kan henvise til en forhandler? Jeg har set en del blå biler på gaden og synes de er flotte. Hvor køber man dem? 
PS: Jeg ved ikke noget om biler. Ja okay.. kunne nok godt have spurgt mere specifikt / intelligent :P Mit største problem er at jeg ikke kender nogen overhovedet der er hifi-freaks.. - og har kun kendskab til hifi-klubben når det gælder forhandlere... så er lidt bange for at blive manipuleret af deres "vores er det bedste" sælgersnak, når jeg nu ikke er hifi ørn endnu...
Mht. til gulvhøjttalere så findes de i 1.000 vis af størrelse og prisklasser. Snakker vi 2.000 for et sæt eller 2.000.000 for et sæt? ... og hvad skal de spille sammen med. Hvor stort er rummet. Hvor højt spiller du? .... og sådan kan man blive ved. Jeg havde umidlbart regnet med at man kunne regne ud hvilken prisklasse der var tale om når jeg har nævnt Dali Ikon 6... Den skulle da ikke være så svær... Rummet er 12 kvm stort. Der er skråvæg i den ene side med en kvist hvor de var påtænkt at skulle stå. Jeg har endnu ikke noget de skal spille sammen med. (dog kan der blive tale om en midlertidig løsning med en gammel Nikko 7075 stereo receiver indtil der bliver råd til noget andet) Jeg hører hovedsagligt rock i den hårde ende, men der sniger sig dog andre genrer ind en gang imellem. (hører ikke techno og meget begrænset mængde klassisk)
Men LYT selv og se hvad du synes om. Var lige netop hvad jeg havde tænkt mig... skal jo bare lige finde ud af hvor først...
|
|
|
Tak for linket, jesper
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger


Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 14 Juni 2009 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til 12kvm tror jeg næsten Ikon 5 passer bedre, hvis det skal være Ikon serien. Har du mulighed for at handle i København?
|
| Til top |
|
| |
Rasmus K-P Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 14 Juni 2009 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er noget nær det nærmeste sted at få sådan noget grej... Som Mercury har bemærket, så er jeg Bornholmer, så skal under alle omstændigheder over vandet..
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger


Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 14 Juni 2009 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rasmus K-P skrev:
Ja, det er noget nær det nærmeste sted at få sådan noget grej... Som Mercury har bemærket, så er jeg Bornholmer, så skal under alle omstændigheder over vandet..
|
|
|
Okay. Jeg kan anbefale Topsound Hifi på Østerbro (hvor jeg købte mine højttalere) og Lydbutikken på Frederiksberg.
|
| Til top |
|
| |
Rasmus K-P Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 14 Juni 2009 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok... Tak for hjælpen.. Dejligt at der også er nogle flinke mennesker herinde
|
| Til top |
|
| |
Morten A Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 870
|
| Sendt: 14 Juni 2009 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Lethvig Forum Bruger


Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 493
|
| Sendt: 14 Juni 2009 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
hård rock så må det være noget cerwin wega, som er sagen
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger


Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 14 Juni 2009 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lethvig skrev:
| hård rock så må det være noget cerwin wega, som er sagen |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Rasmus K-P Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 14 Juni 2009 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak, Morten  Har nu 1½ side med navne og adresser jeg skal ind og besøge næste gang jeg kommer til kbh
|
| Til top |
|
| |
Rasmus K-P Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 14 Juni 2009 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej tak, jeg kan ikke fordrage "lyden" fra CW... Men de kan da i det mindste blæse ørene ud.. Jeg er ikke typen der spiller afsindig højt... Bare sådan tilpas, så man stadig kan være i rummet
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 14 Juni 2009 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
|
Jeg vil gerne købe en blå bil. Er der nogen som kan henvise til en forhandler? Jeg har set en del blå biler på gaden og synes de er flotte. Hvor køber man dem? 
PS: Jeg ved ikke noget om biler.
Mht. til gulvhøjttalere så findes de i 1.000 vis af størrelse og prisklasser. Snakker vi 2.000 for et sæt eller 2.000.000 for et sæt? ... og hvad skal de spille sammen med. Hvor stort er rummet. Hvor højt spiller du? .... og sådan kan man blive ved.
Men LYT selv og se hvad du synes om.
|
|
|
Jeg har en rød, men kan sagtens male den blå for dig 
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 16 Juni 2009 kl. 01:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...
Som "Mercury" skriver længere oppe i tråden...ville det være helt fremragende, hvis du kunne opdrive nogle bornholmske musik- og lydentusiaster. De findes helt sikkert!
Det må da næsten være et must (på Bornholm) at være nogle stykker der kan mødes til hifinørderi i de dunkle måneder...?
Mvh. Niels L.
|
| Til top |
|
| |
Rasmus K-P Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 16 Juni 2009 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det ville faktisk være rigtig dejligt at have nogen at samle lidt gode råd og en masse nørd-viden hos... Tror jeg skal på udkig efter nogen af den slags :) - burde være til at finde herovre.. der er jo ikke så langt rundt :P
Hvis der skulle være nogen bornholmere der tilfældigvis skulle læse det her, så må I hellere end gerne give jer til kende :) - og ellers må jeg jo bare ud og lede i lokaliteterne...
|
| Til top |
|
| |
aceh Forum Bruger


Bruger siden: 09 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 463
|
| Sendt: 16 Juni 2009 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |