Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 08:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Stereo Opsætning? Hjælp! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MårdeN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2009
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 25 Juni 2009 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Hej alle...

Jeg har afskaffet mit gamle Samsung surround, og vil nu ha' noget ordentlig lyd i min stue!
Men, jeg har også en kæreste der skal kunne være der, så højttalere må ikke fylde det hele og skal jo så helst være flot design.

Jeg havde tænkt på at købe:
     2 stk. B&W M-1
     1 stk. B&W PV1

og så noget forstærker af en art??? + radio og dvd.

Er det noget der ville kunne fungere sammen og gi' en fornuftig lyd?
Hvilken forstærker ville være god til? Jeg tænker måske på en touchdiva, men syntes ikke jeg har læst så mange positive anmeldelser af den...
Eller er 2 gulvhøjttalere en bedre løsning? Så må jeg jo bare købe det og sætte det op, så får det jo nok lov til at blive

Er der andre forslag til en fin opsætning? Jeg har tænkt at bruge ca 20.000 kr.

Vh

MårdeN | Rookie in this area
Til top Vis MårdeN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MårdeN

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Juni 2009 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Hvis du er ude ude på at spendere 20.000 ville jeg klart gå efter en par bedre højttalere end de B&W M-1. Der kan findes mange bedre alternativer til den pris syntes jeg. Og mon ikke også der kan hentes en del ved at bruge flere penge på selve højttalerne. Det betyder ALT !

Hvis du vil have nogle rigtig fornuftige bud, så skriv lidt mere om hvad du forventer at anlægget og hvor stort rummet det skal spille i er? Hvor langt fra hinanden du vil stille højttalerne? SKAL det være nyt, eller er du åben for at købe brugt?

Og velkommen til her på forummet !

Bernstorff
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 25 Juni 2009 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Hejsa,
Når der er frit valg på alle hylder, synes jeg bestemt at et set-up med aktive højttalere - Måske fra AVI - bør indgå i overvejelserne. Se f.eks. denne tråd  

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=72170&P N=1&TPN=1

Manges opfattelse er, at du får bede lyd for pengene.

Til top Vis Bernstorff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bernstorff

MårdeN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2009
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 26 Juni 2009 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Det skal være en løsning til primært musik, alt slags musik rock, techno, hip-hop osv. Det er sjældent at jeg ser film, så der behøves ikke ligges så meget vægt på det...

Rummet er stort! ca 50-60 kvm. da det er en stue med åbent køkken i det ene hjørne.

Jeg havde regnet med en forstærker, hvor jeg ville sætte ipod til og derigennem have radio og musik eller måske dette H/K: http://www.cinemagic.dk/shop/harman-kardon-stereo-3842p.html

Jeg kan godt se at man får mere højttaler ved køb af gulvhøjttaler... så jeg har nok bevæget mig over til at det skal være et par fine gulvhøjttalere...

Nyt eller næsten nyt (lidt brugt) er lige meget, men syntes bare det er svært at lede på brugt markedet, når man ikke ved hvad man skal kigge efter :) Jeg skal forbi HifiKlubben i løbet af næste uge, og havde tænkt på at lytte til:

DALI IKON 7
DALI LEKTOR 8
B&W DM683
B&W CM7

De aktive højttalere lyder også rigtig fornuftigt, der er også en der beskriver en fornuftig opsætning med Wadia 170i Transport forbundet med et sæt ADM9.1.

MårdeN
Til top Vis MårdeN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MårdeN

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 26 Juni 2009 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

Husk nu at der findes mange andre alternativer til HiFi-klubben og lad være med kun at lytte til højtalere i en butik

Jeg ville som Thue også bruge de fleste penge på selve højtaleren og "spare" på forstærker delen. Det er alligevel oftes den man skifter først.

Men held og lykke med jagten

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 Juni 2009 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

MårdeN skrev:

Det skal være en løsning til primært musik, alt slags musik rock, techno, hip-hop osv. Det er sjældent at jeg ser film, så der behøves ikke ligges så meget vægt på det...

Rummet er stort! ca 50-60 kvm. da det er en stue med åbent køkken i det ene hjørne.

Jeg havde regnet med en forstærker, hvor jeg ville sætte ipod til og derigennem have radio og musik eller måske dette H/K: http://www.cinemagic.dk/shop/harman-kardon-stereo-3842p.html

Jeg kan godt se at man får mere højttaler ved køb af gulvhøjttaler... så jeg har nok bevæget mig over til at det skal være et par fine gulvhøjttalere...

Nyt eller næsten nyt (lidt brugt) er lige meget, men syntes bare det er svært at lede på brugt markedet, når man ikke ved hvad man skal kigge efter :) Jeg skal forbi HifiKlubben i løbet af næste uge, og havde tænkt på at lytte til:

DALI IKON 7
DALI LEKTOR 8
B&W DM683
B&W CM7

De aktive højttalere lyder også rigtig fornuftigt, der er også en der beskriver en fornuftig opsætning med Wadia 170i Transport forbundet med et sæt ADM9.1.

MårdeN

Til så stort et rum ville jeg gå efter et par gulvhøjttalere !

Prøv at komme til at lytte på mange forskellige højttalere i forskellige butikker og ikke kun i Hifiklubben !

Jeg ville bla. lytte på Monitor Audio´s Silver serie, DLS R55 og at par Dynaudio ! B&W cm7 spiller også fint imo.

Du kan sætte din iPod til alle forstærkere i en alm. RCA-indgang så det skal du ikke bekymre dig om

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: København
Sendt: 27 Juni 2009 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

Hvis du kan komme til København bør du lytte på noget Elac hos Topsound Hifi på Østerbrogade.
Jeg kan personligt anbefale både højttalerne og forretningen.
Jeg lytter selv til meget blandet musik og synes mine FS207A gør det fremragende.
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes