Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 20:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Surround system (agh) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
clemme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 24 Februar 2004 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg har i sinde at udbygge mit nuværende stereo system til et surround system. pt. har jeg en Denon PMA925-r med to B&W604 fronte.. Jeg går stærkt ud fra at de er gode nok som fronthøjttalere.
Det jeg har tænkt mig er, at købe højttalere i samme stil som mine andre B&W og så en Denon AVR-1802 forstærker. Det eneste krav jeg har er at den understøtter DTS 5,1. (Eller skal jeg vente lidt og ofre på en 7,1 kompitabel?) Har I andre forslag til køb af forstærker til netop de højttalere..

Jeg skal selvfølgeligt også have nyt fjernsyn. Regner her med et Philips 32" med Digital Natural Motion, men har kun en Philips 729 DVD afspiller, er den god nok ? Den understøtter ikke progressive scan, er det nødvendigt for god kvalitet ?
Hvad med scart-kabler ? Har set på et Tech-Link Scart kabel til 229 for en ½ meter..

har I nogen forslag til hvad jeg skal vælge for at få mest for pengene ?
Til top Vis clemme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af clemme

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 Februar 2004 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

En 1802 er slet ikke kraftig nok til et sæt 604, her skal du op i 280x eller 380x.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Madzen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 24 Februar 2004 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

Tja, mester om du skal vælge 5.1 eller 7.1 er meget afhængigt af hvor stort dit rum er til formålet og din personlige smag, personligt synes jeg ikke at 7.1 er noget at råbe hurra for i en alm stue (undskyld til dem hvis tæer jeg jokker på ligenu ). Men hvis jeg var dig ville jeg gå ind i en lokal seriøs hifi-shop og prøve noget grej i et af deres lytterum så kan du jo gøre op med dig selv hvad du vil..

Det er ligegyldigt om din dvd-afspiller understøtter progressive scan da der ikke er ret mange tv'er der understøtter det alligvel. Derudover siger de kloge at prog scan rykker mest på en storskærm eller et lærrede. Så jeg ville bare holde mig til et scartkabel og køre et rgb signal den vej

Held og lykke med udstyrsjagten,

Madsen

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 Februar 2004 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

Enig med Kjeldsen - jeg tror også en 1802 bliver lidt for lille.. Med hensyn til 5.1 vs 7.1 tror jeg ikke du vil savne forskellen. Jeg har selv en 7.1 forstærker, men bruger kun 5.1 pga. rummets indretning og æstetiske hensyn..

Desuden kan jeg oplyse at jeg bruger et Profigold scart kabel (RGB) til at forbinde billede-delen. Der er rigtig dejlig kvalitet i det kabel, så det kan klart anbefales. Jeg mener det lå på omkring 500 kr. da jeg købte det for et års tid siden.

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.

clemme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 25 Februar 2004 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Hvad kan I så anbefale af forstærkere ? mht. subben hvor stor skal den være ? 10" ?
Til top Vis clemme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af clemme

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes