Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 12:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Beatles Remasters (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 29
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Online
Sendt: 22 Maj 2013 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:

Mattheis skrev:
Nedgør ikke andres valg af medie, accepter at nogle ikke får kvalme af en smule knitren, og at betjeningskomfort ikke er alfa og omega.

CARS10, købte selv en af hver af dem, de havde tilbage hos Hadsten Radio dengang, de ville af med dem, så jeg gav 135,- stykket. Forrygende lavet af MFSL. The White Album, Blackbird og Little Piggies var intet mindre end fremragende. Manglede dog penge til en USA-tur engang sidst i firserne, så de røg på Ebay, 12 lp´er = 17.000,-.Havde man dog bare gemt dem til i dag.

Her i KBH. kostede de 180.-kr. dengang. Fik du virkelig 17.000- for dem. Der kan jo kun have været 12 LPér.
    carsten
Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 22 Maj 2013 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

CARS10 skrev:
Boydk skrev:

Mattheis skrev:
Nedgør ikke andres valg af medie, accepter at nogle ikke får kvalme af en smule knitren, og at betjeningskomfort ikke er alfa og omega.

CARS10, købte selv en af hver af dem, de havde tilbage hos Hadsten Radio dengang, de ville af med dem, så jeg gav 135,- stykket. Forrygende lavet af MFSL. The White Album, Blackbird og Little Piggies var intet mindre end fremragende. Manglede dog penge til en USA-tur engang sidst i firserne, så de røg på Ebay, 12 lp´er = 17.000,-.Havde man dog bare gemt dem til i dag.

Her i KBH. kostede de 180.-kr. dengang. Fik du virkelig 17.000- for dem. Der kan jo kun have været 12 LPér.
    carsten

Yeppps 12 stk., det var også det jeg skrev. Med hensyn til dine unger, hvis du "smutter" før mig, så send lige en PB i god tid, så skal jeg gerne ta´ mig af det, de alligevel ikke sætter pris på

ramma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 22 Maj 2013 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

pac-man skrev:
@Ramma

Syntes at det er "flot" at rakke noget ned man hverken har hørt eller erfaring med. Men gætværk er jo også den bedste
reference   

Nu ejer jeg både et par enkelte originale og den nye box. Kan med sikkerhed sige at de originale aldrig bliver spillet igen.
Men
det finder du jo aldrig ud af hvorfor   

Jeg giver bare udtryk for min erfaring med nye "fantastiske " remasters, det er generelt noget makværk og jeg ser derfor
ingen grund til at smide 350£ efter en box hvor sandsynligheden taler for at jeg ikke vil kunne lide hvad jeg hører, de er helt
sikkert støjfrie,samt befriet alt hvad der måtte være af luft og opløsning som sikkert er redigeret væk for at være helt sikker
på at det lyder af hifi

jeg er lidt firkantet mht til remasters af enhver art, de er generelt ødelagte til ukendelighed, så ja jeg "rakker " dem ned,
men vil ikke blande mig i hvad andre gør med dem, hvis de har fornøjelse af den lyd de leverer så er det jo fint nok
men jeg skal ikke have nogen af hverken Beatles eller andre remasters på lp af nyere/nyeste dato
hvis så bliver det på cd

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Maj 2013 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Du kan nu roligt købe Dave Brubeck "Time Out" på 2 x 180g 45 RPM fra Analogue Productions, ny omhyggelig overførsel fra org. mastertape (ok, ikke remastered i den forstand). Det rykker rent faktisk

callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 22 Maj 2013 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

CARS10 skrev:
Ja, jeg glemmer ikke dengang tilbage i 80érne hvor jeg købte 2 Beatles plader i HFK. Please Please Me/Beatles for sale som "Original master recording". jeg fik et chok da jeg aldrig havde hørt de numre med så ren en lyd. Ingen forvrængning på deres stemmer, det havde jeg aldrig oplevet før og lydbilledet var meget mere åbent mellem instumenterne. Naturligvis er det sjovt at høre de gamle stereo indspillinger, men jeg foretrækker nu at afspille dem i mono. Så masterbåndende fejler intet, prøv at høre et nummer som "And I love her". Det er ganske imponererne over et godt anlæg.
    carsten

Nu har jeg også hele den seneste boks udgivelse. Og det lyder simpelt hen fremragende. Og lige netop det nummer du nævner, er helt klart et af de allerbedste :)

Jeg troede simpelt hen aldrig jeg skulle høre Beatles sådan. De træder jo helt ind i stuen og spiller lige foran dig........ FANTASTISK :)

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 Maj 2013 kl. 08:17 | IP-adresse registreret  

callesoroe skrev:

Nu har jeg også hele den seneste boks udgivelse. Og det lyder simpelt hen fremragende. Og lige netop det nummer du nævner, er helt klart et af de allerbedste :)

Jeg troede simpelt hen aldrig jeg skulle høre Beatles sådan. De træder jo helt ind i stuen og spiller lige foran dig........ FANTASTISK :)

Det var fint at der rent faktisk var en der havde hørt den nye box. Og det lyder da yderst sandsynligt at den er god, for den er baseret på samme master som de nye CD udgaver som denne tråd handler om. Og de er i hvert fald alle de gamle udgaver fra 60erne fuldstændig overlegne. Så jeg tror nogen har behov for at få renset ører !!!!!.

Den nye box koster på LP 3000 kr i stereo studio. Jeg har købt nogle af de nye CDer i udlandet og der kostede de enkelte CDer 10 €, så det vil snildt være muligt at samle et komplet CD sæt for under 1500 kr hvis man kikker sig lidt for. Jeg mener jeg har set CD stereo boxen på tilbud til 1299 kr. Så der skulle være rimelge muligheder for en opgradering for de fleste.

callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 24 Maj 2013 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:
callesoroe skrev:

Det var fint at der rent faktisk var en der havde hørt den nye box. Og det lyder da yderst sandsynligt at den er god, for den er baseret på samme master som de nye CD udgaver som denne tråd handler om. Og de er i hvert fald alle de gamle udgaver fra 60erne fuldstændig overlegne. Så jeg tror nogen har behov for at få renset ører !!!!!.

Den nye box koster på LP 3000 kr i stereo studio. Jeg har købt nogle af de nye CDer i udlandet og der kostede de enkelte CDer 10 €, så det vil snildt være muligt at samle et komplet CD sæt for under 1500 kr hvis man kikker sig lidt for. Jeg mener jeg har set CD stereo boxen på tilbud til 1299 kr. Så der skulle være rimelge muligheder for en opgradering for de fleste.

Det er CD boksen jeg har og jeg købte den, da den udkom. Gav den til mig selv fra Julemanden ;)

Mener jeg gav ca. 1800 på Amazon den gang :)

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Sendt: 29 Maj 2013 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

ramma skrev:
pac-man skrev:
@Ramma

Syntes at det er "flot" at rakke noget ned man hverken har hørt eller erfaring med. Men gætværk er jo også den bedste
reference   

Nu ejer jeg både et par enkelte originale og den nye box. Kan med sikkerhed sige at de originale aldrig bliver spillet igen.
Men

Jeg giver bare udtryk for min erfaring med nye "fantastiske " remasters, det er generelt noget makværk og jeg ser derfor
ingen grund til at smide 350£ efter en box hvor sandsynligheden taler for at jeg ikke vil kunne lide hvad jeg hører, de er helt
sikkert støjfrie,samt befriet alt hvad der måtte være af luft og opløsning som sikkert er redigeret væk for at være helt sikker
på at det lyder af hifi

jeg er lidt firkantet mht til remasters af enhver art, de er generelt ødelagte til ukendelighed, så ja jeg "rakker " dem ned,
men vil ikke blande mig i hvad andre gør med dem, hvis de har fornøjelse af den lyd de leverer så er det jo fint nok
men jeg skal ikke have nogen af hverken Beatles eller andre remasters på lp af nyere/nyeste dato
hvis så bliver det på cd

Har du fulgt med i modtagelsen af de nye Beatles Remastered?

Jeg kan forstå at du automatisk læser noget negativt ind i ordet "remaster" fordi du har haft nogle dårlige oplevelser. Det er
temmeligt snævertsynet

Blot fordi man tager et ældre materiale op til revision, er dette jo ikke ensbetydende med at man ødelægger det. Det lugter
lidt af at du af ren nostalgi og stædighed holder fast i dine gamle vinyler. Og det er jo også fint nok, så opdager du i hvert
fald aldrig at de i virkeligheden ikke er så gode endda

Hermed ikke sagt et ondt ord om vinyl som format, men blot de originale Beatles indspilninger.

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Sendt: 29 Maj 2013 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Jeg har Barberen i Sevilla på Living Stereo. Originalen er fra 1958 og man har været yderst nænsom med rensning digitalt og overført til cd. Man har ikke ændret på hverken dynamik eller komprimeret det. Men det er en uhyggelig flot optagelse, hvor man let fornemmer hvor i rummet de er og deres vinkel med ansigtet i forhold til mikrofonerne, altså hvorpå de vender og drejer sig. Så her har remaster ikke ødelagt noget.

ramma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2013 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
Jeg har Barberen i Sevilla på Living Stereo. Originalen er fra 1958 og man har været yderst nænsom
med rensning digitalt og overført til cd. Man har ikke ændret på hverken dynamik eller komprimeret det. Men det er en
uhyggelig flot optagelse, hvor man let fornemmer hvor i rummet de er og deres vinkel med ansigtet i forhold til
mikrofonerne, altså hvorpå de vender og drejer sig. Så her har remaster ikke ødelagt noget.

Jeg bliver nødt til at spørge har du hørt originalen fra 1958 på vinyl ?
De fleste jeg har kendskab til har ikke på noget tidspunkt hørt de originale indspilninger fra feks 1958-1959 etc. og ved
derfor i princippet ikke hvordan originalen lyder i forhold til en evt såkaldt nænsomt rematered cd

jeg har både originaler og remasters på cd af feks. Mercury Living Presence og Living stereo hvor det er muligt at
sammenligne direkte og godtnok er remasteres mere støjfrie men besidder ikke samme klarhed og dynamik som originalen
et eksempel er denne her

og den her

og jeg har mange flere i min samling hvor der kan sammenlignes direkte med originale lper mod de nyeste remasters fra
anerkendte labels, jeg har bla den komplete Mercury box med alle de legendariske titler, som iøvrigt er rigtigt god , det skal
da siges men stadig er der lige det ekstra luft,liv og dynamik på de originale( incl båndsus og et enkelt pop her og der
fra den ikke altid perfekte vinyl der blev anvendt i 1950erne)
Hvis man ikke har hørt forskellen er dt svært at tro at det skulle forholde sig sådan
evt interresserede skal være velkomme til et lyt og en kop kaffe

ramma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2013 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
ramma skrev:
pac-man skrev:
@Ramma

reference   

Men

på at det lyder af hifi

hvis så bliver det på cd

Har du fulgt med i modtagelsen af de nye Beatles Remastered?

Jeg kan forstå at du automatisk læser noget negativt ind i ordet "remaster" fordi du har haft nogle dårlige oplevelser. Det er
temmeligt snævertsynet

Blot fordi man tager et ældre materiale op til revision, er dette jo ikke ensbetydende med at man ødelægger det. Det lugter
lidt af at du af ren nostalgi og stædighed holder fast i dine gamle vinyler. Og det er jo også fint nok, så opdager du i hvert
fald aldrig at de i virkeligheden ikke er så gode endda

Hermed ikke sagt et ondt ord om vinyl som format, men blot de originale Beatles indspilninger.

Jeg er i princippet altid skeptisk overfor div anmeldelser af både musik og hifi udstyr, da de som regel er "politisk bestemt"
af div annonsører

Jeg har ikke hørt den nye Beatlesbox men vil heller investere den slags beløb i den overhovedet, den er sikkert aldeles
fremragende efter dagens standard og forhåbentligt med fuldt dynamikområde
Men nu når jeg har flere af originalerne vil det være tåbeligt at købe en kopi til høj pris bare fordi den er godt anmeldt og
udråbt til verdens 7 vidunder af pressen
Hvis man ikke har noget på hylden af Beatles, så kunne det sikkert en god investering i vinyl

Der er iøvrigt ikke meget nostalgi i den måde jeg bedømmer mit "gamle nostalgiske vinyl" hvis det lyder fælt eller dårligt så
kommer det ikke i samlingen, sjælden eller ej, kun hvis det leverer den lyd jeg vil have klarhed,Nærhed og dynamik, ellers
ryger de ud til højre igen og det er der ikke meget nostalgi over.
Der er lige så meget dårligt vinyl i de gamle årgange som i de nye årgange, faktisk nok mere , kunsten er at finde dem der
dur i alle årgange, det har jeg brugt en del tid på at finde ud af

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Sendt: 29 Maj 2013 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Nej, det har jeg ikke. Jeg har ikke originalen på vinyl. Hvad der er gjort ved det, har jeg dog kun fra det skrevne i boksen. Der står her, at man ikke på nogen måde har forsøgt, at "forbedre" det oprindeligt indspillede. Ingen forsøg på at peppe det op. Men nogen lukket optagelse vil jeg ikke kalde den. Men tager man Pinafore, så har jeg haft mulighed for, at låne den originale dobbelt lp fra 1959 og samligne lidt med cd boksen ditto jeg har. Her må jeg dog sige, at jeg foretrak lp'en. Dog kan man flere steder på cd, høre undergrunds banen. Det stod lidt tydeligere end lp.

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009
Status: Online
Sendt: 29 Maj 2013 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10

Gryff
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 Juni 2013 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Puccini, Liszt og Dave Brubeck har vist ikke meget at gøre i denne tråd, hvor emnet er "Beatles Remasters" ?

hilsen Per
Til top Vis Gryff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gryff

ramma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juni 2013 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Gryff skrev:
Puccini, Liszt og Dave Brubeck har vist ikke meget at gøre i denne tråd, hvor emnet er "Beatles Remasters" ?

Du har ret der kom lidt politik i det
Nyd din nye Beatlesbox i fulde drag
Lever den op til dine forventninger

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 Juni 2013 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt to af de nye Rubber Soul og Revolver inden for de seneste uger. Og lyden er klar og ren, og kvaliteten er helt igennem fin. Så de må afløse alle andre tidligere udgaver som referencen.

Og det må få alle tidligere udgaver til at finde et mere naturligt prisleje. Hvis en ny udgave af Rubber Soul koster 200 kr kan den gamle max koste det halve, og så skal den også være ex+ eller bedre. Men det er der ikke mange der er, så langt de fleste Beatlesplader bør koste max 50 kr.

Og til alle dem der mener at noget bare er godt fordi det er gammelt og analogt, prøv lige at give de nye et lyt og hør hvor meget bedre de er. Men det er muligt at købe CD udgaverne til under det halve. I Bruxelles koster de alle 10 €. Så den reelle konkurrence ligger mellem de nye vinyl udgaver og CD udgaverne hvis man vil have audiofil kvalitet.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 29
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes