| Sendt: 29 Juni 2009 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min gamle HTPC opfører sig ekstremt irriterende og tror efterhånden det er tid til en opgradering. Det er godt nok lang tid siden jeg har beskæftiget mig med hardware så ville lige have et par kommentarer til hvad jeg kan læse mig frem til giver et, så vidt som muligt, problemfrit system:
Bundkort: Asus P5N7A-VM Processor: Core 2 Quad Q8200 eller genbruge min nuværende Core 2 Dua 1.83mhz? HD: 2 Solid state disks: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=592493&am p;searchArea=&Soegeord=
Ovenstående er egentligt nok til, at jeg kan få en ordentlig HTPC op og køre til at starte med. Jeg har PSU, ram, tv-kort som jeg er tilfreds med. Ville I mene det er nødvendigt med en ny processor eller kan jeg genbruge den jeg allerede har?
Jeg har dog lige et par spørgsmål til bundkortet. Understøtter det mulighed for at outputte lyd via HDMI? Her tænker jeg normal "stereo" når der høres musik og passthrough når der høres DTS/DolbyDigital. Har ikke brug for bitstream endnu, da min receiver ikke understøtter det.
Men er ovenstående komponenter fremtidssikret til den dag jeg gerne vil have bitstream af HD-audio? F.eks. vha. Asus HDMI1.3 kort? Og er det fremtidssikret til digital-tv?
|