Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 18:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Denon PRA 2000Z - erfaringer søges! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MrBakmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2008
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 28 Juni 2009 kl. 01:01 | IP-adresse registreret  

Sidder her i denne sene aftentime, og er lige blevet færdig med at renovere min pragtfulde Denon PRA 2000Z. Har skiftet samtlige elektrolytter, således at den nu gerne skulle spille som da den var ny .

Jeg konstaterer nu under afprøvningen,  at der er "pillet" ved muting-kredsløbet lige inden PRE OUT:

- TR39 og TR40 er fjernet (der går - sorte - ledninger fra disses collector huller til print ETC-654-5)
- TR41 og TR42 er erstattet af BC337
- R73 er fjernet (der går - hvide - ledninger fra dennes huller til print ETC-654-5)
- R74 er fjernet (der går - rosa - ledninger fra dennes huller til print ETC-654-5)
- R75 og R76 er fjernet.

Er der nogen, der har kendskab til denne ændring? Jeg er godt klar over, at der er tale om en hjemme-løsning mht BC337'erne  da disse skal være 2SC2878.

Glæder mig til at høre fra jer

Til top Vis MrBakmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MrBakmann

ML_CLS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 28 Juni 2009 kl. 03:33 | IP-adresse registreret  

Nice pre-amp

mht. alle de ting du nævner vedr. "manglende" modstande, så meget vel være at det er fra Denon's hånd af at de ikke er monteret.

Det er set i andre af deres pre-amps at der er tomme pladser

brug af BC337 er måske et velovervejet og smart valg, 2SC2878 er fremstillet til at blive brugt som "muting" transistor ..., hvis BC337 sidder i kredsløbet og kortslutter liniesignalet til stel..., så er BC337 at fortrække i det at den kan klare større tabseffekt og strøm end 2SC2878 

Datablade:

2SC2878 http://www.datasheetcatalog.org/datasheet/toshiba/978.pdf

BC337 http://www.translocal.jp/radio/micro/bc337.pdf

MrBakmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juni 2009 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

ML_CLS skrev:

Nice pre-amp

mht. alle de ting du nævner vedr. "manglende" modstande, så meget vel være at det er fra Denon's hånd af at de ikke er monteret.

Det er set i andre af deres pre-amps at der er tomme pladser

brug af BC337 er måske et velovervejet og smart valg, 2SC2878 er fremstillet til at blive brugt som "muting" transistor ..., hvis BC337 sidder i kredsløbet og kortslutter liniesignalet til stel..., så er BC337 at fortrække i det at den kan klare større tabseffekt og strøm end 2SC2878 

Datablade:

2SC2878 http://www.datasheetcatalog.org/datasheet/toshiba/978.pdf

BC337 http://www.translocal.jp/radio/micro/bc337.pdf

Tak for svaret  men jeg har brug for at få bekræftet om det rent faktisk ER en modifikation udført fra Denon's side eller om det er en hjemmelavet modifikation. Er fuldkommen enig omkring BC337 vs. 2sc2878.

Har du en PRA-2000Z eller kender nogen der har en? Jeg vil blive superglad, hvis nogen ville be- eller afkræfte ovenstående.

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Sendt: 28 Juni 2009 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

jeg har selv haft en pra 2000z indtil for ca 3 mdr siden...har dog ikke det store indblik i komponenter....men det må du da kunne få at vide hos hifi klubbens værksted i nørager!!!!

mvh velkommen

Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen

MrBakmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Maj 2010 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

velkommen skrev:

jeg har selv haft en pra 2000z indtil for ca 3 mdr siden...har dog ikke det store indblik i komponenter....men det må du da kunne få at vide hos hifi klubbens værksted i nørager!!!!

mvh velkommen

Jeg HAR forhørt mig hos hifi klubbens værksted - og en stor tak til hifi klubben for indsatsen. Desværre, er PRA2000Z så gammel, at der ikke findes nogle opdateringer til service manualen. Så det er nødvendigt med en "levende" PRA2000Z - så det kan konstateres om der er tale om en "rigtig" modificering.

Håber nogen kan hjælpe

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes