| Forfatter |
|
Dlejt Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juni 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 17 Juni 2009 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej allesammen!
Jeg har nu besluttet mig for at investere i et større anlæg, (For mig, jeg lytter pt. til et ældgammelt sony/philips med no name højtalere.) Og jeg står og overvejer om jeg skal købe brugt eller nyt. Budgettet er fra omkring 5000.- til omkring 10000.- dog hellere tættere på de 5000.- hvis det bliver et brugt.
Kan jeg få noget fornuftigt i den prisklasse? Vil gerne have forstærkere og så to fronthøjtalere, som evt. senere kan bruges i et surround sound setup. Jeg har en MEGET bred musik smag, meget elektronisk, hip hop, rock, pop. Alt undtagen klassisk, opera og rigtig dødsmetal, ønsker jeg at de skal kunne klare, faktisk.
Jeg ved godt at det almindelige råd vil være at jeg bare skal gå ned i min lokale Hifiklub, eller tilsvarende og lytte. Det vil jeg også, efter jeg lige har vendt den med jer her:) Jeg bliver simpelthen alt for nemt forført af ivrige sælgere, og hvad de nu synes lyder godt. Sidst endte jeg med at komme hjem med det her:
http://www.aegir.co.uk/images/jvc---nx-f7.jpg
Hvor jeg faktisk synes højtalerne spillede rigtig godt! Men Subwooferen var alt alt for slap..
Jeg har kigget en del rundt og prøvet at blive klog. Men så snart en højtaler bliver rost til skyerne, kommer der en med sure opstød, og så tør jeg ikke smide så mange penge:)
Håber I gider bruge et par minutter på at hjælpe!
mvh Dlejt.
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 17 Juni 2009 kl. 01:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja sagtens. tag et kig på www.fyndborsen.se og hop ind under XTZ.. så skal du bare se løjer
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2602
|
| Sendt: 17 Juni 2009 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
her er lidt du kan se på .. ved godt at prisen er lidt højre end du skrev . men det er måske muligt at presse ham lidt på højtalerne
http://cinemagic.dk/shop/harman-kardon-avr-3790p.html
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=119886
__________________ jeg kan ikke få nok membranareal
|
| Til top |
|
| |
Dlejt Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juni 2009 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super tal!
Jamen den der bruger anmeldelse af XTZ, lyder jo helt vild! Dem tror jeg godt jeg kunne være interesseret i.
Hvilken forstærker kunne anbefales til?
Evt. den lille_smed linker til?
|
| Til top |
|
| |
jala Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 460
|
| Sendt: 18 Juni 2009 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
deres egen forstærker selvfølgelig :)
http://www.fyndborsen.se/ScriptServer/TradePoint/B2C/UI/Cata log/ItemView.aspx?Key=6769
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 18 Juni 2009 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
jala skrev:
deres egen forstærker selvfølgelig :) http://www.fyndborsen.se/ScriptServer/TradePoint/B2C/UI/Cata
log/ItemView.aspx?Key=6769
|
|
|
Som er hvad for en?
Men ja.. deres XTZ Class-A 100 har også fået gode anmeldelser med på vejen. Det er dog en stereoforsærker, og trådstarter
søger en forstærker som i fremtiden kunne bruges i surroundsammenhæng :)
|
| Til top |
|
| |
Dlejt Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juni 2009 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
#Jala
Linket fungere ikke, heller ikke hvis jeg copy/paster?
Ja vil som sagt meget gerne have en der senere kan bruges i et Surround Sound Setup - Men hvis der evt. kunne fås en fornuftig brugt stereo forstærker til en god pris, kunne det måske også have interesse. Nogen forslag?
|
| Til top |
|
| |
Lethvig Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 493
|
| Sendt: 20 Juni 2009 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
kig på køb/salg/bytte her på siden der er da altid gode surroundforstærkere til salg
|
| Til top |
|
| |
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 20 Juni 2009 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dlejt skrev:
#Jala
Linket fungere ikke, heller ikke hvis jeg copy/paster?
Ja vil som sagt meget gerne have en der senere kan bruges i et Surround Sound Setup - Men hvis der evt. kunne fås en fornuftig brugt stereo forstærker til en god pris, kunne det måske også have interesse. Nogen forslag? |
|
|
Klik her
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 20 Juni 2009 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg så i Hifi klubbens vinduer i randers at de havde Forstærker, cd og DAB/FM tuner fra Cambridge nedsat fom sæt fra 8000 til 5000. Det var måske noget. Så er der godt nok ikke surround mulighed, men det skulle kunne virke fint i mange år ud i fremtiden. Det er også muligt at slutte sit TV til en to kanals forstærker. Det har jeg gjort i 20 år.
Sorround er efter min mening irrelevant hvis man ikke er meget interesseret i film, jeg skal ihvertfald under ingen omstændigheder skifte fra stereo til surround. Både DVD og TV kan tilsluttes løse indgange som AUX og båndoptagere. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
Bernstorff Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 20 Juni 2009 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa, Jeg kan anbefale dig at overveje aktive højttalere - du får meget mere lyd for pengene. De bliver nok svære at genbruge i et surround set-up.
Skal det være billigt så kig på www.audioengineusa.com efter model A5. De har to indgange og kan købes hos bl.a. www.dustinhome.dk for lidt over DKK 2.000,-.
Skal det være bedre tror jeg ADAM A5 modellerne kunne være en god mulighed. Jeg tror kun de har en indgang. De koster ca. DKK 4.000,-. Til at styre dem kunne du måske bruge den nye DAC/forforstærker fra Beresford, der har både USB og digitale indgange - den koster ca. DKK 1.600,-. http://www.beresford.me/main/main.html
Blot et helt andet bud som inspiration.
|
| Til top |
|
| |
kenneth74 Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2007 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 386
|
| Sendt: 20 Juni 2009 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
..hej du kan melde dig ind i hifiklubben.. de har tilbud på cambrigde sæt . der er tilbud på 640.v2 forstærker og cd640.v2 til 3500.- sættet-! godt nok kun i sort.. det er da et bud
|
| Til top |
|
| |
kenneth74 Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2007 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 386
|
| Sendt: 20 Juni 2009 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
..og så kan du snuppe et sæt xtz 93.wmt højtalere til ca 1400for et sæt plus 200sek i fragt.. og finde noget biwire kabel .. tror nok jeg har set noget xindak i KSB.. :)
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 20 Juni 2009 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
dysterland Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 769
|
| Sendt: 21 Juni 2009 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bestiller nok XTZ 89 højttalerne imorgen, til ca. 2000 kroner - hvis du er interesseret, kan jeg lige give dig besked om, hvad jeg synes, når jeg har modtaget dem? De skal køre sammen med en gammel NAD 7130 forstærker, og den kan du du i hvert fald nemt komme til at overgå, og stadig holde dig under 5000...
|
| Til top |
|
| |