Bruger siden: 10 December 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 422
Sendt: 24 Juni 2009 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
Denon til 1500 og Rotel til 2200 er min vurdering af deres værdi og dermed min kvantificering af deres indbyrdes kvaliteter. Har dog kun hørt en enkelt Denon og ikke på samme setup som Rotel, men har selv haft to 991 (samme indmad - andet kabinet - nyere model) og de er gode.
__________________ The information is out there...
Bruger siden: 12 Maj 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 293
Sendt: 24 Juni 2009 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
det kommer selvfølgelig an på hvad du bedst kan li'-
De er begge to gode forstærkere, men der er selvfølgelig delte meninger herinde.
Jeg vil sige at rotel'en nok har flere krafter og safter at give af end den denon har. Rotel er nok lidt mere varm i lyden og mere afrundet i diskant området.
Denon har en lille tendens til at det godt må blive lidt lyst i toppen og meget silkeblødt. på denon synes !jeg! ikke at diskant mellemtone og bas hænger veldigt godt sammen.
der imod har rotel rigtig godt styr på alle ting, den går faktisk hvad den skal! den er super dynamisk, har gode krafter og kan jusetert meget nemt til ens behov med rigtige indstillinger og rette valg af kabler.
Bruger siden: 19 Marts 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 521
Sendt: 24 Juni 2009 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
tonykart007 skrev:
Hvordan kan i udtale at Rotel´en er klart bedre end Denon´en når ikke har hørt Denon´en.
Så kan i vidst ikke samligne de to ... vel
Jeg syntes nu det er meget fair at svare som gjort i denne tråd. Trådstarter stiller et ret åbent spørgsmål omkring de to forstærkere, og så må det jo også være op til trådstarter at vudere de tilbagemeldinger der kommer.
Selv kender jeg heller ikke de to, men ud fra hvad jeg har hørt af Rotel og Denon, vil jeg også klart anbefale Rotel i denne prisklasse.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum