Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 21:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: NO ONE? Køb af projektor - max. 5k.? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
andkjaer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2007
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 30 Juni 2009 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg står og skal finde en projektor til vores lille firma. Projektoren skal bruges til pc, Wii og i enkelte tilfælde film. Projektoren skal hænge ca. 7 m. fra lærred. Kan komme tættere på hvis dette er et problem. Rummet er uden vinduer dvs. fuldstændig mørklagt. Hvad er der af muligheder omkring de 5K?

På forhånd tak!

Lasse

Beovision 8-26
Beolab 3
Beolab 4
Beo4
Til top Vis andkjaer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andkjaer

andkjaer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2007
Lokalitet: Fyn
Sendt: 03 Juli 2009 kl. 08:34 | IP-adresse registreret  

Ingen der har et bud...?

Beovision 8-26
Beolab 3
Beolab 4
Beo4
Til top Vis andkjaer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andkjaer

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 03 Juli 2009 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

Det kan blive svært at finde en ny (jeg går ud fra den skal være ny så momsen kan trækkes fra) i den prisklasse - et par tusinde mere ville hjælpe gevaldigt på sagen.

Vigtigst vil være at du køber en 16:9 (hjemmebio-) projektor og ikke bare en data-projektor (4:3) som der florerer flest af i det prislag. Og du bør også gå efter en HD-projektor nu du alligevel er i gang. Se også efter at den har de nødvendige tilslutninger, med mindre du kører dem igennem en AV-receiver.

Hvis du også vil være fri for kritik ved filmfremvisning, så bør du overveje om det skal være LCD eller DLP. LCD er sjældent lige så lys- og farvestærk som DLP, men til gengæld er der nogle der irriteres af regnbuer ved DLP - kik ind i linsen (ikke direkte, men fra siden) på en data-projektor, og kik hurtigt væk, så ser du regnbuer. Det kan så ses på lærredet også hvis man flakker med blikket, specielt ifm. f.eks. fakler eller andre lyskilder. Jo mørkere film jo værre. Man vænner sig faktisk til det, men det tog mig 6 måneder, og nu ser jeg dem næsten ikke mere - men hvis I kun ser film lejlighedsvist kan det hurtigt fjerne glæden ved det hele. Der er også andre principper som D-ILA og LCOS, men ikke i det efterspurgte prislag.

Af forhandlere kan jeg kun lige komme på www.av-connection.dk, www.computersalg.dk og www.hifiklubben.dk, men der er mange flere.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes