Forfatter |
|
R.P. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 972
|
Sendt: 15 Juni 2009 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er igang med et diy lenco projekt.
jeg har lavet et hurtigt opsæt for at tjekke potensialet i sådan en mellemhjuler, men når motoren kører brummer det svagt i højtalerne, det er en dl103d og rega arm der køres med. armen er ikke i kontakt med jernpladen, så ingen elektrisk kontakt.
er der noger af jer andre som har puslet med lenco, der har bemærket dette brum? __________________ Med venlig hilsen R.P.
Analoglyd er nu bedst
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 15 Juni 2009 kl. 08:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
har du jordet armen - har du jordet værket - hvis, har du så prøvet uden jord ?
er transportskruerne løsnet - de er røde
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
R.P. Forum Bruger

|
Sendt: 15 Juni 2009 kl. 08:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej ingen jording, og de røde skruer er helt afmonteret.
kun tonearmen har et stelkabel da den er bygget om til sme tonearmsstik, og samme arm har kørt helt upåklageligt i mit andet diy værk af alu, altså helt uden brum.
Den er altså bare sat over på lenco'en på bagsiden.
Det undrer mig bare at ingen har omtalt det før, og der er jo flere af jer der har kørt med mc pu'er på lenco'en.
__________________ Med venlig hilsen R.P.
Analoglyd er nu bedst
|
Til top |
|
|
madsen Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 561
|
Sendt: 15 Juni 2009 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej RP, stadig lidt brum, har du prøvet at flytte armen i forhold til motoren, kan netkablet spille ind, jeg har ikke haft problemer men kører udelukkende MM, fasevending hjalp altså ikke, ok godt at brummet i håndleddet er aftagende, god bedring. jeg kan ikke checke min, der er udsolgt på MC hylden.
VH. madsen
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
Sendt: 15 Juni 2009 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
En ledning fra en af skruerne i top-pladen kunne måske afhjælpe det (som r-l-b er inde på).
|
Til top |
|
|
R.P. Forum Bruger

|
Sendt: 15 Juni 2009 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep. jeg vil prøve det med en ledning fra jernpladen.
har sat 3012'er med oc9 på nu, stadig lidt brum, det er helt klart at høre når startknappen aktiveres. __________________ Med venlig hilsen R.P.
Analoglyd er nu bedst
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 15 Juni 2009 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
oprindeligt går tonearmskablerne via et relæ på læncoen som dæmper startstøjen når man tænder den - eller er det noget jeg har drømt
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
madsen Forum Bruger

|
Sendt: 15 Juni 2009 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
oprindeligt går tonearmskablerne via et relæ på læncoen som dæmper startstøjen når man tænder den - eller er det noget jeg har drømt
|
|
|
Det er bare en lille gennemsigtig samledåse, hvor armkablerne er loddet sammen med tonearmskablet, men det ku ligne et relæ.
Vh. madsen
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

|
Sendt: 15 Juni 2009 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Får du et "plop!" i højttalerne når du tænder for Lenco'en?
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
Sendt: 15 Juni 2009 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Får du et "plop!" i højttalerne når du tænder for Lenco'en?
|
|
|
Det gør jeg ind i mellem på min, men jeg er nået til den konklusion at det er noget med at mit stik til stikkontakten ikke er
jordet. På mi nanden Lenco, har jeg afmonteret startknappen, og bruger en microswitch så den tænder når jeg flytte
omdringshastighedsknappen (langt ord) - den plopper dog ikke. __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
Sund Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
Sendt: 15 Juni 2009 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ligger motoren ikke under ou'en?
Hvis den gør er det muligvis et brunfelt fra den, måske pga. "defekt" i motoren. __________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
|
|
krenzler Forum Bruger

|
Sendt: 15 Juni 2009 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Motoren er placeret i det nordvestlige hjørne.
Min Lenco "ploppede" også (jeg skiftede "kanal" på indgangsvælgeren hver gang jeg tændte og slukkede). Jeg ved ikke om det muligvis kan være den kondensator der skal tage ploppet der er løbet i værdien? Jeg har ikke forstand på elektronik så det er muligvis noget vrøvl jeg lukker ud. På US modeller sidder den på motoren og på EU modeller sidder den ved on/off kontakten. Hvad siger eksperterne?
|
Til top |
|
|
R.P. Forum Bruger

|
Sendt: 15 Juni 2009 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har i dag fået at vide af 2 andre personer at de ikke kan høre noget brum, så det er nok bare mig der hører syner
Det med bloppet i højtalerne er der faktisk vis netstikket vender den ene vej, vender jeg det forsvinder bloppet, så der kun er brum når der er omdrejninger. __________________ Med venlig hilsen R.P.
Analoglyd er nu bedst
|
Til top |
|
|
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
Bruger siden: 20 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1410
|
Sendt: 15 Juni 2009 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har forbundet stel til både værk og arm så de har samme potentiale, ellers kan jeg også godt opleve minimalt brum.
|
Til top |
|
|
madsen Forum Bruger

|
Sendt: 15 Juni 2009 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
R.P. skrev:
Jeg har i dag fået at vide af 2 andre personer at de ikke kan høre noget brum, så det er nok bare mig der hører syner
Det med bloppet i højtalerne er der faktisk vis netstikket vender den ene vej, vender jeg det forsvinder bloppet, så der kun er brum når der er omdrejninger.
|
|
|
Ok Roberto, kan være du skal vente med evaulering, til du er fuldt restitueret efter styrtet, var den den bedre halvdel der heller ikke hørte brum, afvent lægens diagnose og fortsat god bedring.
har kørt med Lencoen idag ingen brum el kontaktstøj, men jo med MM
|
Til top |
|
|
Mellemhjulet Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 793
|
Sendt: 15 Juni 2009 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har haft lidt brum på en af mine. Det var dårlig kontakt til toppladen der var problemet. Min jord til den var sat på en metaldel, som jeg absolut syntes sad i god forbindelse med selve toppladen, og der var da også vildt meget mere brum når jeg fjernede denne jordforbindelse fra forstærkeren. Da jeg flyttede den op lige under pladetallerkenen skruet godt fast tæt på lejet, forsvandt det helt. Skal du have gang i en af de der sjove tonearme du engang lavede a la den her?: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=60946
|
Til top |
|
|
R.P. Forum Bruger

|
Sendt: 16 Juni 2009 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det var den bedre halvdel som heller ik ku høre brum, hun plejer ellers og ha en rimelig god fornemmelse af lyde der abselut ik skal være der .
Jeg har prøvet et ekstra stelkabel i dag på jernpladen godt fæstet med en maskinskrue og rigtig god kontakt, men det gør kun en ringe forskel, men det tar dog lidt brum.
vil prøve at sætte en stel på lejet som foreslået.
Med hensyn til den sjove tonearm, så ja den skal da igang igen, men jeg brugte jo et rakelblad som lejeskinne, det er ret tyndt og skarpt, og det har fået et hak så det skal jeg ha skiftet.
Et af de store problemer med denne type arm(ruller på skinne) er støv, kommer der blot et lille støvfnug i lejerne er det slut, det gæller bestemt også på skinnen, så vis man gider og pille rullerne af og blæse lejerne rene en gang om måneden er det helt sikkert den bedste arm jeg har prøvet.
lejerne kørte i øvrigt helt tørt, for at fjerne friktion fra olien. Er ret sikker på at der ligger billeder af armen i gallerierne her på siden.
__________________ Med venlig hilsen R.P.
Analoglyd er nu bedst
|
Til top |
|
|