Som tilbagevendt bruger her på Hifi4all.dk har jeg opdateret min DVD-samling.
Først prøvede jeg MovieCollector. Ligesom jeg huskede det med DVDProfiler, kunne man tilføje film til samlingen blot ved at indtaste stregkoden bagpå. Dog var der en del film som den ikke kendte, eller hvor jeg selv skulle vælge hvilken specifik udgave jeg var i besiddelse af. Umiddelbart et brugervenligt program, men ikke komplet nok til "the task at hand" - at kende titlen på den film jeg har i hånden. Et plus er dog at man kan importere sin filmliste fra DVDProfiler (men hvorfor gøre det hvis man er tilfreds med DVDP ?).
Så prøvede jeg, lidt for sjov, at hente (og betale) for DVDProfiler. Hold k..t mand et godt program. Samtlige mine film blev indtastet.. DVDP fandt alle i første forsøg - selv film som
"Tom K - Fra Mou til Le Mans" eller "Lucky Luke - Daltonbrødrene på flugt" - hvilket jeg ikke havde forventet. Film som den ikke fandt i første forsøg, kunne skyldes at filmen bliver solgt eks både i Danmark, Spanien og Australien under sammen stregkode, men selv her stod den danske udgave øverst i listen som "default". Kunne derfor stadig tilføje, nærmest med bind for øjnene (heldigvis ikke et brugt ;))
Man er som udgangspunkt begrænset ift bla billeder af for- og bagside samt nogle andre features, men betaler man de $29,95 får man bla coverbilleder i høj opløsning - Selv min ultra-sjældne "Danske Videoer Dér !" er med høj-kvalitets-foto (I øvrigt endnu en DVD som jeg IKKE havde forventet at programmet kendte.
MovieCollector kendte i øvrigt ingen af de nævnte film.
Generelt kan jeg tilføje at har du danske film i samlingen, kan du godt forberede dig på at skulle gøre lidt arbejde selv. MovieCollector kender dem simpelthen ikke.
Derfor,
Brug DVDProfiler. Mange af Jer ved det, men nu er JEG overbevist. Hvis jeg kan fange bare én med dette, er jeg glad. Tak fordi du læste dette :)
Hvad venter du på ? Kom dog i gang:
http://www.invelos.com/ !
Kom gerne med ris/ros eller kommentarer til dette :)