Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 17:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: H/K til DM603S3 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
S.R.S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 25 Februar 2004 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

Pt. sidder jeg med en Denon 1804 til at drive mine B&W 601S3'ere, men jeg købte den uden at have lyttet til den, da jeg regnede med at ALT ville være bedre end min Sony til godt 2000 kr.

Bedre er den, klar og alle de features man kan ønske sig, bort set fra der kun er en coax indgang og ingen digi udgang (hvis man skulle få brug for det), men lyden jeg ledte efter var mere som min mors gamle Pioneer. Selv om den nok har over 10 år på bagen passer dens klang mine 601S3'ere meget bedre, da den spiller meget bedre på bas området og jeg menes at have hørt at H/K også skulle have en rimelig dyb klang. Er der noget hold i det eller?

Hvis nu jeg sælger min Denon (skal vi sige jeg lige kan klemme prisen op for 4000), kan jeg så få en H/K der kan drive mine 601S3'ere og senere et sæt 603S3'ere + en B&W LCR600S3 ordentligt? H/K er jo ikke ligefrem billige. (betaler man meget for udseendet/navnet i forhold til Denon, eller bruger de bare dyrere komponenter?) Jeg kan måske lige ligge 2000 kr oveni, men så er det også ved at være det.

Vil foretrække den med 6.1 kanaler (nogle af de store modeller har 6. og 7. kanal som preout only, det vil jeg ikke have...), så den undersøtter både DTS-ES og DD-EX.  To coax ville være fint og så er kravene ellers de samme som for de fleste andre forstærkere, dvs. Pro Logic II, multi channel analog indgang, you know :)

Tror i det kan lade sig gøre?

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 25 Februar 2004 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

S.R.S skrev:

Pt. sidder jeg med en Denon 1804 til at drive mine B&W 601S3'ere, men jeg købte den uden at have lyttet til den, da jeg regnede med at ALT ville være bedre end min Sony til godt 2000 kr.

Det skulle da lige være med undtagelse af en clockradio, men eller ja.

Bedre er den, klar og alle de features man kan ønske sig, bort set fra der kun er en coax indgang og ingen digi udgang (hvis man skulle få brug for det), men lyden jeg ledte efter var mere som min mors gamle Pioneer. Selv om den nok har over 10 år på bagen passer dens klang mine 601S3'ere meget bedre, da den spiller meget bedre på bas området og jeg menes at have hørt at H/K også skulle have en rimelig dyb klang. Er der noget hold i det eller?

Jeg synes at H/K passer glimrende til B&W.

Hvis nu jeg sælger min Denon (skal vi sige jeg lige kan klemme prisen op for 4000), kan jeg så få en H/K der kan drive mine 601S3'ere og senere et sæt 603S3'ere + en B&W LCR600S3 ordentligt? H/K er jo ikke ligefrem billige. (betaler man meget for udseendet/navnet i forhold til Denon, eller bruger de bare dyrere komponenter?) Jeg kan måske lige ligge 2000 kr oveni, men så er det også ved at være det.

jeg tror du skal op i 4550, 5550 eller i den stil. 3550 tror jeg vil få problemer med 603'erne. De nye forstærkere kender jeg ikke, endnu...

Vil foretrække den med 6.1 kanaler (nogle af de store modeller har 6. og 7. kanal som preout only, det vil jeg ikke have...), så den undersøtter både DTS-ES og DD-EX.  To coax ville være fint og så er kravene ellers de samme som for de fleste andre forstærkere, dvs. Pro Logic II, multi channel analog indgang, you know :)

af de nye er det vidst kun 230 der har 6.1, hvor de andre er 7.1 ... ellers mener jeg de "gamle" kun er i mere end 5.1 med effektforstærker (har jeg ret??)

selvfølgelig kan det det...

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

S.R.S
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2004 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Endelig ikke holde jeg tilbage, bare svar selv om det kun er på et enkelt spørgsmål :)

witzel skrev:
S.R.S skrev:

Det skulle da lige være med undtagelse af en clockradio, men eller ja.

Der var ikke engang clockradio i sony'en :D

Jeg synes at H/K passer glimrende til B&W.

jeg tror du skal op i 4550, 5550 eller i den stil. 3550 tror jeg vil få problemer med 603'erne. De nye forstærkere kender jeg ikke, endnu...

Havde som minimum regnet med 4550, men ved ikke om den er kraftig nok, i forhold til Denon'en er den jo ikke opgivet til nær så mange watt, men ved sq ikke om Denon og H/K måler ens. 5550 fra ny er hundedyr (9000 på shopman) og der er vist ikke nogen der vil sælle hverken 4550 eller 5550 brugt :(

Har dog set to stk AVR 7000 til 5500 kr, godt nok kun 5.1 og ret så gamle, men de har masser af power. Meen, for gammelt måske? Altså teknologisk set.

af de nye er det vidst kun 230 der har 6.1, hvor de andre er 7.1 ... ellers mener jeg de "gamle" kun er i mere end 5.1 med effektforstærker (har jeg ret??)

Holder mig til de 4'cifrede modeller, de er sq pænest. Sidder med produktkatalog og kan sq godt nok ikke finde 6.1 nogen steder. 5550 er den eneste med 7.1 og amp til alle kanaler, de to topmoddel har kun preout til surround back (fedt spark!), resten er 5.1 så vidt jeg ved.

selvfølgelig kan det det...

Til top Vis S.R.S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af S.R.S Besøg S.R.S's Websted

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 25 Februar 2004 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

S.R.S skrev:

Endelig ikke holde jeg tilbage, bare svar selv om det kun er på et enkelt spørgsmål :)

witzel skrev:
S.R.S skrev:

Havde som minimum regnet med 4550, men ved ikke om den er kraftig nok, i forhold til Denon'en er den jo ikke opgivet til nær så mange watt, men ved sq ikke om Denon og H/K måler ens. 5550 fra ny er hundedyr (9000 på shopman) og der er vist ikke nogen der vil sælle hverken 4550 eller 5550 brugt :(

Har dog set to stk AVR 7000 til 5500 kr, godt nok kun 5.1 og ret så gamle, men de har masser af power. Meen, for gammelt måske? Altså teknologisk set.

Jeg har selv en AVR 7000, og jeg er sikker på at den er nok til 603. Den kan det den skal for mig, glimrende i stereo, den har de "vigtige" surroundformater, jeg har pt ikke brug for 6.1 og 7.1, jeg kan ikke lide prologic så jeg 'slipper' for PLII.
Det med Watt'ene skal du ikke ligge for meget i, H/K forstærkere er meget strømstærke, og deres watt opgivelser er ægte watt.
4550 og 5550 har jeg fået demonstreret og jeg er meget imponeret af dem begge, god lyd (hørte kun kort i stereo) glimrende i surround.

Gulerodden har vidst 5550, så det kan være han har noget mere input omkring den...

Holder mig til de 4'cifrede modeller, de er sq pænest. Sidder med produktkatalog og kan sq godt nok ikke finde 6.1 nogen steder. 5550 er den eneste med 7.1 og amp til alle kanaler, de to topmoddel har kun preout til surround back (fedt spark!), resten er 5.1 så vidt jeg ved.

Så er jeg heldigvis ikke den eneste der synes at det nye design er grimt...

S.R.S
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2004 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

Altså, det er kun dem med halv sølv front jeg ikke synes om, de andre er satme nice. Altså AVR 4550/5550 osv.

Nå, nu må vi se. Hvis der ikke er nogen der gider at sælge en 5550, så bliver det en 7000'er brugt eller en ny 4550, det kan min økonomi lige klare, hvis jeg får solgt min Denon :)

S.R.S
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2004 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

Hov forresten, er der den EzSet fjernbetjening med til AVR7000? Det kunne være sjovt nok lige at lege med :)

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 26 Februar 2004 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

nej ingen EzSet fjernbetjening... en stor firkantet klodset en er der dog med.

S.R.S
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2004 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

Øv! :D

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes