Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 21:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Gulvhøjttalere til Squeezebox? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hansen69
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 16 Juni 2009 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

Jeg har fået en Squeezebox Duet og planlægger at køre al min musik herigennem (primært FLAC).

Men jeg er ikke tilfreds med lyden fra mine gamle B&W reolhøjttalere. Det er nogle 20 år gamle tovejs-bokse. De runger en del, nok fordi de står helt ad væggen, den ene endda i et hjørne, hvor sofaen spærrer for lyden.

Derfor overvejer jeg nogle højere gulvhøjttalere som dog ikke må fylde for meget i dybden. De skal drives af min NAD T744 receiver, hvor jeg pt. ikke bruger surround-delen. Squeezeboxen er tilkoblet med digital coax og fast lydstyrke, så den del kan vist ikke blive bedre. Jeg har endnu ikke eksperimenteret med Squeezeboxens egen DAC, men har læst at den nok er knap så god som den i NAD-receiveren?

Har I et bud på gulvhøjttalere der passer til dette setup? Eller skal jeg hellere droppe receiveren og købe et par aktive højttalere med indbygget DAC?

Min smag mht. klang er, at det skal være varmt, blødt og levende (bryder mig dybest set ikke om cd-lyd). Men der skal være greb om bunden - og det savner jeg i mine nuværende bokse. Er det overhovedet muligt at få præcis, dyb bas - når højttalerne står mod væg/hjørne?

Har kigget på brugtmarkedet - men om flere modeller (fx b&w) læser jeg, at de enten buldrer når de står op ad væggen, eller at de kræver en kraftigere forstærker end min T744.
Til top Vis Hansen69's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hansen69

Hansen69
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2009
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 Juni 2009 kl. 01:21 | IP-adresse registreret  

Slet ingen forslag til en gulvhøjttaler, der kan styre bassen, selv om den står op ad væggen?

Hvis de også kan trækkes af T744, er det fint. Ellers må jeg vel have mig en ny forstærker. Eller et par aktive højttalere.

Lige nu er det i hvert fald for rungende og upræcist. Skal lige tilføje, at de spiller i en 35 m2 stue - med front mod et stort vinduesparti, hvilket næppe gør det bedre.
Til top Vis Hansen69's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hansen69

exciter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 18 Juni 2009 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Prøv at lytte til nogen med slave enheder, de kan ofte stilles ret tæt på væggen.
Til top Vis exciter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af exciter

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes