Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 04:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: rør cd eller ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nvjens
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 21 Juni 2009 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

hej der ude. jeg ville høre om der var nogen der kunne hjælpe mig med hvad for en cd afspiller jeg skulle kigge på.mit anlæg består af 2 monoblokke sp 995    for forstærker sa93 plus og cd s5 fra vincent og høttaler jamo 909. super lækker anlæg men cden er for lys. jeg har prøvet en rør cd også fra vincent S6 mk2 og den havde noget af det jeg søgte efter.men den må godt være endnu varmere og stadig have godt med detaljer.pris leje 10-30max måske lidt brugt.

ps er der meget at hente ved at gå over til rør i for forstærker vil helst ikke af med mine blokke.på forhånd tak vh jens

Til top Vis nvjens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nvjens

ramma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 21 Juni 2009 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

nvjens skrev:

hej der ude. jeg ville høre om der var nogen der kunne hjælpe mig med hvad for en cd afspiller jeg skulle kigge på.mit anlæg består af 2 monoblokke sp 995    for forstærker sa93 plus og cd s5 fra vincent og høttaler jamo 909. super lækker anlæg men cden er for lys. jeg har prøvet en rør cd også fra vincent S6 mk2 og den havde noget af det jeg søgte efter.men den må godt være endnu varmere og stadig have godt med detaljer.pris leje 10-30max måske lidt brugt.

ps er der meget at hente ved at gå over til rør i for forstærker vil helst ikke af med mine blokke.på forhånd tak vh jens

xindak muse 1.0 til 3.0 , rørdelen lyder meget varmt , ikke lige min smag , jeg har selv en muse 3.0, og fortrækker selv transistor delen, men det kan være at rørdelen lige er dig, vincent er kendt for at være lidt tørre og kølige i grundlyden, så der er måske synergi i denne kombination

TC25
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 21 Juni 2009 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

Hvis du søger en varm "analog" lyd, ville jeg kigge på enten jolida JD100 eller Jolida (shenda) Music van MK3. De spiller begge varmt/behageligt, men med masser af detaljer, godt perspektiv osv. "Desværre" er de så billige at de kan være svære at tage seriøse, men de slår efter min mening rigtig mange afspillere til mange gange prisen.

Du kan også gå en helt anden vej, og se på Red Wine Audio Dac, som også spiller meget "analogt/musikalsk". Så er der selvfølgelig Audio Aero Capitole, som mange er ret vild med. ligeledes er Lector Cdp 6 og 7 også ekstemt musikalske.

Men hvis du vil spare nogle penge så prøv at lytte til Jolida, jeg tror at du vil blive meget positivt overrasket.  

Til top Vis TC25's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TC25

nvjens
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 Juni 2009 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

tak for de gode bud det lyder interessant 
Til top Vis nvjens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nvjens

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 Juni 2009 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

fordig der er rør i systemet behøves det ikke at det lyder godt for det skal jo sætes godt sammen med gode komponender og trafoer og så vider når det er i orden så kan transister og lakrisser ikke være med men prøv dig frem lån hjæm vis du kan det, det er dig der skal nyde lyden 
Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes